Andey- Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Vifta (50mm) på den ene Synology-NASen (DS110j) har nå tatt kvelden, og jeg dro derfor å kjøpte ny vifte etter jobb i dag. Jeg var da i den tro av at 3-pin var 3-pin på vifter, men her ser jeg at jeg tydeligvis har gått glipp av noe... Har lagt ved bilde av 3-pin på den nye og den gamle vifta. Den nye har naturligvis den "normale" 3-pin slik jeg kjenner den, men den minste, altså den som stod i NASen er for meg ukjent. Noen som kan si meg hva den lille 3-pin heter, og evt. hvor jeg kan få tak i en slik en? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Klipp av begge kontaktene og sett den gamle på den nye, det er nok det enkleste Men leiter du lenge nok, så kan det vel hende du finner ei vifte med riktig plugg, og nei, jeg vet desverre ikke hva den heter. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Men kan det være en mini 3 pin tilkobling? en post på et forum, hvor dem viser en mini 3 pin til vanlig 3 pins adapter http://www.mp3car.com/general-hardware-discussion/141147-mini-plug-fan.html post nr 9 Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Ja, mye mulig det er det letteste her! Tror nok du har funnet rette pluggen der ja, så da skal jeg se om jeg finner vifte også Mulig Synology slår på stortromma å sender meg ny en, let's hope so. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Ok, ellers kan du jo se på ebay, mulig du finner vifte med riktig plugg der bare søke på modell nr på nas'en. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg ville i alle fall bare ha lodda om pluggen, 10 minutters jobb. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Joda, går nok raskere, men har ikke utstyr dessverre. Om jeg hadde fått det til er jo en annen sak Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Får forsøke meg på lodding, men noen som har tips ang. hvilke farger som "matcher" hverandre? Er rød/gul/svart på original-ledningen, men blå/rød/hvit på den nye :S EDIT: Etter å ha sett på de to, så ser det ut til at det skal være: Blå mot svart Rød mot rød Gul mot hvit Endret 19. januar 2013 av Andey- Lenke til kommentar
weebl Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Det stemmer nok det, husk forøvrig å ha på elektrikkertape eller krympestrømpe rundt hver lodding etterpå så du ikke får noen stygge kortsluttninger Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Da prøvde jeg meg på dette, og med stor suksess - nå har jeg ny vifte i NASen! Takk for all hjelp 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå