Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) k Endret 23. juni 2014 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 490kr timen, anslår ca 90 timer, ca 44 000, eks. mva. så blir ca 55 000,-. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 du tuller nå sant? Lenke til kommentar
Persn Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Ja og nei, la meg forklare: Ja fordi det er ingen som forventer at du kommer til å betale 55k for en plugin. Nei fordi softwareutvikling er DYRT, det er en grunn til at folk tar ingeniørutdanning i dette, om iNeo anslår en pris som er mer realistisk så kommer den uansett til å ligge noen feite lapper over det du sannsynligvis er villig til å betale uansett. Når det er sagt så er dette forumet tiltenkt at folk kan spørre om råd til programmering o.l, ikke at folk skal komme å legge inn gratisannonser, det blir faktisk sett veldig ned på. Derfor kan du ikke forvente deg å få noen seriøse svar uansett, om du får noen i det hele tatt. 4 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Men nå er vel ikke dette forumet akkurat kundeportalen til Tieto eller et annet konsulentselskap, og det er vel flere enn TS som har glede av Minecraft på ren hobbybasis vil jeg tro. Så, vel, det er ikke sikkert TS får napp, men det må da gå an å spørre ... det blir jo en jævla huskestue hver gang noen prøver å tromme sammen litt ressurser til et eller annet hobbyprosjekt her ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg prøvde i allefall, men takk for svar alike vell. Dere får no ha en fin dag folkens Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Vil heller anbefale å lære deg å kode sammen med PermissionsEx. Til butikker kan du eventuelt bruke ShowCaseStandAlone, men dette bruker litt krefter av serveren din så du burde ta en limit på maks "shopblokker". Evt kan du også vente til det kommer en plugin som bruker Item frames, hvis det ikke har kommet enda. Til beskyttelse kan du enten bruke ResidenceBukkitMod, eller WorldGuard (tror WorldGuard krever WorldEdit). Og for andre "advar"-kommandoer, kan du lage noen aliaser med CommandBook. Tar litt tid å sette seg inn i, men den største jobben er PermissionsEx. Og å forklare brukerne alle kommandoene, du vil nok gjerne skrive en lang hjelpefil med CommandBook eller noe sånt. EDIT: MCProhosting tilbyr plugin-konfiguering til 20$ for engangskoding, eller 5$ per måned, hvis du trenger månedlige tweaks. Dette krever dog at du leier en server hos de, men en god server til ca. 15 spillere med en del plugins koster ca. 15$/måned. Hvordan de konfigurerer pluginsa, i forhold til både om de godtar "ønsker" fra din side, og at du skal ha litt norsk inn i det også, vet jeg ikke. Du kan jo sende de en e-post. Selv kommer jeg til å bruke MCProhosting, men ikke før jeg har bygget ferdig spawn og slikt på en hjemmeserver. Kommer vel til å leie en til sommeren, hvis alt er ferdig. Selv skal jeg ha litt mer egendefinerte verdener Endret 19. januar 2013 av CasterAnd Lenke til kommentar
quantum Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Vil heller anbefale å lære deg å kode sammen med PermissionsEx. Det ser jo ganske morsomt ut å kode, når man ser på f.eks. http://www.youtube.com/watch?v=yEo_NSXvxVo Det blir en læringskurve og det tar tid, men når du får dreisen på java-kodinga åpner det seg mange muligheter i allverdens retninger. Dessuten er jeg sikker på at det er flere her som vil hjelpe deg hvis du koder selv, enn som vil kode for deg. Endret 19. januar 2013 av quantum Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Det ser jo ganske morsomt ut å kode, når man ser på f.eks. Det blir en læringskurve og det tar tid, men når du får dreisen på java-kodinga åpner det seg mange muligheter i allverdens retninger. Dessuten er jeg sikker på at det er flere her som vil hjelpe deg hvis du koder selv, enn som vil kode for deg. Enig i dette. Å kode selv kan være en god idé, men da må du gjerne oppdatere plugins selv og finne bugs etc., og finne bugs. Men etter hvert kan det funke bra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Vil heller anbefale å lære deg å kode sammen med PermissionsEx. Til butikker kan du eventuelt bruke ShowCaseStandAlone, men dette bruker litt krefter av serveren din så du burde ta en limit på maks "shopblokker". Evt kan du også vente til det kommer en plugin som bruker Item frames, hvis det ikke har kommet enda. Til beskyttelse kan du enten bruke ResidenceBukkitMod, eller WorldGuard (tror WorldGuard krever WorldEdit). Og for andre "advar"-kommandoer, kan du lage noen aliaser med CommandBook. Tar litt tid å sette seg inn i, men den største jobben er PermissionsEx. Og å forklare brukerne alle kommandoene, du vil nok gjerne skrive en lang hjelpefil med CommandBook eller noe sånt. EDIT: MCProhosting tilbyr plugin-konfiguering til 20$ for engangskoding, eller 5$ per måned, hvis du trenger månedlige tweaks. Dette krever dog at du leier en server hos de, men en god server til ca. 15 spillere med en del plugins koster ca. 15$/måned. Hvordan de konfigurerer pluginsa, i forhold til både om de godtar "ønsker" fra din side, og at du skal ha litt norsk inn i det også, vet jeg ikke. Du kan jo sende de en e-post. Selv kommer jeg til å bruke MCProhosting, men ikke før jeg har bygget ferdig spawn og slikt på en hjemmeserver. Kommer vel til å leie en til sommeren, hvis alt er ferdig. Selv skal jeg ha litt mer egendefinerte verdener Tusen takk for rask svar, dette var nyttig. Skal se på det, ha en fin dag Det ser jo ganske morsomt ut å kode, når man ser på f.eks. Det blir en læringskurve og det tar tid, men når du får dreisen på java-kodinga åpner det seg mange muligheter i allverdens retninger. Dessuten er jeg sikker på at det er flere her som vil hjelpe deg hvis du koder selv, enn som vil kode for deg. Tusen takk alle sammen for koselige og hyggelige svar, dette var supert Lenke til kommentar
Persn Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Støtter dette med å kode selv ja, å programmere er gøy, du får mer forståelse for hvordan ting er lagt opp, masse trening i å tenke logisk, og du får mulighet til å utnytte matematikk hvis du er flink i det eller bare bli bedre i hvis du ikke er det. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 er du god i java har du også et fortrinn på jobbmarketed senere. skader ikke å få med seg gratis på kjøpet ... Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Er utvikler hos TheSecretSever selv, så vet hvordan det er og kode. Jeg hadde ikke brukt mere enn 10 timer totalt på dette, men jeg vil heller anbefale og lære deg og kode. Det er morsomt, du får bruk for det senere i livet, og du trenger ikke spørre om plugins mere. Men, vil du gjøre det den late veien, så har CasterAnd kommet med utmerkde forslag til plugins som gjør jobben. Ellers, så er det alltids folk i mc communityet som koder for deg, mere eller mindre gratis om du spør pent. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Har selv noen jeg kjenner fra servere som har begynt å kode. En av de koder og hjelper byggingen av Deadman Dungeons, som enda er i byggeprosessen. En annen har begynt å lage noen ganske tøffe plugins hvor man kan koble "events" til en spesifikk blokk, samt annet: ShellofChaos http://dev.bukkit.org/profiles/shellofchaos/ Han har fokusert på plugins som er lik andre plugins, men som er lettere å konfigurerer og fungerer nesten med en gang. Kan være at ikke alle pluginsene er oppdatert, men de vil det snart. Selv planlegger jeg å lære å kode plugins snart, og vil tro at det egentlig er det beste. Hvis du vil ha en veldig spesifikk f.eks butikk-plugin, kan man kode dette selv og også lage en konfigurasjon du selv forstår ganske bra. Lenke til kommentar
sisomm Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Hei! Om du ønske kan du bli med i minecraft-gruppa vår på kidsakoder.no. Der kanskje du finner noen. Flott om du sprer linken til andre du kjenner også! Husk å oppgi bio og kontaktinfo når du lager profil, da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå