stein_m- Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Har ett Corsair Obsidian 800D. Satt inn ny harddisk (Seagate BARRACUDA 2TB SATA) men maskinen registrerer den ikke. Koblingene i maskinen skal være ok. Hva er problemet? Har dere der ute noen forslag? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 PC-kabinettet er urelevant i forhold til problemet med hardisktilkobling. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Du kan jo først si hvordan den er koblet til. Det inkluderer spesifikk port på hovedkort. Spinner disken opp i det hele tatt? Lenke til kommentar
stein_m- Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Takk for tilbakemeldinger. Harddiskene monteres fra utsiden, derfor nevnte jeg kabinettet. Disken spinner ikke opp i det hele tatt. Har byttet plasser, men det hjelper ikke. De de samme blir registret gjentatte ganger, uansett port. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Hvis andre disker spinner opp i samme bay er det noe galt med disken. Hvis ikke andre disker spinner opp heller er det ikke koblet til SATA og strøm til bayen. Er vel en hot swap bay det er snakk om... Lenke til kommentar
stein_m- Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Hvis andre disker spinner opp i samme bay er det noe galt med disken. Hvis ikke andre disker spinner opp heller er det ikke koblet til SATA og strøm til bayen. Er vel en hot swap bay det er snakk om... Ja, det er en hot swap bay. Irriterende da denne kom ny idag, skal sjekke tilkoblinger. Lenke til kommentar
stein_m- Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Da er tingene avklart, harddisken er en sata 600. Det jeg lurer på er om denne kan brukes i mitt kabinett, har ikke funnet noen specs. på dette. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Den kan brukes. Er hotswapbrønnene koblet til intern Sataport og strøm da? Lenke til kommentar
stein_m- Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Den kan brukes. Er hotswapbrønnene koblet til intern Sataport og strøm da? Takk for kjapp tilbakemelding, godt at den kan brukes i kabinettet. De andre harddiskene går så jeg regner med at det er riktig koblet. Men jeg skal sjekke dette. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Jeg har lest om flere som har problemer med 800d Hot Swap bays. Hvis du har koblet/kablet alt riktig, og disken treffer connectorene sine skikkelig når du dytter inn disken, kan det være sata kortet er ødelagt. Jeg regner med du har den nye typen, siden den støtter SATA III. [Edit] Skrivefeil. Endret 20. januar 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
stein_m- Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Ja, nå har jeg iallefall klart å få opp disken slik at den viser på min datamaskin. Problemet er nå at den viser kun 99.9 Mb, av 2 gigabyte. Hva må gjøres for å ordne dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Du må se i Diskbehandling. Legg ut bilde. 1 Lenke til kommentar
stein_m- Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Takk for det, var inne å ordnet dette. Måtte legge den til, trodde faktisk dette kom automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå