ChrizO Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Hei Jeg har brukt et annet modem tidligere for min adsl2 forbindelse til telenor, nå har dette modemet konket og jeg er tilbake til mitt orginale multimodem fra telenor (Speedtouch). Tidligere var det mulig å sette opp dette modemet som bridge men det ser ut som de har låst absolutt alt av instillinger i dette modemet gjennom en senere firmware release. Er det noen der ute som har et tips på hvordan dette kan la seg løse, jeg har vært i kontakt med telenor men der får man kun hjelp om man ringer til eksperthjelpen. Jeg har også forsøkt å resette modemet til orginale instillinger men selv da var instillingene låst. Telenor ville at jeg skulle binde meg til 12 mnd om jeg skulle ha det nye modemet så nå er jeg tom for ideer, mulig jeg bare bytter leverandør om ikke noen her har knekt koden? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Er det ikke bare å ringe til eksperthjelpen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Dersom modemet fra Telenor har feilet, får du vel bare et ny modem derfra? Jeg har skapet fullt av gamle Telenor-modemer som har blitt byttet ut av ulike årsaker opp gjennom årene. Lenke til kommentar
ChrizO Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Er det ikke bare å ringe til eksperthjelpen? Prinsippsak rett og slett, koster meg sikkert ikke mange kronene men gidder ikke betale for support på et produkt jeg betaler for hver mnd.. Dersom modemet fra Telenor har feilet, får du vel bare et ny modem derfra? Jeg har skapet fullt av gamle Telenor-modemer som har blitt byttet ut av ulike årsaker opp gjennom årene. Vel ustabilitet var tydeligvis ikke nok, som jeg nevner i posten over så kunne de sende meg et nytt modem om jeg valgte å binde meg i 12mnd til. Det mener jeg ikke var en akseptabel løsning, mulig jeg møtte feil kundebehandler.. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Hva med å kjøpe en router med DSL inngang/modem? Endret 18. januar 2013 av fenele Lenke til kommentar
ChrizO Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Løste seg, tok kontakt med telenor på facebook og da var det ingen problemer med å erstatte mitt nåværende modem.. Nye modemet er enkelt å sette i bridge så da satser vi på at ting vil fungere bra igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå