goggen240 Skrevet 18. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2013 Broren min bygde om en PC til søstera mi der han byttet ut hennes (nokså nye) nVidia GTX460 med et (gammelt) ATi HD4850 (hvorfor vet jeg ikke, men sånn er han) og nå skal jeg rydde opp i det fordi HD4850en støyer for mye og er mye dårligere. Så her er spørsmålet: Jeg har 2x GTX460 i SLI av samme type som hennes. Burde jeg bytte ut hennes GTX460 med et enda nyere kort (f. eks. GTX560Ti) og stjele det gamle kortet for å få 3x GTX460, eller burde jeg bare sette kortet inn i hennes maskin og drite i det? Jeg har litt lyst å oppgradere PCen min siden de nyeste spillene har gått fra å kjøre perfekt i Ultra til å kjøre perfekt i Very High, og det er jo bare irriterende. Men samtidig så har jeg ikke hatt gidda å kjøpe noe nytt kort til meg selv fordi at det ikke er noe særlig på markedet som er såpass mye bedre enn 2xGTX460 at det er verdt bryet å bytte de ut. Nå som jeg skal kjøpe SSD (Samsung 840 Pro) og oppgradere litt uansett så ser det nokså greit ut å ta det kortet mens det er tilgjengelig (og få 50% mere GTX460), men er det noe vits? Kan også nevne at av det jeg har sett så virker GTX560Ti ut som det prismessig og støymessig ideelle alternativet for nytt kort til henne, men hvis det er bedre forslag så ville jeg gjerne hørt om det. Hennes prioriteringer: MÅ VÆRE STØYSVAK (stue-PC) Bør kunne kjøre "det meste" med "grei" grafikk Pris Muligens mulighet for å vise Blu-Ray og/eller 3DTV (som jeg er rimelig sikker at ikke HD4850 kan) Hun er generelt sett datakyndig nok til å kunne laste ned drivere og sånt selv, men hun vil helst ikke ha det såpass unødvendig komplisert at hun må installere Omega-drivere for å kjøre Mass Effect på 4850en eller skru av SLI for å kjøre Battlefield (slik jeg må), for eksempel. Jeg hadde bare ATi frem til jeg gikk over til GTX460, og det er nok den slags drivere hun burde ha (og folk flest, egentlig). Så ja, long story short: Er det verdt bryet å gå fra 2xGTX460 til 3xGTX460? (Eller bare vente til noe (mye) bedre kommer?) Hvis ja, er GTX560Ti et greit kort å bytte ut et GTX460 med? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 18. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2013 GTX460 støtter ikke tri-SLI, så det er veldig greit :-) Dét sagt, GTX560TI er gammel teknologi. Kjøp heller GTX660 eller 660TI hvis du skal kjøpe nytt kort! 2 Lenke til kommentar
goggen240 Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Heh, vel det gjorde jo saken veldig enkel. Takk skal du ha! Endret 19. januar 2013 av goggen240 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå