toyce Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Hei. Etter å ha flyttet alle komponenter fra gammel kabinettet inn i det nye så vil ikke PC-en starte Første gang jeg trykket på start knappen så beveget CPU vifta seg 1cm og så stoppet PC-en Nå er det ingenting som rører seg i hele tatt. Har sjekket alle tilkoblinger, prøvd forskjellige RAM slots, fjernet CMOS batteriet, fikk et tips fra nettet om å sjekke om PSU virket ved å sette inn en kobber kabel fra pin 3 og 4 på 18?pin kontakten som går inn på hovedkortet og se om vifta til PSU gikk i rundt (virket), har sjekket bak hovedkortet om skruer treffer baksiden av HK POWER og RESET knappen på hovedkortet lyser. Noen forslag? Endret 18. januar 2013 av toyce Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Høres ut som du har en kortslutning et sted. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Ta ut skjermkort, ta ut alle unnødvendige plugger til HDD, vifter osv. bruk en ram-brikke Koble til en slik en: om du har en (skal følge med hovedkortet...) Start maskinen nå. Ellers, bruk antistatisk armlenke når du driver med maskiner & aldri legg komponenter på tepper og lignende. EDIT: Jeg håper ikke du klarte det store å legge CPU-en feil vei slik at hovedkortet har bøyde CPU-pinner og du bare presset ned? Endret 18. januar 2013 av Gjest Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Du husket sikkert hovedkort stand off's? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Du husket sikkert hovedkort stand off's? This og test med en annen PSU hvis du har. Lenke til kommentar
toyce Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg håper ikke du klarte det store å legge CPU-en feil vei slik at hovedkortet har bøyde CPU-pinner og du bare presset ned? Nei det har jeg ikke. Du husket sikkert hovedkort stand off's? Ja. This og test med en annen PSU hvis du har. Har ikke prøvd det enda, men holder på å få tak i en. Lenke til kommentar
toyce Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Nå har jeg testet dette her: Og vifta gikk i rundt, må nesten være hovedkortet som er defekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå