labbus Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Har lasta ned dette programmet for å måle hvor mye FPS jeg scorer under spill(Farcry3). Problemet er at fila blir lagret som et XML document. Må jeg ha et annet program for lese av dette?? Googla det litt og en nevnte at må ha Microsoft excel på maskinen, en annen sa bare å åpne i notisblokk.. Jeg overclokker både CPU og GPU ved hjelp av disse programmene som følger med maskinen. Jeg ønsker å kunne se for meg måling av både fps og temperaturer. Noen som kan gi meg noe info om dette? Ps. Maskinvaren jeg har ser dere i min profil Maskinen er kun for spill og har ikke lyst til å innstallere mere apps enn det jeg kun trenger for å spille. Endret 18. januar 2013 av labbus Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 MSI Afterburner er langt mer praktisk for dette, det kan overvåke GPU-temps, framerate, frametime og GPU-load. At det ikke tar CPU load er irrellevant ettersom du kan ikke bruke denne målingen for å si om CPUen jobber for full kapasitet eller ei. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Ok, sjekker ut dette nå Lenke til kommentar
labbus Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Merkelig hvor lang tid det tar å laste ned 22,1 MB..har 13 MB nå.. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Har lasta ned nå men hvordan starter jeg "recordingen" Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Har lasta ned nå men hvordan starter jeg "recordingen" Først går du inn i settings -> monitoring og huker av framerate og frametime, så klikker du detach oppe til høyre over grafene. Du kan videre lagre dette i en logg, men jeg syns det er rimelig upraktisk framfor å bruke musa og se over grafen. Du kan også justere begge aksene som du ønsker. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg huket av for framerate og frametime og detach. Nå skal jeg spille FC3 så vi sankkes. Takker så mye for info arni90. Kommer tilbake senere på resultatene. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Tok litt tid men hva kan du si om disse målingene? Spilte COD Black ops 1, Msi afterburner og tok noen bilder. Kopierte data inn på excel og fikk dette. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Ehm, hva er det du egentlig vil se her? Lenke til kommentar
labbus Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Ehm, hva er det du egentlig vil se her? Vel, overklokking av mitt 670 kort, kan jeg overklokke det mer enn dette. Ser at FPS ligger på 60,9 ved load. Hvor mye frame rate pr. second bør jeg kunne få på dette spillet?. Klokket min Cpu til 4,2 Gh. Mulig jeg spør dumt.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Vel, overklokking av mitt 670 kort, kan jeg overklokke det mer enn dette. Ser at FPS ligger på 60,9 ved load. Hvor mye frame rate pr. second bør jeg kunne få på dette spillet?. Klokket min Cpu til 4,2 Gh. Mulig jeg spør dumt.. Nå har du aktivert Vsync (Sync Every Frame i CoD,) og kortet klokker opp og ned langt under hva det kjører på under virkelig belastning fordi spillet ikke vil kjøre over 60 fps. Prøv å teste i et tungt spill først, jeg tviler sterkt på at du klarer en +294MHz offset på core i praksis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå