Grisete Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Heisann! Jeg har aldri brent en DVD i hele mitt liv, og trenger egentlig bare for å lese. Skal bestille meg ny pc i deler og lurer på om jeg egentlig trenger å bestille noen optisk leser. Kan jeg bare ta en fra en gammel PC som jeg har liggende? Eller har "kontaktene" for dette blitt endret de siste årene? For jeg trenger nemlig en leser for å innstallere OS. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Det kan hende at DVD-rom'en bruker den gamle standarden IDE, som ikke er støttet så mye lenger. Hvis det er Sata er det jo bare å plugge den inn.. Personlig har jeg ikke hatt internt DVD-rom på mange mange år. De sjeldne gangene jeg har hatt bruk for det har jeg brukt ekstern. All installasjon osv. bruker jeg bare minnepenn til. Du trenger ikke DVD for å installere et OS. Endret 18. januar 2013 av Occi Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Ta en kikk på din gamle DVD-leser, om den har en slik kabel koblet til er den ubrukelig, ellers er den nok mest sannsynlig brukbar. Det eneste jeg har brukt en DVD-leser til de siste 3 årene har vært installasjon av Windows på PCer der jeg ikke hadde en USB-installasjon for hånden. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 får man i det hele tatt kjøpt kun leser idag? Man får jo en DVD brenner til litt over hundrelappen, jeg ser ikke helt "problemet" Lenke til kommentar
Grisete Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 får man i det hele tatt kjøpt kun leser idag? Man får jo en DVD brenner til litt over hundrelappen, jeg ser ikke helt "problemet" Problemet er at frakta ligger på samme prisen.. og jeg bor på landet. Ta en kikk på din gamle DVD-leser, om den har en slik kabel koblet til er den ubrukelig, ellers er den nok mest sannsynlig brukbar. Det eneste jeg har brukt en DVD-leser til de siste 3 årene har vært installasjon av Windows på PCer der jeg ikke hadde en USB-installasjon for hånden. Takker for svar! Men hvordan er det når jeg har kjøpt denne: http://www.dustinhome.no/product/5010658353/microsoft-windows-8-64-bit-nor-dvdoem/ Dette er vel DVD, regner jeg med? Det kan hende at DVD-rom'en bruker den gamle standarden IDE, som ikke er støttet så mye lenger. Hvis det er Sata er det jo bare å plugge den inn.. Personlig har jeg ikke hatt internt DVD-rom på mange mange år. De sjeldne gangene jeg har hatt bruk for det har jeg brukt ekstern. All installasjon osv. bruker jeg bare minnepenn til. Du trenger ikke DVD for å installere et OS. Takker for svar! Men hvordan er det når jeg har kjøpt denne: http://www.dustinhome.no/product/5010658353/microsoft-windows-8-64-bit-nor-dvdoem/ Dette er vel DVD, regner jeg med? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Windows 8-disken er en DVD ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå