Gå til innhold

Telt, sovepose og primus til backpacking?

Anbefalte innlegg

Må nesten bare tilgi meg, jeg fant ikke noe utendørsforum, så jeg poster her istedenfor.

Jeg har tenkt å dra på backpackingtur til Asia til sommeren, og i den forbindelse trenger jeg et nytt telt, ny sovepose og primus/stormkjøkken. Spesielt primus/stormkjøkken trenger jeg hjelp med, da jeg har minimal erfaring med å bruke slikt utstyr.

Penger vokser ikke på trær for meg heller, så noe fancy greier til mangfoldige tusen har jeg rett og slett ikke råd til.

Telt:

Jeg vet ikke hvor ekstremt vær jeg kommer ut for, men jeg tror ikke jeg trenger et ekspedisjonstelt myntet på polfarere. Det bør være av en viss kvalitet, er jo kjedelig om det går i stykker underveis. Vekt spiller ingen rolle. Maks 2000.

Har sett litt på dette teltet, det er billig, har fått gode anmeldelser, og ser ut til å møte alle kravene mine. Vad tycks?

Sovepose:

Igjen dette med vær, tror ikke jeg kommer til å råke ut for den verste snøstormen på hundre år, men om den holder meg varm skulle nevnte snøstorm finne sted, er jo såklart det et pluss. Tror en 3-sesongs sovepose gjør jobben bra. Bør ikke ta allverden med plass, vekt spiller ingen rolle. Maks 1500 (?)

Stormkjøkken:

Har ikke brukt en primus siden jeg var ti år og campet med familien i Sverige. Varmet litt vann over en multifuel i militæret, men som vaktsoldat hadde jeg begrenset med feltdøgn, så kort sagt: Jeg aner ikke hva jeg leter etter her. Forslag tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

kan jeg spørre hvor du skal sove osv? Skal du bo på campingplass eller i en random skog? Jeg spør fordi jeg har veldig lyst å dra på en slik tur selv.

Lenke til kommentar

kan jeg spørre hvor du skal sove osv? Skal du bo på campingplass eller i en random skog? Jeg spør fordi jeg har veldig lyst å dra på en slik tur selv.

Som det blir sagt her, så er det nok ikke flust med campingplasser i Asia, så det blir nok "til skogs".

Jeg ser ikke helt noen grunn til å sove i telt i asia da det generelt er billig å bo der, og sikkert ikke enkelt å finne en teltplass.

Det er kanskje billig, men det koster fremdeles penger, og skal man sove på hotell hver natt i et år, så blir det dyrt til slutt uansett hvor billig det er per natt. Som Rema sier, det er sluttsummen på kassalappen som teller! Skal ikke sove utelukkende i telt, skal prøve å couchsurfe litt og, og det blir jo sikkert et hotell her og der, men må prøve å få det så billig som mulig. Som nevnt, penger vokser ikke på trær for meg heller. Det handler jo selvfølgelig litt om hele opplevelsen også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Som det blir sagt her, så er det nok ikke flust med campingplasser i Asia, så det blir nok "til skogs".

Det er kanskje billig, men det koster fremdeles penger, og skal man sove på hotell hver natt i et år, så blir det dyrt til slutt uansett hvor billig det er per natt. Som Rema sier, det er sluttsummen på kassalappen som teller! Skal ikke sove utelukkende i telt, skal prøve å couchsurfe litt og, og det blir jo sikkert et hotell her og der, men må prøve å få det så billig som mulig. Som nevnt, penger vokser ikke på trær for meg heller. Det handler jo selvfølgelig litt om hele opplevelsen også.

Jeg syns det er finere å reise med telt og bo i skog osv i stedet for hotell. Hotell er akkurat som å være hjemme. Camping er mye triveligere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Når jeg var i Asia følte jeg meg ikke trygg nok til at jeg hadde campet ute.

får vel sove med 9 milimeteren under puta hehe

Lenke til kommentar

Et telt er stort og tungt. Hadde selv gått for hostell og hoteller. Så i tillegg tatt med meg jerven-duken. For da har jeg muligheten til å sove noen netter ute, om det ikke er veldig dårlig vær. Den er vand/vind tett og så stor at man får soveposen inni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...