StineMari Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Hei! Den 4.januar i år skulle jeg kjøre gjennom et lyskyss. Jeg kom på "hovedveien" (der de aller fleste kjører igjennom) og måtte stoppe for rødt, i det jeg skal kjøre gjennom krysset (som er ganske langt) kommer det en bil rett i siden min fra høyre. Jeg ser rett på lyskrysset og registerer at det endrer seg fra gult til rødt, jeg er 100 % sikker på at jeg kjørte på grønt. Den andre bilen har mest sannsynlig sklidd ut i veien, fordi det var veldig glatt den dagen. Vi fylte ut skadeskjema og snakket ikke om skyldspørsmålet akkurat der og da, men i ettertid har jeg tenkte VELDIG mye på det som har skjedd og om vedkommende faktisk bare kan lure seg unna skylden. Så, jeg lurer egentlig bare på om noen av opplevd noe av det samme selv og hva det har resultert i? Bilen min er forresten helt ødelagt og den andre bilen har bare noen skrammer i fronten. Har heller ikke full kasko på min bil ( ), mens den andre bilen har det. Hva tror dere dette kan resultere i? Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Om din beskrivelse av hendelsesforløpet er riktig, så er det motparten som har skylden i den ulykken. Når det gjelder delkasko/, så er vil det i tilfeller der motparten har skylden, motpartens forsikringsselskap som vil ta oppgjøret direkte med deg. Ved full kasko vil ditt selskap ta seg av reparasjon og senere kreve inn kostnadene fra motpartens selskap. Det du kan risikere med delkasko er at reparasjonen tar tid hvis motpartens selskap bestrider skyldspørsmålet. 2 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hva ble krysset av på skademeldingen om du/han kjørte på rødt/mot vikeplikt? (punkt 17) Enig med Pytagoras ang. hendelsesforløpet og skyldsspørsmålet (men det besvarer jo ikke spørsmålet om motparten kan vri seg unna ved å forklare seg usant/lyve nå i ettertid) -om det var grønt når du kjørte inn (og skiftet til gult rett etterpå) og skiftet fra gult til rødt like etter det smalt, så må jo han ha kjørt (eller sklidd...) på rødt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Nok en god grunn for at man bør ha et Bilkamera i bilen. Vil lønne seg en eller annen dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå