almeli Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Siden jeg aldri bruker GPS (stedsbunden av helsemessig årsak) ble jeg noget nysgjerrig. Fra Wikipedia: http://no.wikipedia....itioning_System ""Forskjellen mellom vanlig GPS og Assisted GPS (A-GPS), er at i enheter som bruker sistnevnte teknologi overlates mye av prosesseringsarbeidet til sentrale hjelpeservere, slik at posisjoneringen kan skje kjappere og mer nøyaktig. Disse hjelpeserverene har i tillegg kontakt med et referansenettverk, som ytterligere forbedrer posisjoneringsresultatene. Grunnen til at prosesseringen skjer kjappere og mer nøyaktig på hjelpeserverene enn på de som oftest håndholdte GPS-enhetene, er at disse serverne har en datakraft som er mye større enn kraften i konvensjonelle GPS-enheter. Teknologien kan ved bruk av hjelpeservere da lages så liten og nett at den kan inkluderes i mobiltelefoner og lignende små enheter."" Og så hva har Xperia Z av spesifikasjoner: http://www-support-d...03_xperia_z.pdf """ Positioning – location based services Supported standards: • OMA Secure User Plane Location (SUPL) v1.0 & v2.0 • 3GPP™ Control Plane location (incl. Emergency location) • Qualcomm® GPSOneXtra™ Supported satellite systems: • GPS • GLONASS* * NOTE: GPS and GLONASS are used together to calculate the position. Positioning is more robust and accurate in most conditions if both systems are active. The benefits of using GLONASS are automatically available for all applications using the Satellite Positioning API (referred to "GPS Provider" in Android terminology). """ http://www.sonymobil...fications/#tabs """ Tilkobling og kommunikasjon • aGPS • GLONASS* """ Så Theo343 hva mangler Z? Endret 23. juni 2013 av almeli Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Ja, du lister offentlig specinfo. Jeg forklarte også allerede hva AGPS utgjør. Hvor sier jeg at Z mangler hva? Jeg svarte på spørsmål/påstand om iPhone. Hva den evt. skulle mangle med eller ha problemer vet dere som eier den best. Det klages på veldig treg fix. Endret 23. juni 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Bare to spørsmål. Noen andre som opplever å ikke motta samtaler? Har et par ganger sittet med telefonen omtrent i hendene hvor det dukker opp en melding fra telefonsvareren "du har et tapt anrop fra..." uten at telefonen har ringt eller at samtale loggen viser noe tapt anrop. Neste er mer nysgjerrighet fra min side. Telefonen har jo to områder i glasset på hver side av skjermen. Den ene fungerer som høyttaler under samtale, men hva er meningen med den andre? Min første tanke var "ah, stereo høyttaler under film" men telefonen spiller jo alltid lyden ut av den forferdelige sidhøyttaleren. :S Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Mener du i hjørnet, rett under høyttaleren? Der kan du feste en reim til å ha rundt håndleddet, så slipper du å miste telefonen i bakken. Eksempel: Endret 23. juni 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Battings Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg var like forvirret som deg når jeg kjøpte min første telefon med NFC teknologi så du trenger ikke være flau hehe.. oki.. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Bare to spørsmål. Noen andre som opplever å ikke motta samtaler? Har et par ganger sittet med telefonen omtrent i hendene hvor det dukker opp en melding fra telefonsvareren "du har et tapt anrop fra..." uten at telefonen har ringt eller at samtale loggen viser noe tapt anrop. Neste er mer nysgjerrighet fra min side. Telefonen har jo to områder i glasset på hver side av skjermen. Den ene fungerer som høyttaler under samtale, men hva er meningen med den andre? Min første tanke var "ah, stereo høyttaler under film" men telefonen spiller jo alltid lyden ut av den forferdelige sidhøyttaleren. :S Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) LOL hva tror du.... Endret 24. juni 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Mikrofonen er jo det lille hullet under telefonen ved siden av den åpningen for håndleddstropp Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Dere som eier en slik , er det virkelig så vanskelig å se i brukermanualen. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Hullet under og på baksiden er vel ekstra mikrofoner for støykansellering vil jeg tippe? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Noen som har erfart at Bravia Engine 2 gjør at telefonen lugger ganske mye? Syns facebook og diverse apps var ganske trege, men etter å ha slått av den funksjonen så flyter alt så mye bedre. Er som en helt ny verden! Så da lurer jeg på. Er det noe vits at den Bravia Engine står på, og hva er den god for? Lenke til kommentar
Unquale Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Bare to spørsmål. Noen andre som opplever å ikke motta samtaler? Har et par ganger sittet med telefonen omtrent i hendene hvor det dukker opp en melding fra telefonsvareren "du har et tapt anrop fra..." uten at telefonen har ringt eller at samtale loggen viser noe tapt anrop. Ja, har opplevd det samme men har ikke peiling på hvorfor. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Bare to spørsmål. Noen andre som opplever å ikke motta samtaler? Har et par ganger sittet med telefonen omtrent i hendene hvor det dukker opp en melding fra telefonsvareren "du har et tapt anrop fra..." uten at telefonen har ringt eller at samtale loggen viser noe tapt anrop. Opplever det relativt gjevnlig selv. Lenke til kommentar
hreple Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Opplever det relativt gjevnlig selv. Har ikke hatt problemer med dette selv enda. Skal hyle om det dukker opp. Ellers kan jeg i utgangspunktet anbefale å nappe av plastlaget på i alle fall forsiden av telefonen. Ja, du mister Sony-logoen men telefonen blir nesten bare lekrere av det, og jeg syntes den ble noe bedre å bruke da. Knuse den hadde jeg i utgangspunktet ikke planlagt uansett Ellers vokser telefonen på meg. Fargene er fremdeles uvante, og det samme er LCD-skjermen, men det kommer seg. Jeg kan definitivt se mange flere nyanser i sortfarger, men samtidig makter ikke skjermen å vise "sort" slik jeg egentlig er glad i. Allikevel - tror jeg skal kunne venne meg til dette - og resten av telefonen er herlig. Standby-tiden er helt rå - og når jeg nå som i sommerferien bruker telefonen lite kan jeg ha igjen 80% etter en dag med litt ringing, litt surf og litt sms. Imponerende! Jeg har da forsåvidt skrudd av 4g. Har folk erfaring med å ha det på - akkurat hvor mye batteri momser faktisk den featuren? Nå skal det sies at jeg surfer lite vekk fra wlanet mitt, så det er jo ikke så mye mening i å ha det på sånn egentlig ... Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Opplever det relativt gjevnlig selv. Har heller ikke opplevd dette, hatt telefonen siden påske. Kan det kanskje ha noe med operatør å gjøre ? Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Har NetCom, så kan jo godt hende. Lenke til kommentar
almeli Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Så da lurer jeg på. Er det noe vits at den Bravia Engine står på, og hva er den god for? Jeg har hatt funksjonen påslått både på Sony S & V, og nå står den konstant påslått både på Z tlf & tablet. Har aldri merket noen spesielt av ulemper med å la Bravia være aktivert. Jeg vil anbefale for nysgjerrige å lese: http://www.sonymobil.../features/#tabs Her er angitt det meste om fordelen av å bruke Bravia. A-Mobil hadde en stortest av Z som resulterte i terning 6. Men på første side i testen anmerker de om skjermen: http://www.amobil.no...xperia-z/116804 """ Effektiv bildebehandling Telefonen er utstyrt med nyeste utgave av Sonys Bravia-teknologi. Det betyr at den selv tilpasser innholdet så det skal se best mulig ut på skjermen. Dette er ikke spesielt merkbart på nytt og fint HD-materiale, men i noen tilfeller er det svært merkbart på eldre innhold av dårlig kvalitet. Bildebehandlingen kan forresten skrus av hvis du ønsker. Tidligere har vi merket at Bravia-teknologien har rotet det til i noen tilfeller. Det har vært spesielt merkbart på enkelte spill med tegneserieaktig grafikk, der fargene har blitt helt feil. """ Endret 24. juni 2013 av almeli Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Da ble plutselig 4G aktivert på telefonen (Chess/NetCom). Kjørte Speedtest.net: Får 21-22Mbps ned og rundt 7 opp. Dette i nordre Vestfold. Men eieren syns mobilen ble for stor og skal bytte den ut i lillebroren Xperia V. Ser at oppdateringen til Android 4.2.2 har begynt å rulle ut, skal se om jeg får lagt inn denne før den selges. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Hvor står det at 4.2.2 er klar? Lenke til kommentar
skifyr Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Hvor står det at 4.2.2 er klar? Installerte det på bruttern sin XZ i stad, funker bra så langt Lastet ned herfra. Endret 25. juni 2013 av skifyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå