Mixen Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Dette funker ikke hos meg, blir så jævli irritert at jeg knuser snart telefonen. Det var like før jeg gjorde det samme. Men det funker hos meg hver gang dette. Hvis det ikke virker hos deg hadde jeg levert inn tlf. til rep. GPS skal virke på en dyr toppmodell ! Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hva er det dere ikke skjønner med at det er Endomodo som er problemet? 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Endomondo har ikke dette problemet på iPhone. Forsøk Runkeeper og andre for å se om de også får samme problemet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Men kjører Endomondo på satelitter på iPhonen? Går ikke det på slik assisted GPS eller hva det heter? Lenke til kommentar
hreple Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Super tilbakemelding, Almeli. Må rett og slett gjøre et forsøk på å skaffe "Ninja edition" uten plastlag to, og da uten logoer og surr. Det blir så evig mye bølletøft. Er det ellers noen innebygget måte å pusle med led-lampene på? Mine funker faktisk gjennom stamina-mode, men de blinker ganske svakt og kanskje litt for sjeldent for min smak. Vet man har apps, men tenkte å høre om dette var noe Sony hadde tenkt på selv uten at jeg fant det i menyene. Lenke til kommentar
almeli Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 XPERIA logoen ca midt på baksiden er preget i glasset, så den blir du ikke kvitt. Men den markerer jo også NFC-punktet, så kjekk å ha. Sony har kommet med 2 eller er det 3 oppdateringer av programvaren i den tiden jeg har hatt Z. De har endret og knotet med funksjonene i bl.a. LED-lamper alle gangene, så istedetfor for å begynne med forsøk, avventer jeg heller neste forundringspakke fra Sony, kanskje disse lampene får just de funksjoner vi ønsker. Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Hva er det dere ikke skjønner med at det er Endomodo som er problemet? Har ikke Endomodo installert. Lenke til kommentar
rolftg Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Dersom du lirker f.eks. spissen på et sylskarpt knivblad (Stanley) inn i det hjørnet på siste plastfilmen, løfter opp og trekker filmen av i en bevegelse, så er det ingen limrester igjen på skjermen, blank og fin. Har selv fjernet slik på begge sidene. Men vær obs på at fingerflekker o.l. blir synlig, just som å klisse på annet glass. Jeg pusser tlf. samtidig som brilleglass. Etter fjerning av plastfilmen så får du en klarere skjerm som samtidig er mer responsiv for tasting. Ellers et greit tips for å fjerne limrester etter tape o.l. er å bruke maskeringstape (lett å rive i passende lengder) legg på og trekk limrestene av med tapen. Må kanskje gjentaes ved gjenstridige rester. Et renslig middel ellersfor å fjerne limrester er lampeolje (parafinbasert) den er jo nesten luktfri også. Jeg satt og pirket litt med en negl og kanten på førerkortet, til jeg fikk opp en stor nok flik til å få tak i med fingrene. Var veeeldig forsiktig med å trekke hardt oppover, etter at bakglasset på en kamerat sin Jeg hadde litt limrester igjen på glasset, men holdt bare telefonen under kjøkkenkranen og gnidde over skjermen etpar ganger. Fordelen med å fjerne folien er jo at telefonen ENDELIG blir ripefri. Ulempen er at jeg har vanskelig for å se opp og ned på telefonen i farten Det eneste jeg savnet på Z'en var ripefritt glass, og endelig har jeg det! Lenke til kommentar
almeli Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) . Ulempen er at jeg har vanskelig for å se opp og ned på telefonen i farten Gikk sjøl i surr med det inntil jeg oppdaget: Framsiden opp = Av/på-knapp mot høyre Endret 20. juni 2013 av almeli Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg satt og pirket litt med en negl og kanten på førerkortet, til jeg fikk opp en stor nok flik til å få tak i med fingrene. Var veeeldig forsiktig med å trekke hardt oppover, etter at bakglasset på en kamerat sin Jeg hadde litt limrester igjen på glasset, men holdt bare telefonen under kjøkkenkranen og gnidde over skjermen etpar ganger. Fordelen med å fjerne folien er jo at telefonen ENDELIG blir ripefri. Ulempen er at jeg har vanskelig for å se opp og ned på telefonen i farten Det eneste jeg savnet på Z'en var ripefritt glass, og endelig har jeg det! anbefaler på det sterkeste glassbeskytteren fra Spigen. Den er utrolig lett å ta på (jeg var lytt uforsiktig og fikk et støvkorn under) da den fikser alt selv, ingen bobler eller tull. Glasset er fantastisk å ta på, i tillegg til at du da går oleophobisk belegg på telefonen (kom igjen, Sony). Beskyttelsen som følger med for baksiden er i tillegg lettere å holde ren, samt den har mindre plastfølelse. Lenke til kommentar
hreple Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Tror jeg skal ta av den siste beskyttelsen selv og kjøre ninja-mode på telefonen - ser lekkert ut. Sitter bare litt og funderer på dette med skjermen og om den bare ikke er fargesterk nok for meg. Det er veldig rart at noen farger virker voldsomt utvasket - men det er godt mulig det skal være slik. Noterer meg også at skjermen har et ganske markant gulskjær kontra Iphone (4) som er mye hvitere. Nå skal det også sies at opp mot min gamle S3 så ser man det voldsomme blåskjæret til Samsungs amoled, så jeg vet ikke helt hvem som har "rett". Om jeg klarer å bli venn med en ny skjerm som for meg fremdeles virker litt tam, er det ingen grunn til å returnere. Tror uansett ikke jeg fikser fjortis-looken til HTC One eller plastikk-kvaliteten på S4, så jeg har jo ærlig talt ikke noe valg Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Hvilken sw versjon har du på den ? Skjerm ble betydelig bedre etter siste oppgradering. Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Har ei vennine som har kjøpt denne mobilen. Hun brukte den to uker(veldig varsom) og den har blitt skrapet opp samtidig virker nesten som om den har fått en slags sprekk bakpå. Burde vel tåle mer? Hun har ikke brukt noen dekslel, men det er vel ikke nødvendig? Hun hadde HTC Desire før denne og den er det ikke en ripe på. Reklamasjon? Lenke til kommentar
hreple Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 4.1.2, og den mener hardnakket at det ikke finnes noe nyere. Et eksempel er facebook-appen. Blåfargen øverst er obskurt utvasket, og ikke egentlig en dyp blå slik den er over alt ellers. Merkelig - tipper fremdeles det er meg og at jeg bare er vant til S3, men også pcen min har en noe annen fremstilling (skjønt jeg har aldri kjørt noe kalibrering av farger, så det er ikke så rart at det er forskjeller). Nuvel - får pønske noen dager til. Ellers er man jo såre fornøyd, strengt tatt. Har ei vennine som har kjøpt denne mobilen. Hun brukte den to uker(veldig varsom) og den har blitt skrapet opp samtidig virker nesten som om den har fått en slags sprekk bakpå. Burde vel tåle mer? Hun har ikke brukt noen dekslel, men det er vel ikke nødvendig? Hun hadde HTC Desire før denne og den er det ikke en ripe på. Reklamasjon? Forstår det slik at det er to lag plast på front og bak på telefonen - skrapene er forhåpentligvis i dette "ekstralaget" og dette laget kan en ta av (sjekk youtube for hvordan, for eksempel). Usikker på reklamasjon når man har dunket og dultet telefonen for eksempel i bakken. Den skal ikke per def. tåle det, desverre. Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Siste 4,1.2 versjon i Norge er 10.1.1.A.1.253 Sjekk under Innstillinger > Om telefonen > Byggnummer Og 4.2.2 er visst rett rundt hjørnet sies det. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Har ei vennine som har kjøpt denne mobilen. Hun brukte den to uker(veldig varsom) og den har blitt skrapet opp samtidig virker nesten som om den har fått en slags sprekk bakpå. Burde vel tåle mer? Hun har ikke brukt noen dekslel, men det er vel ikke nødvendig? Hun hadde HTC Desire før denne og den er det ikke en ripe på. Reklamasjon? Skjermen er fortsatt ripefri. Det er en plastfilm på både front og bakside som er designet for å hindre at dersom glasset knuses, skal det ikke spre seg i tusen biter. Denne er påmontert fra fabrikken. Råder alle som vil beholde denne plastfilmen på og uten riper om å sette på plastfilmen som fulgte med i esken eller kjøpe en ny på nett/elkjøp og montere den. Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Forklar meg hvorfor HTC Desire som hun har hatt i tre år ikke har en eneste ripe, men Sony sin mobil er oppripet etter to uker! Man skal jo ikke måtte pakke telefonen i plast. Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Det er bare plastfilmen som blir ripet ! Ikke skjermen ! Ta den av eller monter spigen glass eller film oppå. Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Da må et verksted gjøre det. Trodde hele telefonen var i superglass som tålte alt. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Om skjermen knuses i lomma og du stikker hånden nedi for å hente den opp hadde du blitt enda mer irritert om hånden ble full av kutt. Plastfilmen kan du fjerne om du vil og det er ingen som tvinger deg eller venninna til å la den være på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå