hreple Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Nettop bestilt min telefon. Djuice hadde et strålende tilbud akkurat nå der man ender opp med en telefon til like under 4000 så vidt jeg husker (etter at jeg regnet litt på det). Gleder meg veldig til heftig skjerm etter å ha levd med helt ok skjerm en stund (S3). Håper også en klump ekstra ram skal hjelpe med å åpne programmer og dill. Ellers er jeg nok en ganske soft bruker, så regner med at batteri holder i bøtter og spann. Håper forsåvidt også at kameraet er helt ok. Gleder meg til å følge tråden utover, og håper at barnesykdommer begynner å bli kurerte når jeg bestiller såpass "sent" i syklusen. Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Djuice telefonen koster deg 4200.- med M abbo. Elkjøp selger den for 4390.- Du sparer 190.- på å binde deg. Lenke til kommentar
hreple Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Djuice telefonen koster deg 4200.- med M abbo. Elkjøp selger den for 4390.- Du sparer 190.- på å binde deg. Jeg sparer 200 kroner og betaler 1000 kroner up front og resten bakt inn i månedssum - noe som passer meg ypperlig som student. Hadde ikke hatt midler til å kjøpe cash akkurat nå - men vet det kommer penger utover. Slik sett er det fabelaktig - og jeg hadde samtidig ingen planer om å kvitte meg med djuice, strengt tatt veldig fornøyd. Så - sparer 200 kroner, økonomien holder og jeg får ny telefon. Må si meg fornøyd. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Jeg har Xperia Z med binding til Djuice. Virket som en ålreit deal, tatt i betraktning at jeg er storforbruker av data, og billig-operatørene som Onecall bare gir 5 GB og deretter struper hastigheten. Men så fant jeg ut at NetCom planlegger 3G eller 4G på hytta om 3 måneder... Da er ikke binding til Telenor noe gøy lengre... Innlegget er skrevet via Telenor EDGE på hytta... Endret 16. juni 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Så - sparer 200 kroner, økonomien holder og jeg får ny telefon. Må si meg fornøyd. God deel for deg uten tvil, rentefri også. Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Finner ikke det tilbudet på djuice.no? Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 https://nettbutikk.d...il/sonyxperiaz#! Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Det står jo 6200'ish der da.. Står også tilbud på mobilprisen, men det blir jo rundt 6200 med tilbudet? Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) 549x12mnd=6588.- + 1kr for telefonen=6589.- Abonnement 12mndx199=2388.- Altså betaler en 4201.- for telefonen. Betaler du 899.- for telefonen istede for 1kr. får du den enda billigere 3900.- Du får ta frem kuleramma. Endret 16. juni 2013 av Mixen Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Hei, har fått tilbakemelding fra min bedre halvdel om en del heng og tilfeldige restarter i det siste. Er det flere som opplever dette? En kamerat har sendt inn sin til reparasjon etter at hans Xperia Z tok en ufrivillig fabrikknullstilling. Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) 549x12mnd=6588.- + 1kr for telefonen=6589.- Abonnement 12mndx199=2388.- Altså betaler en 4201.- for telefonen. Betaler du 899.- for telefonen istede for 1kr. får du den enda billigere 3900.- Du får ta frem kuleramma. Er telefonen på tilbud da? Uten nedbetaling. Står da virkelig ikke 199 pr mnd noe sted? Eller er jeg helt blåst Edit. Skjønte det. Jeg er blåst Endret 17. juni 2013 av Znaky Lenke til kommentar
hreple Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Da har jeg fått min Xperia Z, og jeg er svært godt fornøyd. Formidabel kvalitetsfølelse når jeg holder i den - batteriet har vært hyggelig for meg så langt og alt kjennes deilig ut. Det eneste jeg tror jeg stusser ganske kraftig over er en slags ... jeg har lyst til å si "blasshet" over skjermen. Javisst er den krystallklar, men der min Samsung Galaxy S3 pøste på med farger og intensitet er Z ganske så ... avslappet? Et par eksemple er for eksempel facebook, der blå er en slags utvasket blå på min Z, mens S3 / en Iphone dytter en veldig sterk og fyldig blåfarge. Det samme skjer i gmail med de nye merkelappene foran hver mail - på S3 var det for eksempel intenst rød på en rød mail - nå er det nærmest rosa. Er dette noe man kan gjøre noe med - eller er det bare slik denne skjermen er? Jeg har jo ikke hatt LCD på en stund, men dette var overraskende. Det virker rett og slett bare som utvaskede farger, på en måte. Samtidig antar jeg at jeg blir vant til det ganske raskt etter å ha brukt telefonen litt, og jeg opplever ingen "problemer" når jeg for eksempel ser video på telefonen. Det virker mer å være statiske bilder. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Det er vel mest at du har hatt amoled som har svært unaturlige og overdrevent sterke farger. Hvis du hadde tatt en galaxy s4 og så stilt skjermen til å vise mest naturlige farger, dvs så nær sRGB som mulig så ville forskjellene vært langt mindre mellom amoled og LCD. Tror ikke eldre samsung telefoner har dette valget. Men det skal jo sies at Xperia Z ikke har den beste LCD skjermen heller, sortnivået kunne vært litt bedre for å gi bedre kontrast, og innsynsvinklene er ikke på høyde med de beste. Regner med du har siste software versjon? Kom litt forbedringer til skjermen via softwareoppdatering. Men når alt kommer til alt er det nok mest for at du er vant til overdrevne amoled farger. Lenke til kommentar
hreple Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Det er vel mest at du har hatt amoled som har svært unaturlige og overdrevent sterke farger. Hvis du hadde tatt en galaxy s4 og så stilt skjermen til å vise mest naturlige farger, dvs så nær sRGB som mulig så ville forskjellene vært langt mindre mellom amoled og LCD. Tror ikke eldre samsung telefoner har dette valget. Men det skal jo sies at Xperia Z ikke har den beste LCD skjermen heller, sortnivået kunne vært litt bedre for å gi bedre kontrast, og innsynsvinklene er ikke på høyde med de beste. Regner med du har siste software versjon? Kom litt forbedringer til skjermen via softwareoppdatering. Men når alt kommer til alt er det nok mest for at du er vant til overdrevne amoled farger. Var av den oppfattelse at skjermen og sortnivået på Z var top notch, men det kan jo hende det skulle vært noe mer der. Tror uansett jeg er mest skadet av å ha hatt en S3 et års tid - med sine absurde intenso-lsd-farger og brutale kontrast / intensitet. Har ikke gjort noen voldsomme tester med sortnivået enda - og tviler på at jeg gidder. Var bare nysjerrig på hva som skjedde. Ellers er jo telefonen eksemplarisk, ærlig talt. Vurderer å ta av det siste plast-laget, men vet ikke helt hvordan skjermen blir da - må man vaske den en stund før den slutter å være full av lugubre lim-rester? Det har forsåvidt slått meg at dette plastlaget også kan være et bidrag til å gjøre skjermen mindre lekker enn den kanskje er? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Xperia Z sin skjerm føler jeg er ganske så balansert når det kommer til farger, dog litt svak i direkte sollys. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Synes skjermen på Xperiaen er fin og balansert. Til å se på fotos er den super. Bildene fremstår veldig nært slik jeg har redigert dem. Fine detaljer i skyggene. Ikke kølsvart slik som på den gamle Galaxyen min. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg har reinnstallert telefonen og alle apper uten at det hjalp. Argh. Så dette er nok en bug på telefonen. Men jeg har nå funnet en grei workaround på problemet: Installerte GPS Test App fra Chartcross (gratis app), i settings på denne sett "Keep screen on " Trykk på "Clear AGPS" vent ett par sekund, trykk på "Update AGPS" så trykk "tilbake" og satelittene renner inn i løpet av noen sekunder. Gå så ut av denne appen og start Navigasjonssappen din kjapt. Dette funker ikke hos meg, blir så jævli irritert at jeg knuser snart telefonen. I dag tok det 30 min før den fant sattelit. Har en kompis som har Htc og samme problem Lenke til kommentar
hreple Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Synes skjermen på Xperiaen er fin og balansert. Til å se på fotos er den super. Bildene fremstår veldig nært slik jeg har redigert dem. Fine detaljer i skyggene. Ikke kølsvart slik som på den gamle Galaxyen min. Tror deg på det - helt klart mulig å se gode nyanser i sort her kontra Galaxy S3'en min, der sort var sort. Bruker også dynamisk lys og ikke manuelt satt - testet å sette det til max nå - grillet øynene mine bra. Lyssterk skjerm, ja ... Men ja, bare å få puffet inn ny launcher og puslet litt, så blir dette svært gode greier. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg hadde neppe kjøpt Xperia Z om den ikke var vanntett. Nå som jeg har opplevd gleden av å ikke være nervøs hver gang det regner, vil jeg ikke tilbake. Nå kan jeg gjøre slikt som å sjekke bussruter i regnvær. Håper denne telefonen setter presedens for vanntetthet, såå alle fremtidige toppmodeller blir sånn. Lenke til kommentar
almeli Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Ellers er jo telefonen eksemplarisk, ærlig talt. Vurderer å ta av det siste plast-laget, men vet ikke helt hvordan skjermen blir da - må man vaske den en stund før den slutter å være full av lugubre lim-rester? Det har forsåvidt slått meg at dette plastlaget også kan være et bidrag til å gjøre skjermen mindre lekker enn den kanskje er? Dersom du lirker f.eks. spissen på et sylskarpt knivblad (Stanley) inn i det hjørnet på siste plastfilmen, løfter opp og trekker filmen av i en bevegelse, så er det ingen limrester igjen på skjermen, blank og fin. Har selv fjernet slik på begge sidene. Men vær obs på at fingerflekker o.l. blir synlig, just som å klisse på annet glass. Jeg pusser tlf. samtidig som brilleglass. Etter fjerning av plastfilmen så får du en klarere skjerm som samtidig er mer responsiv for tasting. Ellers et greit tips for å fjerne limrester etter tape o.l. er å bruke maskeringstape (lett å rive i passende lengder) legg på og trekk limrestene av med tapen. Må kanskje gjentaes ved gjenstridige rester. Et renslig middel ellersfor å fjerne limrester er lampeolje (parafinbasert) den er jo nesten luktfri også. Endret 19. juni 2013 av almeli 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå