Iceman22 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Synes Xperia ZL ser mye mer interessant ut. Sannsynligvis en del billigere, ikke glass som lett knuses rundt hele telefonen og med stort sett samme specs. Men ZL har også egen kamera knapp, IR blaster og mindre størrelse. Denne Stamina funksjonen virket interessant også med disse telefonen slik at man kan whiteliste apps for å spare strøm. Det er latterlig at de ikke har trådløs lading i Z uansett. Jeg gidder ikke å fikle med en liten plastikk dør hver dag når jeg skal lade, så mye dusjer jeg ikke med telefoner at jeg synes det er verdt det. ZL ser ikke ut som den kommer til Norge, burde vært tilgjengelig til forhåndsbestilling allerede nå. Da må du til utlandet og kjøpe, men da er det bare vanlig 1-2 års garanti.. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Ser ingen grunn til at den ikke skal komme hit. Hverken pris eller lansering for Z eller ZL er ute enda så vidt jeg vet. Så enn så lenge tar jeg det med knusende ro. Kommer sikkert mer spesifikt på MWC. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Når jeg ser på dette bildet ser det jo til til at det går å bytte batteri. Men må nok si farvell til vannbeskyttelse og garanti.Bra info. Synd Sony ikke har greid å kapsle inn selve innmaten og fått plassert batteriet på 'utsiden'. Mulig dette blir en dealbreaker for meg. Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Dette virker som en svært så interessant mobil. Det at Sony kjører fult på med IP sertifisering liker jeg svært godt! Håper de andre produsentene følger etter. Det eneste ankepunket jeg har ved å eventuelt gå til innkjøp av denne telefonen er skjermen. Jeg har siden 2010 hatt Super Amoled på mine mobiler. Det startet med Samsung Wave, og jeg har nå en S2. Jeg har vært så godt fornøyd med Super Amoled at jeg er redd jeg blir skuffet om jeg går bort fra det nå. Skjermen til Z skal være bra på papiret med full HD oppløsning osv.. men jeg er skeptisk til LCD. Noen som har erfaringer fra dette? Bytte fra Super Amoled til LCD f.eks. Jeg er ganske kresen når det kommer til skjermer. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg har hatt AMOLED i S2 og SGN men skjermen på f.eks HTC One X er mye bedre enn på begge disse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Satser på at det blir et bytte fra S3 til XZ Det at XZ den er vanntett, bruker S4 Pro som N4 + Sony sin utvikler støtte som vil gi gode custom ROMs er hovedgrunnene, og selvfølgelig Full-HD skjermen. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Bra info. Synd Sony ikke har greid å kapsle inn selve innmaten og fått plassert batteriet på 'utsiden'. Mulig dette blir en dealbreaker for meg. Her er et bilde av batteridekselet. Ser ut som det har vært limt fast. Kan nok bli noe problematisk både å få fra hverandre telefonen og å sette den sammen igjen. Vanntett vil den i hvertfall ikke være etter batteribytte. Kilde: Phonearena.com Endret 3. februar 2013 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Så om batteriet blir dårlig så får man mest sannynslig en ny tlf? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Nå er ikke dette noe jeg har peiling på. Men jeg gjetter det blir vanskelig å få den vanntett etter at man selv bytter batteri. Kan jo hende de klarer det på et verksted med de rette verktøyene. Men om du får batterifeil på reklamasjon er noe tvilsomt. Tror batterier regnes for å være forbruksvare. Endret 3. februar 2013 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Men når batteriet ikke kan byttes ut av forbrukeren så blir det vel en annen sak? Tror jeg kontakter forbrukerrådet for å spørre Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Det ser ikke ut til å gjelde på laptoper uten utskiftbart batteri: http://www.dinside.n...ook-air-batteri Og dessverre ser det ikke ut til at de forventede 2,5 års levetid på laptopbatterier gjelder for mobiler. Endret 3. februar 2013 av Kongeskipet Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Gler meg til de første testene av sonyen.. Skikkelige handson.. Så får vi se om kameraknappen er der slik jeg ønsker Uten den så venter jeg heller.. Nå kan jeg jo naturligvis ikke svare på vegne av Z'ens stock innstillinger, men jeg er på utkikk etter ny kamera-app (pga custom ROM som ikke er så begeistra for den medfølgende appen) og så i beskrivelsen på flere apper som lot deg bruke volumknappen som shutter ;-) Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Nå er telefonen på lista over telefoner med opplålsbar bootloader. Gjenstår bare å finne ut om en Xperia Z fra Nordialog er en av de "Certain releases" som støtter det. Hvis ikke takker jeg nei til ny mobil fra jobben og fortsetter med min to år gamle U8800. 1 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 AndroidAuthority.com - Xperia Z tar 999 bilder på litt over ett minutt Kanskje ikke den funksjonen du vil bruke mest, men det er en imponerende feat. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Tidlige batteritester viser at ytelsen er ganske grei. Bedre enn S2 http://blog.gsmarena.com/sony-xperia-z-undergoes-a-quick-battery-test/ 1 Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 For min del så mister jeg lysten på Z for hver dag som går. Den er nå blitt for dyr for meg, siden den mangler noe jeg må ha (hw kamera knapp), og den har dårlig innsynsvinkel. Jeg håper Samsung kan spytte ut en vanntett telefon, med like specs, og kamera knapp 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Tidlige batteritester viser at ytelsen er ganske grei. Bedre enn S2 http://blog.gsmarena...k-battery-test/ Ikke det at batteritiden på S2 er noe å skryte av... Endret 11. februar 2013 av Slettet-jDflNq Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Nå nærmer det seg. Håper bare ikke stakkars Norge blir glemt (les: utsatt): AndroidAuthority - Xperia Z blir lansert i Irland og Finland 28. februar Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 På Siba står det releasedato 07.03.2013. Og Teknisk Ukeblad har nå fått mobilen til test. 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Amobils test: Sonys supermobil lever opp til forventningene. Dette er den beste telefonen vi har testet til nå. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå