Jada-jada Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Telenor eller annen leverandør? Merke router? Jeg har lastet ned en app som heter wifi analyzer av "farproc". Hadde vært interessant å sett hva utslag du har med "skjermdump" signal på kjøkkenet ift min? Bruker Nexgentel og har en Inteno 5668 ruter signalene ligger på rundt 45 dBm. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Må komme med en oppdatering her. Skjermen vokser virkelig på meg. Var først litt skuffet over at den var blass i menyene etc. Men når jeg nå ser på min gamle SGS2, ser den bare unaturlig og slitsom ut å se på Kjøre noen videoklipp fra Youtube samtidig på de to, og må virkelig si at XZ gruser(!) AMOLED skjermen til SGS2 (selvsagt ser man bort fra oppløsning/størrelse). Utrolig mye mer detaljer i det sorte, man ser detaljer som er helt borte i en sort grøt på AMOLED skjermen. Og kameraet! Blir bare mer og mer fornøyd. Vil ha en tynn og lekker bumper til denne, men finner ikke noe bra, tips?? Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Er det den grå ramma i menyene som dere ikke er fornøyd med? Kan ikke si at den plager meg så fælt: Endret 14. mars 2013 av NorthugJr Lenke til kommentar
lydonen Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Fikk min i dag etter en periode som WP8-bruker. Kan ikke si annet enn at det er et råskinn av en telefon. Og Android har blitt enda råere siden sist, forlot plattformen før jul og nå var det godt å komme "hjem" igjen :-) Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Fikk telefonen i går, og her er mine erfaringer så langt. Batteri: Er nå gått et døgn siden jeg tok den ut av laderen. Hvis vi ser bort fra 5,5 timer med Wifi, så har den stort sett vært på maksimal strømsparing (laveste lysstyrke, stamnia, 2g uten datatrafikk, osv.). Har nå 4 timer skjermtid og 28% batteri igjen. Men så har jeg jo brukt litt tid på å teste kamera og annet. Skjerm: Nå kommer jeg fra U8800, så er ikke vant til noe toppklasse skjerm. Og ikke bryr jeg meg om fargene heller. Dermed har innynsvinkelen ikke plaget meg noe, for det er ingen problem og lese tekst fra sida. Oppløsninga var ikke fullt så ubrukelig høy som jeg hadde trodd. Jeg kjørte Citrix i native oppløsning og det var faktisk mulig å lese teksten, men det var på 20cm avstand så det er jo ikke noe å bruke i lengden. Blir for det meste bare unødvendig batterisluk. Størrelse: Jeg er over 190cm, men jeg synes likevell den var tungvindt til enhåndsbruk. Er nok mye en vanesak, men den er jo irriterende glatt på undersida. I tillegg var den veldig kantete, føles som at kantene fort vil slite hull på buksa. Det positive med kantene er jo at det er lettere å presse mobilen ut av lomma når en sitter på bussen. Har ikke opplevd noe varmeproblem, men så kjører jeg kun 2g. Hadde kanskje brukt annet enn 2g om mobilene hadde hatt mer fornuftig styring mellom nettverk, og om 4g hadde vært brukbart. Går dessverre ikke å velge bort 4g og fortsatt ha 3g. Men så må jeg jo gi litt skryt også: + Opplåsbar bootloader, med mindre du er uhelig og får en software tilpasset av operatør. + Vanntett + Miracast + Byggekvalitet, og den har jeg faktisk målt. På min U8800 gjorde intern knirking store utslag på lydmåler-app, noe som knapt er merkbart på Xperia Z. + Samtalekvaliteten var en stor oppgradering i forhold til U8800. + 2GB RAM + Frontkameraet virket ganske bra, i hvertfall i godt lys. + Tynn Ulemper: - Ikke utskiftbart batteri. Altså ubrukelig telefon den dagen batteriet tar kvelden. - Glass på baksida - Kantete - Luker for alt. Synes snart de skulle klare å lage vanntette kontakter uten luker. Spesiellt til hodesett. - Unødvendig høy oppløsning som bare bruker ekstra batteri. - Mangler Micro-HDMI. Greit nok at den har MHL, men da kan en ikke bruke USB(OTG) samtidig. - Kunne vært bedre batteri Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Noen som vet når man kan regne med å få bruke alle apper til denne telefonen? Så kjente, så er det en del som ikke fungerer. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Noen som har funnet noen informasjon om det er bedring på skjermen om man fjerner skjermbeskytteren? Og om det er skjermbeskytter på baksiden i tillegg ut av boksen? Lenke til kommentar
SuperMario Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Hei. Telefonen gikk tom for støm i går kveld og jeg satt den på lading. Men nå på morgenen ville den ikke skru seg på. Den er helt død, noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre? Har prøvd å holde påknappen lenge inne + volum opp heller ned, men helt død! Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Hei. Telefonen gikk tom for støm i går kveld og jeg satt den på lading. Men nå på morgenen ville den ikke skru seg på. Den er helt død, noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre? Har prøvd å holde påknappen lenge inne + volum opp heller ned, men helt død! Prøv å trykke inn alle tre samtidig. Det har jeg gjort når min har låst seg. Noe den har gjort litt for ofte dessverre. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Det er en ting som ingen har nevnt og som er mitt største irritasjonsmoment. Mellom rammen og glasset er det en ganske stor glippe. Etter noen timer har disse glippene fylt seg med støv og skitt. Dette kan være grunnet IP57 sertifiseringen som gjør den vanntett. Utrolig irriterende... I tillegg kommer jeg ikke på nett men det kan være innstillingene. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Det er en ting som ingen har nevnt og som er mitt største irritasjonsmoment. Mellom rammen og glasset er det en ganske stor glippe. Etter noen timer har disse glippene fylt seg med støv og skitt. Dette kan være grunnet IP57 sertifiseringen som gjør den vanntett. Utrolig irriterende... I tillegg kommer jeg ikke på nett men det kan være innstillingene. Støv og skitt plager ikke meg men du vet at den er vanntett eller.... Bør ikke være noe stort problem i såfall å skylle bort din irritasjon.. 3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Etter at Samsung S4 lanseringen var et stort gjesp er det denne telefonen som fanger oppmerksomheten. At den ikke har utskiftbart batteri vet vi som har eid iPhone i mange år at ikke vil bli noe som helst problem. Har den mulighet for å bruke hansker slik Lumia 920 gjør? Har TomTom kommet for Android ennå? Personlig ønsker jeg meg en telefoner i 4.7-5.0" 16:9 utførelse med 1280x720/800 oppløsning, men det spørs om ikke den skuta har seilt. La oppløsningen hvile til batteriteknologien blir bedre og gi oss heller praktiske funksjoner som å kunne bruke den uten å fjerne hansker, vanntette kontakter uten lokk etc. Endret 15. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Etter at Samsung S4 lanseringen var et stort gjesp er det denne telefonen som fanger oppmerksomheten. At den ikke har utskiftbart batteri vet vi som har eid iPhone i mange år at ikke vil bli noe som helst problem. Har den mulighet for å bruke hansker slik Lumia 920 gjør? Har TomTom kommet for Android ennå? Ja du kan bruke hansker og ja Tom Tom har kommet for Android. Endret 15. mars 2013 av Jada-jada 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Suverent da virker dette som den mest interesante allround telefonen. Tåler også svette klær og kondens i skiløypa og regn på sykkelen. (null) Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Støv og skitt plager ikke meg men du vet at den er vanntett eller.... Bør ikke være noe stort problem i såfall å skylle bort din irritasjon.. Det er faktisk ett godt poeng med det er så trangt at "skitten" sitter fast. Må bruke nål og dra det ut. Fingermerker er også ett problem og følelsen jeg sitter med nå er at det var flaks jeg ikke solgte Note 2 for jeg tror jeg går tilbake til den. MEN, for all del, det er veldig hyggelig at Sony er med i kampen igjen for alt i alt er Sony Z er godt alternativ. De tingene som gjør at jeg sannsynligvis ikke vil beholde denne er følgende: - Glippen mellom skjermen og rammen og "problemet " med skitt som samler seg - Skjermen - Elendig innsynsvinkel, men bra rett foran. - Skjermen - UTROLIG figermerkemagnet. De går ikke helt bort heller før man bruker mikrofiber - Telefonen ( iallefall min ) er utolig treg på nettet ( mobildata ). Testet mot iPhone 5, Note 2, S2 og S3 og de GRUSER Sony Z. Da har jeg i tillegg brukt mitt simkort i alle, foruten S2. - Hører mye på musikk og da er det litt tungvint å dra opp skuffene som beskytter som igjen henger siden de er åpne når pluggen er i. - Dårlig batteri. 100% kl. 0800 idag og kl. 1152 så er det 75% igjen. Har ikke brukt den i det hele tatt. Skjermen bruker mest men den er stilt lavt og telefonen har ikke vært på. Man kan sikkert komme med tips og triks men Noten min bare fungerer uten problemer så jeg går for magefølelse. Før folk kaster seg over kommentarene mine så er dette mine erfaringer og ikke ment som en dealbreaker for de som leser. Preferansene er forskjellige og Sony Z vil sikkert være perfekt for flere av dere. Bare ikke for meg....desverre.... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 - Glippen mellom skjermen og rammen og "problemet " med skitt som samler seg - Skjermen - Elendig innsynsvinkel, men bra rett foran. - Skjermen - UTROLIG figermerkemagnet. De går ikke helt bort heller før man bruker mikrofiber - Telefonen ( iallefall min ) er utolig treg på nettet ( mobildata ). Testet mot iPhone 5, Note 2, S2 og S3 og de GRUSER Sony Z. Da har jeg i tillegg brukt mitt simkort i alle, foruten S2. - Hører mye på musikk og da er det litt tungvint å dra opp skuffene som beskytter som igjen henger siden de er åpne når pluggen er i. - Dårlig batteri. 100% kl. 0800 idag og kl. 1152 så er det 75% igjen. Har ikke brukt den i det hele tatt. Skjermen bruker mest men den er stilt lavt og telefonen har ikke vært på. Kan skjønne at du kvitter deg med en slik telefon med så mange Mandagsproblemer du har rett og slett vært uheldig med ditt eksemplar. Ditt skitt problem skjønner jeg ikke, jeg har hatt min i en uke og den er like ren og pen.. En annen ting som er smart som jeg har gjort idag er å sette på et bakdeksel av silikon for bevaring, bedre grep og for deg en skitt stenger Skjermen er veldig bra den og jeg skjønner ikke overhode ikke de som klager generelt over innsynsvinel på en mobil? Seriøst hadde det vært et tv greit men en mobil det blir bare bullshit. Jeg har 3 nettbrett og 3 mobiler og fingermerker blir et fett verken bedre eller dårligere så skjønner ikke greia de der heller. At du sliter med mobildata er i såfall et Mandagsproblem for min gruser både min S3 samt Padfone 2. Samme med batteriet min tapper seg ikke i det hele tatt hvis den ikke blir brukt og jeg lader min etter to dagers bruk noe som jeg er godt fornøyd med. At du irriterer deg for du må åpne et deksel for bruk av hodetelefoner får være din greie men samtidig så er dette en av grunnene til at du kan velte en øl eller et glass brus over tlf uten å ha tapt 5 lapper i motsetning til et annet merke... Lykke til videre med din Note. 3 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 La til følgende under Nyttige tips og linker i førsteposten: Hvis telefonen låser seg: while device is ON - Volume Up + POWER (for 10 seconds) -> resets the battery, its like removing the battery and putting it back in [device will vibrate once] - Volume Up + POWER (for additional 5 seconds, total 15 seconds) -> will power off hard, device will power down [device will vibrate thrice] (Kilde) Har lurt på hvordan dette skulle gjøres i tilfelle telefonen fryser. På S3en skjedde dette i ny og ne, men da var det jo bare å flippe ut batteriet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) - Skjermen - Elendig innsynsvinkel, men bra rett foran. - Skjermen - UTROLIG figermerkemagnet. De går ikke helt bort heller før man bruker mikrofiber - Telefonen ( iallefall min ) er utolig treg på nettet ( mobildata ). Testet mot iPhone 5, Note 2, S2 og S3 og de GRUSER Sony Z. Da har jeg i tillegg brukt mitt simkort i alle, foruten S2. - Hører mye på musikk og da er det litt tungvint å dra opp skuffene som beskytter som igjen henger siden de er åpne når pluggen er i. - Dårlig batteri. 100% kl. 0800 idag og kl. 1152 så er det 75% igjen. Har ikke brukt den i det hele tatt. Skjermen bruker mest men den er stilt lavt og telefonen har ikke vært på. Man kan sikkert komme med tips og triks men Noten min bare fungerer uten problemer så jeg går for magefølelse. Før folk kaster seg over kommentarene mine så er dette mine erfaringer og ikke ment som en dealbreaker for de som leser. Preferansene er forskjellige og Sony Z vil sikkert være perfekt for flere av dere. Bare ikke for meg....desverre.... Alltid flott med folk som tar seg bryet til å gi non-biased tilbakemeldinger på produktet.Men hva tror man er årsaken til dårlig innsynsvinkel? Det vil vel forsterkes i sollys også? Endret 15. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Flere som undrer seg over mellomrommet mellom rammen og glasset. Denne gangen PC Advisor "However, there is one small element which has a big impact. There is a slight gap on the front and back of the Xperia Z, on our sample at least, between then glass and the frame of the phone which invites dirt and dust better than a ride-on street cleaner. This taints the premium feel and means you'll be forever trying to rid the handset of crud" Read more: http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/mobile-phone/3419374/sony-xperia-z-review/#ixzz2NbqnQswm Lenke til kommentar
qdos Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Finnes det noen deksler/beskyttelse som fungerer med ladekrybben? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå