quantum Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Den pakkebrønnen virket ikke da jeg testet den en tid tilbake, derfor fjernet jeg den også fra nettbank tråden. Pakkebrønnen virker helt finfint, både til installasjon og automatisk oppdatering. Ubuntu - vel å merke. sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java sudo apt-get update sudo apt-get install oracle-java7-installer Men, når ts ikke klarer å forklare hva han mener med at "noe" "ikke virker" så ligger det vel i kortene at svarene blir skudd i blinde ... Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 26. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2013 sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java sudo apt-get update sudo apt-get install oracle-java7-installer Så dette burde funke på Debian 6? Btw, er jeg nødt til å være Java 6 først og evt. hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Neppe, siden det er et ubuntu-repo som antar ubuntu-versjoner. Debian er langt eldre. Lære java? Hva er det du prøver på, egentlig? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Så dette burde funke på Debian 6? Btw, er jeg nødt til å være Java 6 først og evt. hvordan gjør jeg det? Dette er et repo for Ubuntu - som virker fint, for Ubuntu. Del skrev at det ikke virker, men det har det altså gjort så lenge jeg har brukt det. Repo'et du har brukt (http://www.webupd8.o...-in-debian.html) er i bunn og grunn det samme, men fremgangsmåten er for Debian. Hvilke feil du har fått sier du ikke noe om, så det er vanskelig å hjelpe deg videre. Det mest opplagte er kanskje at din versjon av Debian ikke korresponderer med precise-versjonen som brukes i linken ovenfor. Prøv oneiric eller quantal isteden, kanskje? Du ser hvilke valg du har her: http://ppa.launchpad...a/ubuntu/dists/ Eventuelt kan du laste ned zipfila rett fra java.oracle.com og unzippe i f.eks. /usr/local/java sånn som jeg skrev tidligere. Det er såpass enkelt at det nesten ikke er verdt bryderiet med å legge inn ppa. Kan du ikke forklare hvor det stopper opp for deg? Finner du ikke fila du skal laste ned? Vet du ikke hvordan du unzipper den? Får du ikke redigert linux-oppsettet? Hva skjer? Hvis du lurer på om du trenger å lære java for å kjøre javaprogrammer så er svaret nei. Edit: MEN, skal du kode plugins til minecraft må du kunne java. Å kode plugins til minecraft er antagelig den aller, aller morsomste måten å lære java på Det ligger mange tutorials ute på youtube, som du sikkert har sett. Du trenger også et utviklingsverktøy oppå jdk'en, ser de fleste minecraft-tutorialene benytter eclipse (www.eclipse.org), som er helt utmerket. Endret 26. januar 2013 av quantum Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 26. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Hvordan finner jeg ut hvem av disse jeg skal laste ned? Hvis du lurer på om du trenger å lære java for å kjøre javaprogrammer så er svaret nei. Edit: MEN, skal du kode plugins til minecraft må du kunne java. Å kode plugins til minecraft er antagelig den aller, aller morsomste måten å lære java på Det ligger mange tutorials ute på youtube, som du sikkert har sett. Du trenger også et utviklingsverktøy oppå jdk'en, ser de fleste minecraft-tutorialene benytter eclipse (www.eclipse.org), som er helt utmerket. Skal ikke lære java nå, kan en del fra før har kodet en del plugins til servere. Endret 26. januar 2013 av waremanu Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Hvordan kan jeg vite det? For det første kommer det an på hva du skal og for det annet om du trenger en 32bits eller 64bits java. Hvis det der er Java7, så er det JRE, dvs. runtime-java og ikke utviklingsversjonen (JDK, som ligger på rundt det dobbelte i filstørrelse), som du trenger hvis du skal lage Minecraft-plugins. Men det vet vi jo ikke om du skal. Den mest safe, og potensielt minst optimale, versjonen du kan laste ned er jdk-7u11-linux-i586.tar.gz herfra: http://www.oracle.co...ds-1880260.html Det er altså utviklingsverktøyet, som kanskje er overkill om du bare skal kjøre java, og i 32-bits-versjon, som forsåvidt kjører finfint på 64bit-arkitektur også, men med litt begrensning i hvor mye minne som kan allokeres. (Edit: javakode er plattformuavhengig, så valget her er ikke så avgjørende mht. hvilke javaprorammer du får kjørt, eller evt. hvor javakoden du produserer kan kjøre) Endret 26. januar 2013 av quantum Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Skal ikke lære java nå, kan en del fra før har kodet en del plugins til servere. Vel, vel, men hva har du tenkt å gjøre nå da? KODE egne javaprogrammer/plugins/whatever, eller kjøre andres? Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 26. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Vel, vel, men hva har du tenkt å gjøre nå da? KODE egne javaprogrammer/plugins/whatever, eller kjøre andres? Litt info: Må ha java 7 for å gjøre dette http://www.technicpack.net/tekkit/ . Endret 26. januar 2013 av waremanu Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 26. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2013 Gir opp :/ Installerer windows server. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Man må lese for å lære :nei2: Lenke til kommentar
quantum Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Gir opp :/ Installerer windows server. Det vil ikke hjelpe deg en døyt, er jeg redd. Problemet ditt er at du bare gjentar "virker ikke, virker ikke, virker ikke". Det er helt nødvendig for folk som skal hjelpe deg at de får vite akkurat hva du prøver å få til, akkurat hva du gjør, hvilke kommandoer du skriver osv., og akkurat hvilke feilmeldinger du får og hva som ellers skjer. Linux-guruene er nødt til å vite disse tingene for å kunne hjelpe, for de har ikke telepatiske evner, og det mangler jaggu Windows- og Java-guruene også. Lykke til med Win og velkommen i Java-gruppa, hvis det viser seg at du skal programmere Java. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå