Gjest Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Skal bygge ny pc og er ute etter å bygge en så stillegående pc som over hode mulig, til en sum som ikke er til å grine av. Sett på dette kabinettet http://www.komplett....aspx?sku=757466 og lurer på om noen har erfaringer med det? Lurer spesielt på hvordan viftene som følger med er, er de stillegående eller "stillegående". Eventuelt om noen har et alternativ? På forhånd takk. Endret 18. januar 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg hadde tenkt å bytte ut viftene til R3 da jeg kjøpte det, men fant dem stille nok. Med Z77 hovedkort fra Asus og FanXpert kan du stille dem til helt lydløs uten problemer. Har bygget to oppsett på R4, og ikke tenkt på å sjekke viftene der, men tipper de er minst like gode som i R3... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg hadde tenkt å bytte ut viftene til R3 da jeg kjøpte det, men fant dem stille nok. Med Z77 hovedkort fra Asus og FanXpert kan du stille dem til helt lydløs uten problemer. Har bygget to oppsett på R4, og ikke tenkt på å sjekke viftene der, men tipper de er minst like gode som i R3... Det høres jo lovende ut. Lenke til kommentar
lystfiskern Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Byttet mine til Corsair AF140 Quiet Edition i front. Samme i 120mm i bunnen og bak, samt Corsair H100i med Corsair SP120 Quiet i taket. Dette ble gjort for å få en helhetlig look med den kjølern - ikke fordi jeg var misfornøyd med de originale viftene til Fractal. Til spørsmålet ditt - forskjellen fra original til samme konfig med Corsair AF140Quiet i front og bak var knapt merkbar med mine ører på lav og medium. På full geip var, om noe, Corsairene en liten anelse dypere i lydbildet. Skal sies at viftene lager noe lyd på full geip, men om du skaffer en bra prosessorkjøler vil du "aldri" ha behov for å kjøre på annet enn laveste hastighet. R4`en er absolutt et av de beste "silent" kjøpene på markedet og jeg vil hevde helt uten konkurranse i sitt prissegment. PS - Det finnes billigere plasser enn Komplett , men du har vel handla allerede.... R4 Sort http://www.prisjakt.no/product.php?p=1350063 R4 Sort, med vindu http://www.prisjakt.no/product.php?p=1463871 Lenke til kommentar
khaiern Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg kjøpte mitt på Netonnet og er storfornøyd. Har et ganske så kraftig oppsett og maskina holder seg stille og kjølt. Alle viftene til Fractal er stille og gode og kjøpte derfor to til i 140mm for montering i front og en i siden. Gode gummiforinger som holder seg på plass ved gjennomtreeing av ledninger, samt flere gjennomganger enn forgjengerne. Godt med plass til store skjermkort, jeg selv har et HIS IceQ 2X Radeon HD7970 uten å måtte fjerne ene harddiskbrønnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå