Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Umulig å endre lysstyrke på skjermen

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har nylig innstallert ny ssd i min Sony Vaio s(?) (VPCS12X9E). På denne innstallerte jeg Windows 8. Alt fungerer utmerket bortsett fra at jeg ikke får endret innstillinger for lysstyrke på skjermen, så jeg er stuck med en tilnærmet svart skjerm som er vanskelig å bruke til daglig.

Maskinen har innebygget grafikk fra Intel (Intel® HM55 Express-brikkesett med Intel® HD-grafikk)

Følgende er prøvd:

- Rull tilbake driver og oppdater driver via enhetsbehandling i Windows.

- Oppdatere driver fra Intel (finner ikke noen passende driver egentlig)

- Aktivert/deaktivert automatisk nedtoning av skjerm

Det er rett og slett ikke noe som har noen virkning.

Jeg leste i tterkant av innstallasjon av Windows 8 at Sony ikke støtter en clean install av Windows 8 i det hele tatt, så der er ikke noe hjelp å få, helt ufattelig egentlig..

Noen som har noen tips og triks?

Vennlig hilsen

Yngve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill, men vaio control center gjør ingenting. Jeg har prøvd å legge det inn, samt vaio library og utilities som det står at jeg må ha innpå før jeg kan innstallere control center, men dette gir ingen løsninger på problemet. Disse er heller ikke laget for Windows 8, kan det være et problem? Og jeg mener å ha lest et sted at det går an å innstallerer programmer i Win7 kompatibilitetsmodus, hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar

Takk for innspill, men vaio control center gjør ingenting. Jeg har prøvd å legge det inn, samt vaio library og utilities som det står at jeg må ha innpå før jeg kan innstallere control center, men dette gir ingen løsninger på problemet. Disse er heller ikke laget for Windows 8, kan det være et problem? Og jeg mener å ha lest et sted at det går an å innstallerer programmer i Win7 kompatibilitetsmodus, hvordan gjør jeg det?

Det er mulig du kan gjøre dette, dvs prøve å kjøre det i win 7 kompatibel modus.

Det gjør du ved å høyreklikke på exe./start fila og velg kjør feilsøk i kompatibilitet.

Siden får du beskjed om å kjøre i forskjellige modus, for å finne ut om programmet er kompatibelt.

Når du har testet det, så kan du lagre startfila i den modus som virket.

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...