Gå til innhold

Defekt grafikkort - reklamasjon? (Thinkpad T61)

Anbefalte innlegg

Jeg har en Thinkpad T61 jeg kjøpte i juli 2008. I går gikk plutselig skjermen i grønne artifacts i ca. et halvt sekund, før skjermen gikk i svart. Restartet maskinen, men da fikk jeg bare svart skjerm under hele oppstarten. Så prøvde jeg å koble den opp mot en ekstern skjerm, og da fikk jeg plutselig bilde på laptop-skjermen igjen. Alt så helt normalt ut, men etter noen minutter hadde den restartet på egenhånd, og da satt jeg igjen med dette:

Auda.jpg

Har prøvd utallige omstarter, men nå forblir den svart (under hele oppstartforløpet, og med ekstern skjerm). Det som er interessant er at jeg kan fjernstyre maskinen via TeamViewer, men da i 640x480 og 8 farger.

I årene siden jeg kjøpte maskinen, har jeg registrert på diverse fora at det er tre ting som vanligvis svikter på denne modellen:

1) Vifta. Denne har jeg allerede skiftet en gang.

2) Slark i skjermhengslene. Bestilte nye for et par dager siden.

3) Grafikkortet på modellen som har Nvidia Quadro NVS 140M dør. Det er selvsagt denne modellen jeg har.

Garantien på maskinen er tre år, og dermed utløpt. Spørsmålet blir da om et defekt grafikkort kan ses på som en reklamasjonssak. Jeg har ikke tatt kontakt med Komplett enda, men jeg tenkte jeg ville forhøre meg om noen har prøvd tilsvarende saker.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sålenge den er kjøpt som privatperson har du 5 års reklamasjonsfrist ihht Forbrukerkjøpsloven mot fabrikasjonsfeil. Det kjappeste er å kontakte Lenovo direkte,da Komplett mest sannsynlig vil henvise deg dit : Garanti/support Think produkter: 815 21 550 Lenovo har god service,så vil ikke tro dette blir noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...