tflovik Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Etter å ha hatt Windows 8 en stund så har jeg funnet ut at maskinen bruker mye bandbredde etter at jeg har logget inn i Windows. Dette vare kanskje i 10 - 15 minutter og det er slik selv om jeg ikke gjør noe på maskina. Det merkes av de andre i huset ved at nettet blir tregt. Merker det selvsagt selv også på maskina hvis jeg bruker nettet. Men etter en stund, kanske 10 til 15 minutter så roer det seg ned. Dette skjer hver gang maskina blir slått på uten at jeg starter et eneste program på maskina. Er det noen andre som opplever dette med Windows 8 eller hvet hva det er som kan forårsake dette? Har aldri opplevd dette med win xp, vista eller win 7. Heller ikke på maskinene mine som jeg har installert Linux på. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Du bør kanskje sjekke hvilke programmer du har kjørende, for dette er ikke normal Win8 aktivitet. Jeg bruker Win8 på begge mine bærbare og har gjort det siden 16. August, og det har aldri skjedd her hjemme. Regner med at du har en passe rask linje da. Sitter du på en supertreg linje, kan jo kanskje Win8 bruke noe båndbredde for å synce kontoer, sjekke oppdateringer osv. Men tviler på at den gjør det i 10 - 15 minutter. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg bruker en 5Mb telenor ADSL linje. Har ikke installert så mange programmer på den pc en. Men jeg googlet og det ser ut som det er flere som opplever dette problemet, skal prøve å finne ut av det i løpet av helgen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg har jo en 70mbit linje, helt for meg selv, så kan jo være derfor jeg eventuelt ikke har merket noe treghet. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Skal ta å analysere databruk med en ISP monitor for å se hvilken prosess som bruker bandbredde. Har sett at flere har funnet ut at Svchost.exe bruker mye bandbredde på win 8 maskiner, man kan disable den men da er det ting på pc en som ikke blir oppdatert. Synd hvis det er slik at Windows 8 er designet slik at den bruker mye, håper ikke det er det som er grunnen. Men hvis jeg finner ut at det er det så blir det nok Linux på maskina. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg har sjekket hvilke filer som bruker nett, Svchost.exe brukte mye både opp og nedlasting. Ved å slå av automatisk oppdatering samt slå av at appene skulle oppdatere live info så ble det noe bedre. Og så fant jeg ut at telenorhjelpen sto og pøste ut data, det var overraskende. men har slått den og av disse tiltakene gjorde at nettbruken ble mye mindre. Er ikke helt førnøyd enda selv om det ble brukbart, at Svchost.exe skal sende og motta data hele tiden uten at man gjør noe er jo rart. Hva er det Microsoft har behov for av informasjon fra maskina tro ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Det høres veldig rart ut. Jeg bruker jo den ene Win8 pcen via mobilt bredbånd en gang i blant, og har bare en 500 MB pakke på telefonen (som fungerer som ruter) og har selvsagt nøye overvåking av databruk på telefonen. Min bærbare bruker kun ca 1 -2 MB uten at jeg gjør noe på pcen. Og det er jo ikke nok til å gjøre noen linje treg. Har slått av automatiske oppdateringer, samme med Skydrive og DropBox. Har ellers ikke gjort noe andre innstillinger. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg glemte å nevne det, men tok en full virus sjekk også for å være på den sikre siden. Har googlet alle prosesser som bruker nett, foruten telenorhjelpen så var de andre microsoft prosesser som er inkludert i operativsystemet. Og som som jeg nevnte tidligere så fant jeg flere med samme problem ved å google litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå