Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop restarter pre-windows boot

Anbefalte innlegg

I går bestemte jeg meg for å installere win 8 til fordel for win 7(trenger ingen arge meninger rundt dette :ph34r: ) Lastet ned 64 bit varianten fra MSDN og kjørte clean install. Installasjonen gikk knirkefritt, helt til installasjonen skulle starte fra harddisk og ikke installasjonsmediet. Det som skjer er at jeg får opp BIOS startbildet, går deretter til svart skjerm i 1 sekund, før det kommer en klikkelyd(som kan minne om en harddisk som skrus av, eller en trafo som skrus av) og maskinen restarter. Dette skjer om og om igjen helt til jeg kutter strømmen.

Har nå prøvd å installere win 8/7 fra msdn og win 7 home premium X antall ganger, men med samme resultat. Har brukt de siste timene på å prøve å finne et hdd-diagnostiseringsverktøy for å prøve å finne ut om det evt har oppstått en feil på harddisken(noe jeg syns er rart, siden jeg får installert, men ikke bootet), men sliter med å finne en variant som kan kjøres direkte fra usb og som klarer å detektere min harddisk, siden jeg ikke har klart å finne ut hvilken type hdd jeg har.

Satt en time i dialog med komplett kundeservice tidligere idag, uten at det var noe til hjelp, og ser nå på reperasjon hos infocare som neste utvei. Dette vil jeg helst slippe midt i studietiden, og søker derfor hjelp her.

Håper noen har et tips eller to, for jeg er tom.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket om det finnes noen diagnostics i bios ?

Som oftest kan man finne det ved å trytte en en av F tastene (som oftest F7-F12) rett etter at du har trykket på "på knappen". På dell maskiner kan man f.eks holde inn fn tasten mens man trykke på power for å komme rett til diagnostics :)

Vet det finnes en del linux versjoner som du kan kjøre fra DVD/Usb men er ikke sikkert de kan gi noe svar på hardware feil.

Lenke til kommentar

Var ingen slike verktøy nei. Men har fått "fikset" den nå. Brukte win7 cdn som følgte med pcen, som av en eller annen grunn fungerte. Oppgraderte derettet til win8.

Går fortsatt ikke an å kjøre ren installasjon, så noe rart er det, men det får være :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...