A.Hansen Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hei. Har tenk og kjøpe meg en gaming PC, men det har seg slik at jeg ikke så god på hvilke ting jeg skal velge å ha i PC'n. Dette er det jeg har satt sammen: Cooler Master Silencio 550 Midi Tower Silver Power SP-SS500 500W PSU Intel® Core i7-3770 Processor MSI B75MA-P45, Socket-1155 Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX Samsung SSD 840 PROSeries 128GB 2.5" OEM Seagate Barracuda® 1TB Samsung DVD Writer, SH-224BB ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter MS ROYALTY Win 8 Nordic MS COA Win 8 32-bit/x64 Nordic Er denne bra? Burde jeg gjøre noe med den? -TheComputerMan Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 I7 3770 har ingenting for seg i en spill-PC. Det eneste nevneverdige som skiller denne fra i5 er en funksjon som heter hyperthreading, noe så godt som ingen spill nyttegjør seg av. Med mindre du har særskilte grunner til å velge 16GB RAM kan du gå ned til 8GB. Det er fremdeles mer enn nok i en spill-PC. Husk at verken brikkesettet på hovedkortet eller denne utgaven av CPU ikke lar deg overklokke. For å muliggjøre dette må du velge et hovedkort med Z77 brikkesett og en k-versjon av CPU, f.eks i5 3570K. Ellers ser det fint ut. 2 Lenke til kommentar
A.Hansen Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Takk for hjelpen, hva menes egentlig med ordet "overklokking"? Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Du kjøper min, så trenger du ikke bekymre deg - 11,5k Si bare hvilket OS, apps og brukernavn event. domen den skal være med i så fikser jeg alt det Kan jo også bare legge med en licens dersom du er redd for at jeg putter innpå mer. (windows 8 pro licens med media player) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1485534&siteSkin=hardware.no Lenke til kommentar
A.Hansen Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Nei takk, men takk for tilbudet. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Overklokking kan sammenlignes med å trimme en moped/motor. Ved å øke klokkefrekvensen på CPU vil også ytelsen øke. I dag er dette så godt som risikofritt såfremt man tar enkelte hensyn og kan være en fin liten boost når komponentene begynner å aldres. Edit: Økt ytelse medfører også økt varme og dermed bør man skaffe en bedre kjøler enn det som følger med som standard. Hvor langt man kan overklokke avhenger av kjøling, hovedkort og ikke minst komponenten selv. Endret 17. januar 2013 av Loefthal Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Hvis du skal overklokke gjør som nevnt, kjøp i5 3570k. Husk også at CPUen trenger bedre kjøling dersom du skal overklokke (da det utvikler mer varme), så da må du kjøpe det i tilegg. Dersom du ikke er interissert og regner med at du ikke kommer til å overklokke så kjøper du i5 3570. Ville lagt pengene du sparer på CPUen i et kraftigere skjermkort, f.eks Gigabyte GTX 670 Windforce som jeg har selv og er strålende fornøyd med. Ville også funnet et hovedkort med brikkesett Z77 som bruker nyere og bedre teknologi enn du har valgt. Ser også at noen klager på dårlig lyd fra det hovedkortet på erfaringene hos Komplett. Du trenger som nevnt ikke 16 GB RAM i en gamingpc, 8 GB holder i massevis. Hvorfor har du lagt til ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter? Endret 17. januar 2013 av MFleksnes Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Siden du kjøper en ganske dyr sak så burde du legge litt mere penger i strømforsyningen. Denne Corsair GS-600 er hakket bedre, men det finnes også andre for eksempel Silverstone, Seasonic-enhetermm. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Helt enig i alt som er sagt her. Du kan også legge til en bedre CPU-kjøler enn den som følger med CPU-en. Cooler Master Hyper 212 Evo kjøler greit og koster bare noen hundrelapper. Skal du overklokke bør du investere i noe litt dyrere, f.eks. Noctua NH-D14. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Du får 7970ghz til samme pris som 670 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757654 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå