Gå til innhold

Er dette pyramidespill?


Anbefalte innlegg

Nå var det mye drittslenging, og lite kontruktivt som kom ut her.

 

Noe man faktisk må forstå er at det ikke er en jobb, og kan derfor ikke sammenligne det med noen heller! Veldig vrient å sammenligne epler og pærer. Når du driver for deg selv, slik som man gjør i direktesalg, så er det klart at selskapet ikke kan ta ansvar for at du lykkes?

 

Tenk deg om nå: det stilles NULL krav, men om du ikke lykkes så skal vi gi deg penger? Når ble det fornuftig?

Kan ikke dere to bare starte deres eget firma og belønne den som gjør MINST i firmaet og se hvor bra det går?

 

Jeg kjenner flere kjøpmenn i franchisekonsepter som f.eks Rema1000, McDonalds, Rimi, osv som har gått konk. De har hatt en langt mye større investering enn hva et Direktesalgsfirma har krevd, og alikevell så var det "synd for deg, gi tilbake butikken" når det gikk dårlig.

 

Direktesalg er grasrotfranchise, du kan gjøre det minst like bra, med en myyye mindre investering, men du må sette dine egne krav og ditt eget arbeidstempo. Så når de fleste velger å gi seg selv fri dag etter dag, så hjelper det lite å skylde på at selskapet ikke tar ansvar.

 

Om noen faktisk ser frem til neste år med positivitet og ståpåvilje til å skape noe for seg selv, så skal det rakkes ned på og baksnakkes på et forum? Spar meg for janteloven! Om du vil at året ditt skal bli dritt, så deg om det. Jeg ønsker å gjøre alt jeg kan for å få et best mulig år, og jeg prøver å inspirere flest mulig andre til å gjøre det samme.

 

Epler og pærer, til syvende å sist 2 forskjellige frukter uansett hvem du personlig liker best!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var det mye drittslenging, og lite kontruktivt som kom ut her.

 

Noe man faktisk må forstå er at det ikke er en jobb, og kan derfor ikke sammenligne det med noen heller! Veldig vrient å sammenligne epler og pærer. Når du driver for deg selv, slik som man gjør i direktesalg, så er det klart at selskapet ikke kan ta ansvar for at du lykkes?

 

Tenk deg om nå: det stilles NULL krav, men om du ikke lykkes så skal vi gi deg penger? Når ble det fornuftig?

Kan ikke dere to bare starte deres eget firma og belønne den som gjør MINST i firmaet og se hvor bra det går?

 

Jeg kjenner flere kjøpmenn i franchisekonsepter som f.eks Rema1000, McDonalds, Rimi, osv som har gått konk. De har hatt en langt mye større investering enn hva et Direktesalgsfirma har krevd, og alikevell så var det "synd for deg, gi tilbake butikken" når det gikk dårlig.

 

Direktesalg er grasrotfranchise, du kan gjøre det minst like bra, med en myyye mindre investering, men du må sette dine egne krav og ditt eget arbeidstempo. Så når de fleste velger å gi seg selv fri dag etter dag, så hjelper det lite å skylde på at selskapet ikke tar ansvar.

 

Om noen faktisk ser frem til neste år med positivitet og ståpåvilje til å skape noe for seg selv, så skal det rakkes ned på og baksnakkes på et forum? Spar meg for janteloven! Om du vil at året ditt skal bli dritt, så deg om det. Jeg ønsker å gjøre alt jeg kan for å få et best mulig år, og jeg prøver å inspirere flest mulig andre til å gjøre det samme.

 

Epler og pærer, til syvende å sist 2 forskjellige frukter uansett hvem du personlig liker best!

 

Rart hvordan folk som er så åpne og har ett så stort behov for at andre skal se deres suksess ikke klarer litt kritikk?

Lenke til kommentar

Det sykeste med slike ting er jo hvordan utbetalingene skjer, man må opprettholde en viss poengsum for å få betalt ut noe som helst... Så om noen i ditt "ledd" eller hva det kalles svikter så går det ut over deg og du må betale selskapet(skaffe poeng) for å få lønn! Hvordan det kan være lovlig fatter jeg ikke!

 

I tillegg gir de ut bonuser på flere titalls tusen når man når visse nivå, men de blir såklart splittet opp over flere måneder for å hindre deg i å nå poeng satsen slik at de slipper å betale deg...

 

Har sett litt på dette EQ greiene og hvordan utbetalinger skjer og jeg må virkelig gi kudos til dem som får det til, man må holde tunga rett i munnen om man skal få betalt noe som helst. Det er iallefall noen på toppen av disse paramydene som håver inn lassevis av penger uten å løfte en finger selv...

Lenke til kommentar

Et annet sikkert tegn på pyramidevirksomhet er löfter om store stillinger som Salgsjef med en gang. Distributörene får jo alltid fintklingene stillinger som markedssjef, salgssjef etc.

 

Husker jeg var rimelig forbannet på en fetter en gang som tiböd meg den fete jobben over telefon, og jeg dro meg helt til Trögstad på et möte med en av disse kvalme pyramide selgerne. Tror det var Natures Own eller noe sånt. Synes det var så komisk at jeg måtte knekke sammen og le. Tror fetteren min tynet flere hundre kroner ut av stakkars bestemor og andre slektninger for å få solgt disse dyre helsekost og såpe produktene..

 

Sykt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...