Gå til innhold

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha..har sony føkka det til?

Hi Guys,

We are aware there is an issue with Ni No Kuni at the moment, and it is currently unavailable to download from the PS store.

The store team are investigating the problem and as soon as I have more information for you I will update this thread.

Rabid

((( Her er hvor de virkelig går full retard spillet er 16 gb men filen som kom ut for lenge siden er bare 6 gb 6 GB!!!!!!

Hvordan i huleste klarte SCEE og gå glipp av denne feilen i mange dager over hele Europa NÅR DEN SAMME FEILEN SKJEDDE I USA FOR 2 UKER SIDEN ??? )))

Gah jeg trur jeg skal ta en vaske dag i dag heller... få vekk all irritasjon

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I completely understand the frustration here, given this is a highly anticipated game as well which was pre-ordered on the understanding it could be played straight away on the launch date.

I apologise for the inconvenience you have all had here with this, and will continue to keep you updated when the full game is available to play.

Rabid

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Eneste fyren som holder folk opdatert om hele saken mens Ps store folka knøvler og snubler)

((Enda verre i service avdelingen ( her er en person som prøver og få refund))

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

About refound.... well i have to call by phone 4 times.

1º One girl put me a record thats how packaje my ps3 and send to repair. . . . (*****?? i want cancel my purchase!)

2º No one answer. Just 5 or more minuts waiting for nothing and then the call ends.

3º My call was more agresive cause they are laugthing at me the 2 times before, so the guy get serious. He make me wait again for a while and then he said "The incidence number is...." and then te call ends. YES. THATS WHAT HAPPEND !!!! Just like in movies when the guy are dying.... incredible....

4º call... to much angry.... the same guy take me the phone. Say sorry for the last call, he said he stop hear me (lol?). So ask me to take note and tellme a incidence number and tell me that actualy psn is working on NNK issue. Then i say that its not what im asking for, tell him that my only problem is that i want my money back and cancel NNK purchased, cause i sould be playing right now, and if i go to the store i can take it right now, not like Sony are doing....

So he make me wait again and change the incidence again. They contact with me in 1-3 days to try solve my problem he said. But i think they probably not, probably if they call me is only to say me "oh sorry u cant" .... so i must go to bank and cancel the transference. . . but if i do that then i going to be the bad guy of the movie. .. .¬¬

its really anoying that i have to call 4 times and they just kiding me and solving nothing.... t h i s i s f u c k i n g r i d i c u l u s

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(på tide at Sony ser hvor dårlig SCEE er og fikser opp ellers blir det Xbox 720 på meg visst de fortsetter og ignorere EU)

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er rettet mot barn på samme måte som alle Studio Ghibli-filmer er universelle - de appellerer både til barn og til alle voksne som ønsker å gjenfinne barnet/uskylden i seg selv. Slik som f.eks Hobbiten og Harry Potter.

Man har f.eks Grave of the Fireflies og Mononoke Hime som jeg ikke ville vist barna mine. Førstnevnte pga tema, noen grafiske scener og den forferdelige (selv om den også er fin) historien. Mononoke Hime innholder avkutting av hoder og lemmer, blod og skyting og djevelskap. Ser også at aldersgrensen Mononoke Hime på nett varierer fra 7 til 15 årsgrense. Jeg ville ihvertfall valgt 15 om jeg skulle velge.

Men, når det gjaldt om spillet er rettet mot barn eller ei, mente jeg ikke historien, men vanskelighetsgraden. Jeg har ikke spilt det selv enda, men har sett flere anmeldelser hvor de har nevnt at det er høy vanskelighetsgrad i spillet, selv på letteste vanskelighetsgrad.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Man har f.eks Grave of the Fireflies og Mononoke Hime som jeg ikke ville vist barna mine. Førstnevnte pga tema, noen grafiske scener og den forferdelige (selv om den også er fin) historien. Mononoke Hime innholder avkutting av hoder og lemmer, blod og skyting og djevelskap. Ser også at aldersgrensen Mononoke Hime på nett varierer fra 7 til 15 årsgrense. Jeg ville ihvertfall valgt 15 om jeg skulle velge.

Men, når det gjaldt om spillet er rettet mot barn eller ei, mente jeg ikke historien, men vanskelighetsgraden. Jeg har ikke spilt det selv enda, men har sett flere anmeldelser hvor de har nevnt at det er høy vanskelighetsgrad i spillet, selv på letteste vanskelighetsgrad.

Høy vanskelighetsgrad er et stort pluss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høy vanskelighetsgrad er et stort pluss.

Kampsystemet starter lett, men blir gradvis mer og mer komplisert. Det fortsetter å komplisere seg også 20 timer ute i spillet. Kampsystemet er ment for å mestres og det er også fullt mulig. Spillet vil by på utfordringer. Generelt kan jeg si at random battles ikke byr på store problemer så lenge du passer på HP´en din, det er bosskampene som viser deg hva kampsystemet forlanger av deg. Spillet er knallbra. Passe barnslig for meg, etter alle emokarakterene i JRPG-spillene tåler jeg et slikt spill med mye goodfeeling. Dette kler sjangeren vel så bra.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kampsystemet starter lett, men blir gradvis mer og mer komplisert. Det fortsetter å komplisere seg også 20 timer ute i spillet. Kampsystemet er ment for å mestres og det er også fullt mulig. Spillet vil by på utfordringer. Generelt kan jeg si at random battles ikke byr på store problemer så lenge du passer på HP´en din, det er bosskampene som viser deg hva kampsystemet forlanger av deg. Spillet er knallbra. Passe barnslig for meg, etter alle emokarakterene i JRPG-spillene tåler jeg et slikt spill med mye goodfeeling. Dette kler sjangeren vel så bra.

Hørest bra ut. Må ærlig si at etter å ha prøvd demoen så var det meh...men nå gleder jeg meg som fy til jeg får det i posten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpt spillet, men er borte fra mine "kjære" konsoller frem til torsdag så får ikke prøvd det, men har gledet meg så lenge til dette at jeg kjøpte det først som sist. Eneste sikre spillkjøpet i år sammen med The last of us.

Fortsatt litt tvilende til hvordan jeg kommer til å like kampsystemet, synes realtime elementer sjelden er noe kult i JRPG spill (med mindre du teller ATB i FF som realtime), og grøsser litt på tanken av ai-kontrollerte lagmedlemmer...men det ser ut til å fungere greit nok i Ni no Kuni.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt dette noen timer nå, og er kommet til den første byen. Så langt liker jeg det, selv om jeg synes introen er alt for lang, og bruker for lang tid til å komme til poenget. Jeg har ingen interesse av å surre rundt i den virkelige verden. At det i tillegg gikk førti minutter (!) fra jeg startet til jeg kom til den andre verden gjør ikke saken bedre. Ellers er spillet lovende, så blir nok å kose meg med dette lenge.

Til de som synes det er barnslig har jeg bare ett spørsmål: Hva pokker gjør det? Det er ikke mer barnslig enn alle andre JRPGer jeg har prøvd, inkludert de fleste Final Fantasy og Draon Quest. (det var for øvrig Level-5 som lagde Dragon Quest VIII og IX, som er to av de beste i serien.) Skal man trene alle familiarene, samle monstrene, gjøre alle bounty hunts og Errands. få fullstendig liste over monstre osv, utforske alle dungeons 100% osv vil man sitte en stund. :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har spilt dette noen timer nå, og er kommet til den første byen. Så langt liker jeg det, selv om jeg synes introen er alt for lang, og bruker for lang tid til å komme til poenget. Jeg har ingen interesse av å surre rundt i den virkelige verden. At det i tillegg gikk førti minutter (!) fra jeg startet til jeg kom til den andre verden gjør ikke saken bedre. Ellers er spillet lovende, så blir nok å kose meg med dette lenge.

Til de som synes det er barnslig har jeg bare ett spørsmål: Hva pokker gjør det? Det er ikke mer barnslig enn alle andre JRPGer jeg har prøvd, inkludert de fleste Final Fantasy og Draon Quest. (det var for øvrig Level-5 som lagde Dragon Quest VIII og IX, som er to av de beste i serien.) Skal man trene alle familiarene, samle monstrene, gjøre alle bounty hunts og Errands. få fullstendig liste over monstre osv, utforske alle dungeons 100% osv vil man sitte en stund. :p

Det er da ingen som sier det, vi var bare ((((redd))) for at det skulle vere for barnslig.

Jeg har hørt at spillet ikke er vanskelig og at det er ingen hard setting.

og andre sier at det har sine vanskelige stunder, men dette kan vi bare finne ut med og spille spillet.

Jeg er en person som foretrekker Spyro 1-3 over God of War 1-3, if you catch my drift

Lenke til kommentar

Er det ingen som har noe og si om spillet ? det er jo lørdag.

Er 5 timer inn og noe jeg elsker med spillet er wizard boken, kjempe morsomt og lese om kattene i den første byen og kongen der Meowjesty..... XP

Jeg har aldri sett et jrpg spill med så mye detaljer og mye takket vere boken

Heldigvis er den i spillet har ikke den ekte, men syns det er bedre og lese via spillet.

Har ikke spillet et så bra Jrpg på lenge.

(Edit)

Tor92 Digg og høre ! :D

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Må vel si min mening om spillet ettersom jeg nettopp slo siste boss! Spilte om lag 42 timer og har nytt hver eneste en. Er en ivrig Studio Ghibli fan og dette her var bare gull i poser og sekk.

Ærlig og åpen historie sett gjennom et barns øyne. Ingenting å klage på der. Voksne temaer og alltid nok truck til å holde deg interessert gjennom spillets løp. Visuelt sett er spillet en perle. Nydelig verden!

Kampsystemet er morsomt, engasjerende og krevende når spillet utvikler seg. Du må være på vakt og mange av bossene byr på en real utfordring. Det er ikke ofte jeg liker å grinde xp i et jRPG, men i dette spillet har det vært en fryd!

Gameplay er helt kanon! Om du er en fan av Pokemon er dette definitivt noe for deg. Alchemy er engasjerende og gir deg lysten på å finne ingredienser til nye våpen og klær! Wizard's Companion altså trollmann boken er helt superb. Jeg har brukt timer bare på å lese i den!

Alt i alt et helt fantastisk japansk rollespill som legger seg ved siden av klassikere som Chrono Trigger. At musikken er komponert av Joe Hisaishi gir jo bare et fantastisk lydbilde. Han kan vel regnes som en av de største komponistene i verden? Synd han ikke er så altfor kjent utenfor Japan, for det burde han virkelig være!

Definitivt det beste jRPG spillet på altfor lenge!

Endret av Tor92
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Har også et spørsmål til dem så har spillet. Hva kalte dere deres første familiar og hvilken level er familiaren din?

Min heter Zeanom og er i level 10 :)

Fartalot er nå lvl 8. Tenkte å kalle ham Sir Fartalot, men det ble for langt. :hm:

Men kjapt spørsmål. Har løst to av de tre første Errands-ene vi kan få, men sliter med den siste. Greia er at tre gutter har gjemt seg i byen et sted (Ding Dong Dell), så jeg må finne dem. Har funnet to av dem, men ikek svarte om jeg finner han siste. Noen som vet hvor han er? Btw helst ta det i en spoiler.

Lenke til kommentar

Fartalot er nå lvl 8. Tenkte å kalle ham Sir Fartalot, men det ble for langt. :hm:

Men kjapt spørsmål. Har løst to av de tre første Errands-ene vi kan få, men sliter med den siste. Greia er at tre gutter har gjemt seg i byen et sted (Ding Dong Dell), så jeg må finne dem. Har funnet to av dem, men ikek svarte om jeg finner han siste. Noen som vet hvor han er? Btw helst ta det i en spoiler.

SPOILER!!!

Han er rett ved moren, du må gå veien opp rett ved henne

Dette er da virkelig ikke mye spoiler da, visst det er en annen så kan jeg si det og, har du ikke kommet lenger dude?

(edit) ops blandet deg men en som hadde spillet i 7 timer

(edit) Aizen Facepalm -_-

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

SPOILER!!!

Han er rett ved moren, du må gå veien opp rett ved henne

Dette er da virkelig ikke mye spoiler da, visst det er en annen så kan jeg si det og, har du ikke kommet lenger dude?

(edit) ops blandet deg men en som hadde spillet i 7 timer

vel du har spoila for alle som leser denne tråden! husk og SKJUL spoileren neste gang!

Lenke til kommentar

Glem det, fant ham. To er ganske åpenbare, men det var han tredje jeg lette etter. ;) Han nå gjort alle tre Errands i starten og en Bounty, og har fått lov å kjøpe våpen og utstyr til familiaren. Liker spillet så langt. :)

Edit: Sitter her med Ni no Kuni og storkoser meg med to de familiarene mine (Fartalog og Puke-A-Lot) :p og begynte å tenke litt på easter eggs. Jeg vet om en en ganske åpenbar easter egg om man er kjent med mytologi, men er vet dere om flere easter eggs? (kanskje best å ta det i spoiler, om noen vil finne dem på egenhånd.) Den jeg vet om er logisk nok:

En av de vanligste fiendene i starten er Ouroboros, en øgle som biter seg selv i halen. Teknisk sett skulle det vært en slange, men pytt.

Edit: Du vet du er trøtt når du har to familiars på lvl 12, monstrene er rundt lvl 10 - 12, og du sender en familiar på lvl 5 uten armor inn i kamp for å teste den. Det gikk heller dårlig, for å si det sånn. :p Ikke hadde jeg lagret på evigheter heller, så da ble det continue og miste 10% av alt gullet. Men det var nå bare 200 spenn, så det var ikke all verden.

In other news elsker jeg dette spillet, men synes det er litt for enkelt nå i starten. Er bare lvl 14-ish og har gjort ferdig den første byen (er for trøtt til å huske annet enn

.) :p Anyway, leverte inn to Errand Cards og fikk bonus på orber, så jeg blir nesten aldri skadet i kamp lengre. Om jeg av en eller annen grunn blir det er det bare å ta en healing spell til 3 mana, så er jeg fullt healet i neste kamp når jeg plukker opp en mana orb. Jaja, blir vel bedre etterhvert. :)

Edit: Klokken er ti over syv om morgenen, så da får det vel holde for i kveld. :p Utrolig bra spill, som bare blir bedre og bedre. Er nå ti timer inn, har en person med meg på laget og herjer utenfor den andre byen. Har ikke lyst til å slutte å spille, men må nesten tvinge meg til det. Vil bare kommentere en liten scene jeg ikke skjønte noe av. Kanskje jeg bare er for trøtt. :p

Jeg reddet faren til Myrtle, og de fikk et tårevåt møte nå da begge to er friske igjen. Det kunne ha vært en meget bra scene, men hva var poenget med at Drippy surret rundt i bakgrunnen med damehatt? Klarte ikke å la være å le der, selv om jeg strengt tatt ikke burde ha gjort det. :p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Da må jeg være et voksent barn på 27 år som spiller Ni No Kuni, siden spillet er rettet mot barn så kan jeg ikke spille det, blir for dumt. Alder er ingen hindring for å nyte et slikt spill!

Jeg må også være et voksent barn på 26 år som spiller Ni No Kuni. Av det lille jeg har prøvd synes jeg spillet er helt fantastisk. Kanskje det blir denne generasjonens "Chrono Trigger".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...