Auto Asmodeus Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Kampsystemet var røv. Hvorfor timer når du løper rundt og spammer x. Kunne heller hatt tima, turbasert angrep som i FFX f.eks. Mye bedre. Endret 4. mars 2013 av Ham 550 2 Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Hæ. I FFX beveger man piltastene og trykker X, rince and repeat. Hvordan er det annerledes? Endret 4. mars 2013 av Klatt3n Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hæ. I FFX beveger man piltastene og trykker X, rince and repeat. Hvordan er det annerledes? HAHAQHAHAHAHAHAHAWHDBOILBKDUASHDB Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Ja? Voksent svar. Jeg klokket vel inn rundt 200 timer på min most played savegame på FFX, hvor jeg strevde med å gjøre ferdig Dark Aeons-sidequest og monster catchinga i Calm Lands (begynner å bli en stund siden nå, mulig jeg husker enkelte navn feil.) Ser fortsatt ikke hvordan folk kan mene at kampsystemet i FFX er mer avansert og variert enn i Ni No Kuni. I Ni No Kuni løper man rundt og trykker X. I Final Fantasy X beveger man seg gjennom en meny ved hjelp av piltastene og trykker X. Generaliserer man kan man få veldig mye til å høres veldig likt ut. Endret 4. mars 2013 av Klatt3n 1 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Ja? Voksent svar. Jeg klokket vel inn rundt 200 timer på min most played savegame på FFX, hvor jeg strevde med å gjøre ferdig Dark Aeons-sidequest og monster catchinga i Calm Lands (begynner å bli en stund siden nå, mulig jeg husker enkelte navn feil.) Ser fortsatt ikke hvordan folk kan mene at kampsystemet i FFX er mer avansert og variert enn i Ni No Kuni. Jeg tuller bare, men FF x er turbasert hvor handlingene dine har mere og si. Kuni er mere om og heale og ha rette dyr mot boss Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg tuller bare, men FF x er turbasert hvor handlingene dine har mere og si. Kuni er mere om og heale og ha rette dyr mot boss Ja, Ni No Kuni handler mindre om taktikk "der og da" enn FFX, men samtidig så bør man gjerne ha kunnskap om signs, styrker til de forskjellige familiars, toppe laget ditt i forhold til den og den bossen, etc. Handler mye om å være forberedt, syntes jeg. 1 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Ja, Ni No Kuni handler mindre om taktikk "der og da" enn FFX, men samtidig så bør man gjerne ha kunnskap om signs, styrker til de forskjellige familiars, toppe laget ditt i forhold til den og den bossen, etc. Handler mye om å være forberedt, syntes jeg. Jo du har rett der. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Det går vel på forskjellen mellom taktikk og strategi. I noen spill avgjøres kampene av valgene du gjør der og da, mens i andre er de mer eller mindre avgjort på forhånd av hvor flink du er til å planlegge langsiktig. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg føler at jeg bare løper rundt og spammer x uten å ha noen særlig mening med det siden hele kampbildet blir så rotete. At Blondie og Dophue går tom for mana 20 sekunder ut i kampen på tross av at de bare skal heale meg gjør ting bare verre. Men jeg har heller aldri vært særlig fan av RT-kamper i RPG'er. 2 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg føler at jeg bare løper rundt og spammer x uten å ha noen særlig mening med det siden hele kampbildet blir så rotete. At Blondie og Dophue går tom for mana 20 sekunder ut i kampen på tross av at de bare skal heale meg gjør ting bare verre. Men jeg har heller aldri vært særlig fan av RT-kamper i RPG'er. Ditto Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg har deaktivert AI på absoulutt alle og gjør alt manuelt for tiden. Da opplever jeg en viss grad av kontroll og føler at mana brukes langt mer fornuftig. Hjulpet meg forbi noen utfordringer i spillet. Sistnevne av den "ulven" i Ice grotto eller noe slikt. Brukte en del forsøk der før jeg gikk over til "manuell" kontroll og da gikk det greit. 1 Lenke til kommentar
norgi Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) . Endret 14. mars 2013 av NoiSe_NOR Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) En del angrep, først og fremst fra bosser, vil treffe uansett hvor du står på banen, så det går ikke an å løpe unna. Da kan defend være forskjellen på 10 dmg og 50 dmg. Det tar uansett ikke mye tid å bla seg frem til defend. Den ligger rett til venstre for vanlig angrep. Problemet er mer at lagmedlemmene sjelden greier å bruke defend og lignende ferdigheter i tide, og det kan i verste fall snu kampen. Generelt er ikke intelligensen på lagmedlemmene godt for annet enn å bruke opp mana i løpet av 10 sekunder, og ellers være mer eller mindre udugelige. Dette er det største ankerpunktet jeg har mot spillet så langt. Hvis en ikke greier å lage en velfungerende intelligens, må en da ikke gå for et kampsystem som baserer seg på at en må kunne stole på medhjelperne sine! Riktignok går det an og gjøre alt manuelt, men det er bare utrolig tungvindt. Trodde noe av poenget med å gå vekk fra de tradisjonelle "stå på rekke", turbaserte kampene, var og gjøre kampene mer fengende og lettspilte. Ikke enda seigere og tungspilte. Endret 14. mars 2013 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Har akkurat fått skipet nå, og etter at Swayne ble med så er det så sykt mye mer å holde styr på! Tenkte jeg skulle dra rundt og samle familiars. Er det noen som har gode tips på hvilke familiars jeg bør bruke nå? Har forøvrig satt Oliver til "don't use abilites", ettersom jeg styrer han hovedsaklig. Esther er satt til å heale og Swayne er satt til backup. En annen ting er at dere ikke må gå rundt og plukke opp de blå og grønne kulene som dukker opp i kamp, det hjelper veldig på mtp MP til de to andre. Da slipper man ofte at de bruker opp all MPen. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Møtte Shaddar i går og hadde en fin bosskamp. Var lvl 45, og med de fleste familiars på 42-47. Har satt opp en blanding av "tank", magic dps, og healing. Kjører alt på manuelt da jeg syns AI har en tendens til å svi av MP på to sekunder. I tillegg syns jeg faktisk combat generelt ble mer artig. Når Oliver lærte Unleased og Mornstar spell ble combat mye bedre med han. Er "heldigvis" ikke ferdig enda med spillet, men føler at det går mot slutten. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Hvis du peiser rett mot slutten nå har du veldig lite igjen. Men etter den skikkelige slutten låser du opp mange flere tasks så du får en del flere ting å jatte med. I tillegg låser du opp en ny del på Casino samt Trial til Solomon. Så er nok å ta seg til etter spillet er ferdig, dersom du er en completionist. Du bør i alle fall få med deg slutten på tasken til mannen med dagboka. Sprø, merkelig sideq. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Jeg lurer litt på hva dere synes om oppsettet mitt? Har prøvd å fordele familiars litt, men skulle gjerne hatt en god physical attack for Esther. Oliver: Lemahl, Mitey, Purrloiner Esther: Nightcap, Gogo, Sid Swaine: Gunther(?), Biggs, Gemma På denne måten har Swaine mulighet til å bruke Gemma til å heale, dersom det er nødvendig. Så har Esther også healing. Men jeg leste at Nightcap er en av de aller beste i hele spillet, men trenger jeg da både Nightcap, Gogo og Sid? Edit: Kanskje Nightcap er en physical familiar? Endret 15. mars 2013 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Seal Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hmm, visste ikke at det var en egen tråd til spillet, og den var da også nokså aktiv. Det er bra! Jeg liker spillet veldig godt, spesielt historien, karakterene, atmosfæren og musikken så langt. Ikke spilt på en stund grunnet blant annet skole, men skal ta det opp igjen i påsken. Veldig enig med Realzi i forhold til kampsystem. Det BURDE vært bedre, syns jeg. Sånn, da er tråden lagt til "Mine innlegg" med dette tørre innlegget 1 Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Tør jeg spørre hvilken lvl folket var når dere møtte "THE ZODIARCHY" ? Jeg var 52, og et snitt på 50 på familiars og det gikk rett til skogs. Grunnet tidligere kamper var det meste av hp/mp boost brukt opp. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Var sikkert rundt 80 og "slet" med siste boss selv. Skal sies at jeg absolutt ikke hadde noe toppet lag i form av familiars, men tipper alle var over 50.. Har hørt at det meste rundt de siste encounterene er vanskelig under level 65. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå