Crazy Joe Davola Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Vet ikke hvor stor interessen er, men lager en tråd likevel. The story of Ni no Kuni revolves around thirteen-year-old Oliver, a resident of Motorville, whose mother, Allie, suddenly dies after rescuing him from drowning.[14] A doll, given to Oliver by his mother, is brought to life from his tears and reveals itself to be a male fairy named Drippy (Shizuku, in Japanese)[15], who gives Oliver a book that allows him to use the power of magic and enter the world of "Ni no Kuni," a reality parallel to his own. In Ni no Kuni, Drippy says Oliver may be able to find his mother, Allie.[14] Using the newfound power of magic, Oliver and Drippy venture into Ni no Kuni. There, he befriends Esther, Swaine, and other alternative versions of people (and animals) he knows. Gamer.no Sniktitt Litt av kampsystemet http://www.youtube.com/watch?v=FzVQJFGAse0 Introen av spillet http://www.youtube.com/watch?v=rpfTEx2DkDU&NR=1 Main Theme (måtte bare ha det med siden det er så vakkert) http://www.youtube.com/watch?v=j9L-QzakeiM Anmeldeser: IGN.com 9.4/10 Eurogamer.net 9/10 Multiplayer.it 91/100 Videogameszone.de 91/100 Eurogamer Italy 9/10 Videogamer 9/10 Strategy Informer 9/10 Gamereactor.no 9/10 Official Playstation Magazine Benelux 87/100 Metro GameCentral 8/10 games™ 8/10 GameInformer 7/10 Det ligger demo ute på PSN, og fullversjonen slippes til PS3 1. februar. Endret 17. januar 2013 av Crazy Joe Davola Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Kansje jeg kan snakke fritt om spillet her uten å bli angrepet Her har du diverse karakterer spillet har fått til nå som du kan poste inn i førsteposten IGN.com 9.4/10 Eurogamer.net 9/10 Multiplayer.it 91/100 Videogameszone.de 91/100 Eurogamer Italy 9/10 Videogamer 9/10 Strategy Informer 9/10 Gamereactor.no 9/10 Official Playstation Magazine Benelux 87/100 Metro GameCentral 8/10 games™ 8/10 GameInformer 7/10 Jeg gleder helt enormt til å spille fullversjonen. Elsket demoen, men så er jeg veldig stor fan av JRPG's Ser fantastisk ut, både på innhold, gameplay og artistisk grafikk Nærmer seg til jeg får Wizard's Edition! Endret 17. januar 2013 av iToMaN 1 Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Takk, limte de inn nå. Gleder meg som en unge selv. Har også bestilt Wizard's Edition Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Når det sies det er slags Pokemon system med en egen Ghibli tvist lover jo kanon synes jeg Ser så søtt ut også! Samt Wizard's Edition med 300 sider bok om spillets spells, info og mye mer Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Bryr meg fint lite om karakterer til spill. Virker spennende dette spillet, men venter heller på brukeromtaler. Har gått på for mange smeller når det gjelder karakterer på spill før(Uncharted 2 og 3) :nei2: Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Karakterene kan de skyve opp i ræva. Hjernedøde jornalister som får betalt eller gir alle AAA spill full pot. Eneste måten og finne ut om spillet er bra i denne tiden er og spille det selv. Ifløge demoen så ser dette kjempebra ut. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 HAHA typisk post fra Realzi:P Trollololo Jeg gleder meg noe inni hel"%#!! og karakterer BETYR såklart noe! Og uncharted 2 og 3 er og forblit gode skyte/adventure spill selv om det ikke faller ismak hos DEG:P jeg hater bioshock men forstår at folk kan like spillene da jeg innrømmer at det ikke er noe for meg! 1 Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Dette blir en innertier. Har de fleste Studio Ghibli-filmene, samt at endelig - ENDELIG lager Level 5 et rollespill hvor: - man faktisk ser fiendene på kartet/ i terrenget i stedet for å bli helt uforvarende sjokk-angrepet ut av et tomt (men å så vakkert) landskap. - Delvis sanntidskamp. Tålte aldri FF eller DQ hovedsaklig av ovennevnte grunner, no offense til fans av JRPGs. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Bra du postet Main Theme, Herlig musikk. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Dette blir en innertier. Har de fleste Studio Ghibli-filmene, samt at endelig - ENDELIG lager Level 5 et rollespill hvor: - man faktisk ser fiendene på kartet/ i terrenget i stedet for å bli helt uforvarende sjokk-angrepet ut av et tomt (men å så vakkert) landskap. - Delvis sanntidskamp. Tålte aldri FF eller DQ hovedsaklig av ovennevnte grunner, no offense til fans av JRPGs. Frustrerende ja. Husker jeg prøvde et DQ på PS2, men fikk jo ikke gå i fred i mer enn ca. 10 sekunder før jeg havnet i kamp. Mister lysten på å utforske verdenen når det er slik. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Ut fra mine opplevelser fra demoen er fiendene minst like irriterende i No ni Kuni, som i hvilket som helst RPG med random battles. Hvorfor? fordi fiendene er så raske at en uansett ikke greier å løpe fra dem, også ender en opp med å bli angrepet bakfra. Kanskje det er en sprint knapp eller noen teknikk for å komme seg unna fiendene, håper det, fordi det var utrolig irriterende i demoen når jeg aldri greie å løpe vekk fra fiendene. Lenke til kommentar
almazy Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Det finnes flere ferdigheter som kan låses opp ved hjelp av diverse kort man samler inn ved sideoppdrag. En slik ferdighet er f.eks: Man kan lære å hoppe på verdenskartet. Ellers vil fiender som er merkbart lavere enn deg i level rømme fra deg, og jeg har sett flere videoer hvor folk rømmer fra monstre de i begynnelsen var svært nære. Om dette er en slik skill, vet jeg ikke. Endret 18. januar 2013 av almazy Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 ENDELIG lager Level 5 et rollespill hvor: - man faktisk ser fiendene på kartet/ i terrenget i stedet for å bli helt uforvarende sjokk-angrepet Hvilke spill har de laget som det er slik i? Dark cloud, dark chronicle og rouge galaxy var ikke slik...eller jeg som ikke husker? å professor layton spillene er heller ikke slike.,,,,hmmm Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Ut fra mine opplevelser fra demoen er fiendene minst like irriterende i No ni Kuni, som i hvilket som helst RPG med random battles. Hvorfor? fordi fiendene er så raske at en uansett ikke greier å løpe fra dem, også ender en opp med å bli angrepet bakfra. Kanskje det er en sprint knapp eller noen teknikk for å komme seg unna fiendene, håper det, fordi det var utrolig irriterende i demoen når jeg aldri greie å løpe vekk fra fiendene. Javel? Har faktisk ikke prøvd demoen, så dette vet jeg ikke, men i følge dama som skrev historien (så vidt jeg skjønte) så så man fiendene på kartet før man kom helt inntil, slik at man kunne unngå kamp eller snike seg helt innpå enkelte og bakholdsangripe. Enig i at det fort bilr irriterende hvis en vanligvis ikke kan løpe fra fi, da hjelper det lite å oppdage dem først... Aizen: Jeg dro nok JRPGs litt for mye over en kam der, mulig level 5 lagde noen av de seneste DQ-spillene, det var i hvert fall et jeg prøvde til ps2, nr 5 eller 6? - antakelig det samme som Crazy Joe hvor jeg virkelig hadde lyst til å utforske landskapet, men aldri fikk gå i fred. Også tidligere FF-spill var vel gjennomgående random-battles-basert. Forresten; er det noen som har forhåndsbestilt Wizard's edition til en lavere pris enn 850,- som var den jeg fikk opplyst på Gamestop? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Er dette jeg tenkte på http://en.wikipedia....the_Cursed_King Nå skal det sies at det var et av mine første møter med JRPG og jeg har i ettertid blitt litt mer tålmodig. Uansett er jeg glad for at vi kan se fiendene i Ni No Kuni slik at vi slipper random battles. Fikk tak i Wizard's Edition for 649,- på Lefdal.com, men de fjernet det raskt fra nettsiden. Gikk sikkert fort tom. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Javel? Har faktisk ikke prøvd demoen, så dette vet jeg ikke, men i følge dama som skrev historien (så vidt jeg skjønte) så så man fiendene på kartet før man kom helt inntil, slik at man kunne unngå kamp eller snike seg helt innpå enkelte og bakholdsangripe. Enig i at det fort bilr irriterende hvis en vanligvis ikke kan løpe fra fi, da hjelper det lite å oppdage dem først... En kan se fiendene i god tid, men jeg opplevde at de hadde en nokså store "tiltrekningsone" hvor de begynner å løpe etter deg, og at det ofte ikke var mulig å løpe rundt uten å komme i veien for en annen fiende, eventuelt at det var for trang til å gå rundt. Når fienden først har låst seg inn på deg er de alt for raske til at karakteren din greier å løpe unna. Men igjen, jeg har bare spilt demoen én gang, og slik jeg forstår det er det en hel del ting en kan lære seg utenfor kamp, og i videoen fra spill.no ser det ikke ut til å være et problem. Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Må uansett tilstå at jeg vil være usedvanlig tolerant og rundhåndet med tilgivelse for diverse spillmekanikker, så lenge spillet foregår i et Ghibli-univers! Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Har spillt demoen en stund nå og kan ikke si jeg vart imponert. Figurene såg pene ut, men resten var ikke noe særlig når det gjelder grafikk. Gameplay var ok. Tror jeg står over dette nå og kanskje plukke det opp i billig kurven senere. Mange andre spill jeg heller har lyst på den kommende tiden. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Jeg gleder meg til dette og tror det blir et kjøp. Endret 19. januar 2013 av Zahl Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Enten blir man fortapt i Ghibli-looken, eller så virker det sannsynligvis bare veldig gammeldags. Ser at enkelte påpeker at animasjonen virker "merkelig" og "dårlig," noe som sannsynligvis henger sammen med at Ghibli og Miyazaki er noen av de siste som fremdeles krever stor grad av hånd-animasjon, altså "bilde-for-bilde" manuell animasjon fremfor datagenererte, superjevne bevegelser. Mener jeg leste for en tid siden at Miyazaki ikke tillot mer enn max 40 % data-animasjon i filmene til studioet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå