Gå til innhold

Innstallere ny SSD, hvordan funker gamle HDD overens

Dext

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et lite dilema. For øyeblikket sitter jeg med 2 HDD i datamaskinen, hvor den ene på 750 GB stort sett har alt av installerte programmer samt OS, og nummer 2 på 2TB har, bortsett fra steam, kun bilder og videoer etc, mao. ikke installerte programmer.

Det jeg har tenkt til å gjøre er å reformatere disk 1, etter at SSDen er oppe og kjører, og har fått kopiert over alt jeg trenger av dokumenter osv.

Men det som jeg lurer på er hvordan disk 2 kommer til å oppføre seg om jeg aksesserer den i fra en ny windows installasjon. Jeg kommer til å slette alt i steam-mappen untatt steamapps og steam.exe slik at det i praksis reinstallerer seg selv på nytt, men kan det skje noe tull med rettigheter til filer eller liknende? Samme spørsmål om resten av innholdet, men jeg går ut i fra at det ikke burde være noe problem.

Totalt er det jeg lurer på om jeg vil trenge å reformatere begge diskene for å få de til å fungere normalt med en ny windows installasjon, eller om windows vil være såpass grei at jeg slipper å gjøre noe med disk 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Windows 7 er det ingen problem..med Windows 8 kan du få problemer med å få tilgang til den andre disken..

Men det er bare å prøve..koble fra alle disker og koble til SSD,legg inn windows,så kobler du opp gamle OS diske og kopierer over det du trenger...så kobler du opp disk 2 og alt er klappet og klart..

Skulle du få problemer så har du forsatt mulighet til å sette tilbake den gamle disken med Windows..

Ikke formater noe før alt er oppe å går...

Endret av TaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...