Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor "uhygienisk" er egentlig urin?


Rescue me

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Har litt problemer med tørre hender, så prøver derfor å unngå vann for hendene mine. Nå bruker jeg vanligvis å vaske hendene etter toalettbesøk (ingen såpe, kun lunkent vann), men hvor nødvendig er dette egentlig? Er urin såpass uhygienisk (utenom assosiasjonene folk har til urin)?

 

Kan vel også spørre hvor mye vann faktisk tørker hendene ut? Om jeg er flink til å tørke dem? Bør vel bli bedre å bruke fuktighetskrem.

 

Har vært på slikt som Roskilde, hvor "ingen" vasker hendene sine, eller vasket dem vel sånn sett med 1-2 dagers mellomrom etter å ha urinert mange(!) ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge man er frisk er urin ikke uhygenisk i det hele tatt.

Det som er greia med å vaske seg på henda er faktisk det å vaske seg på henda. Det er en god vane. Du får masse basselusker på de i løp av en dag.

Haha, aldri tenkt på det slik :p . Ja, er nok sikkert greit å vaske seg på hendene!

 

Du skal vaske deg fordi du har tatt på penis.

Den er varm og klam, og full av bakterier.

Jeg skulle da tro penisen min er den reneste kroppsdelen jeg har, da den alltids er godt beskyttet av en bokser som jeg bytter hver (annen) dag.

 

EDIT: Lurer forsåvidt på hvor mye hendene tørker ut av å vaske dem? Og når man tørker de raskt etterpå?

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Kroppen og omgivelsene våres er fulle av bakterier til enhver tid. Det som er "farlig" er når noen av disse får formere seg i mengder som kroppen og immunforsvaret vårt ikke tåler/takler. Selv en nydusjet kropp vil ha bakterier.

 

Mange bakterier formerer seg og lever godt i varme og fuktige omgivelser. Typisk under armene, mellom rumpeballene, i skrittet og føttene. Det hjelper mao lite at du bytter bokser etter 24 timer, bakteriene har vokst uansett.

Lenke til kommentar

Sitt når du tisser, da er du ikke i kontakt med hverken penis eller urin. ^^

Eller, du må vell kakke litt på den for å få vekk de siste dråpene.

Bruker faktisk å sitte å pisse, med mindre det er snakk om et offentlig toalett, da det er mye mer avslappende. Nå kommer jeg bort i penis uansett, men sånn sett har jeg funnet ut at jeg skal fortsette å vaske hende etter toalett besøk. Må vel bare bli bedre med fuktighetskrem.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Det blir som når man drar på by'n. Kuken er vaska så den skinner. Man tar borti alt mulig som er møkkete/bakterier. Håndtak, gelender osv osv. Så går man på do og holder i kuken - den som er skinnende ren i forhold til hendene. Overfører masse dritt til den, for så å vaske hendene etterpå. Helt idiotisk at man ikke vasker hendene FØR man skal tisse i slike tilfeller egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kroppen og omgivelsene våres er fulle av bakterier til enhver tid. Det som er "farlig" er når noen av disse får formere seg i mengder som kroppen og immunforsvaret vårt ikke tåler/takler. Selv en nydusjet kropp vil ha bakterier.

 

Mange bakterier formerer seg og lever godt i varme og fuktige omgivelser. Typisk under armene, mellom rumpeballene, i skrittet og føttene. Det hjelper mao lite at du bytter bokser etter 24 timer, bakteriene har vokst uansett.

Det skal sies jeg ikke svetter så mye, og tviler faktisk litt på at jeg svetter så mye på penisen, ikke noe jeg har lagt merke til i hvert fall.

 

Men uansett bruker jeg å tenke, at det egentlig bare er litt bra å bli utsatt for bakterier, siden det styrker mitt immunforsvar. Nå skal det sies jeg ble syk på nyttårsaften, med influensa, men gangen før der var nesten ett år siden, så er en ganske "frisk" person, men kanskje ikke for alle andre :p .

 

Kjøp deg en god krem. Og jeg vil også anbefale å være flink til å bruke hansker når du er ute i vinterkulda.

Har vært dårlig på hanskebruk, skal kjøpe meg et par digge. Hadde noen digge skinnhansker jeg dessverre mistet, håper den som fant dem var en uteligger som virkelig hadde bruk for dem.

 

Helosan er en krem jeg er blitt glad i. Litt feit, men fungerer ypperlig.

Takker for tips, skal sjekkes ut. Regner med man får kremen på apoteket?

 

Det blir som når man drar på by'n. Kuken er vaska så den skinner. Man tar borti alt mulig som er møkkete/bakterier. Håndtak, gelender osv osv. Så går man på do og holder i kuken - den som er skinnende ren i forhold til hendene. Overfører masse dritt til den, for så å vaske hendene etterpå. Helt idiotisk at man ikke vasker hendene FØR man skal tisse i slike tilfeller egentlig.

Haha, noe av det beste jeg har hørt i dag.

 

Men ja, er jo egentlig litt utrolig hvor "mye" bakterier det må være på slikt som tastaturet eller mobilen. Nei, kan ikke drive å ha paranoia for bakterier akkurat, ikke at jeg har hatt det heller.

Lenke til kommentar

Jeg plages selv av litt tørre hender. Holde seg varm ute i kulden er et godt tips. Men noe som jeg har merket virker på meg over tid er å ta tran, eller/og omega3. Samt krem med Aloe Vera

Startet med tran i dag faktisk :) . Kjøpte meg en flask i går ;) . Har også Aloe Vera krem liggende, den er 98% eller noe ren Aloe Vera, skal testes ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...