Gå til innhold

Må husleie inn på konto i samme bank som depositumskonto?

Lufthode

Anbefalte innlegg

DNB påstår at depoitumskonto kun kan opprettes i banken om husleien går inn på huseiers konto i DNB.

Jeg mener at det eneste husleieloven sier om saken er at hvis husleie går inn på konto i samme bank som deoositumet er i, så kan banken utbetale manglende leie fra depositumskonto. Hvem har rett?

Saken er at både ny huseier og leietager har personlige banker i andre deler av landet,og det hadde vært praktisk å kunne ha en fysisk bank i nærheten å undertegne depositumsavtalen i.

Det er nå vel og greit om DNB har en intern poliicy på at de ikke vil tilby depositumskonto til personer som ikke er kunder, men er det ikke litt feil å påstå at husleieoven påbyr det? Isåfall bryter ivertfall Sparebank1 SR-bank loven, siden min forrige huseier hadde depositum der, mens husleien gikk til en annen konto...Skandiabanken muligens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er utleier som bestemmer hvilken bank depositumskontoen skal være i.

Min nye leieboer hadde DnB så jeg hørte med dem - de kunne opprette konto selv om jeg ikke var kunde der fra før, da kostet det 2000 (å jada).

Jeg hørte med den lokale sparebanken som jeg har huslånet i - de var veldig hjelpsomme, og vi fikk opprettet konto der uten å møte opp sammen. Og prisen var en brøkdel av DnB sin.

Banken spurte aldri om hvilken konto jeg fikk husleia inn på, var aldri et tema (husleia går rett inn i skandiabanken), så jeg tror bare DnB vil prøve å fange seg kunder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...