Malmern Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Er helt enig i det mange sier, viss dette er folk som ikke gidder å ta med seg mat, er det deres problem, viss det derimot er snakk om folk som ikke har råd til mat / foreldre som ikke gidder å smøre matpakke til barna (Med barn mener jeg de under 8-9 år, de som er eldre enn det klarer fint å smøre matpakke selv), bør rektor kontaktes snarlig sånn at dere kan få en ordning på dette, men stjeling er aldri en løsning på problemer. La oss si Ola ikke har med seg mat, mens Jens har 3 skiver, hva om Jens er avhengig av 3 skiver for å klare seg gjennom dagen, mens Ola klarer seg fint uten noe mat, er det da riktig av deg å tvinge Jens til å gi fra seg ei skive? Eller hva om Ola er en av få som er allergisk mot hvetemel, og ingen andre har mat som ikke inneholder hvetemel, hvordan kan det å stjele maten til de andre være til noe hjelp? Jeg synes heller du burde spørre de som ikke har mat hvorfor de ikke har mat, istedet for å annta at de ikke har råd. Endret 17. januar 2013 av malmern Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hvorfor? Han har ikke mat, vi må ta vare på de mindre heldige i skolen. Du vet ikke hvorfor han ikke har mat. For alt du vet er det han selv som har tatt det valget om at han ikke vil ta med seg mat. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Forressten: Bytt ut skole med "samfunn" og mat med "penger" Lenke til kommentar
br4vo Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Bare gi maten som du har med da.. isteden for å ta fra andre.. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Bare gi maten som du har med da.. isteden for å ta fra andre.. Ja, men jeg kan ikke være sikker på at alle får mat da. Mennesker vil ikke donere maten sin. Og jeg (!) gidder ihvertfall ikke å dele min mat! Så jeg spør deg, er du imot velferdsstaten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Ja, men jeg kan ikke være sikker på at alle får mat da. Mennesker vil ikke donere maten sin. Og jeg (!) gidder ihvertfall ikke å dele min mat! Så jeg spør deg, er du imot velferdsstaten? Du troller her, slutt med det.. Rapporterer. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Forressten: Bytt ut skole med "samfunn" og mat med "penger" Dersom de ikke HAR penger (til mat, klær og husly), så burde du ABSOLUTT rapportere om dette til: 1: Lokale myndigheter, først og fremst. 2: Stortinget, som i tur bør vurdere om NAV har bredt nok tilbud til fattige og om noen faller utenfor Etterpå, dersom disse menneskene ikke har penger (til mat, som i motsetning til; Velger å ikke kjøpe seg mat), så burde du vurdere om du skal dele din mat med dem (dersom det faktisk er akutt fare for deres liv), og kanskje fortelle om dette til dine naboer og be dem om å snakke med andre foreninger og butikker, da det er for jævlig at mennesker ikke har RÅD TIL MAT her i Norge, og ordne det slik at de som IKKE HAR RÅD til mat får mat tilsvarende en krone i måneden fra naboer og foreninger og butikker som har råd, i en frivillig ordning, fram til myndighetene får løst problemet med matmangel. Dersom det er slik at det er 10% eller fler av menneskene i landet som ikke har råd til mat, så er dette et ALVORLIG samfunnsproblem. 6 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Du troller her, slutt med det.. Rapporterer. Nei jeg er seriøs. Skal jeg begynne å rapportere alle jeg er uenig med fordi at jeg ikke liker hva man mener? Endret 17. januar 2013 av ThaHoward 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Nei jeg er seriøs. Skal jeg begynne å rapportere alle jeg er uenig med fordi at jeg ikke liker hva man mener? Du er jo dobbelmoral som bare, først så sier du at folk må dele, så vil du ikke det selv, er det ikke til de grader dobbel moral? Og du troller, noe som er imot forumets regler.. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Du er jo dobbelmoral som bare, først så sier du at folk må dele, så vil du ikke det selv, er det ikke til de grader dobbel moral? Og du troller, noe som er imot forumets regler.. Hva? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Du troller, og er til de grader dobbelmoral. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Du troller, og er til de grader dobbelmoral. Her og nå så føler jeg meg provosert pga. falske anklager. I mine øyne er det du som troller og sporer av denne tråden her... 4 Lenke til kommentar
br4vo Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Ja, men jeg kan ikke være sikker på at alle får mat da. Mennesker vil ikke donere maten sin. Og jeg (!) gidder ihvertfall ikke å dele min mat! Så jeg spør deg, er du imot velferdsstaten? ? Om du ikke gidder å dele maten din hvorfor lagde du denne tråden? Du vil ta fra andre, men ikke fra deg selv.. gir ingen mening. 2 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Mer som ta fra de rike, gi til de late og udugelige. Dette er vel mottoet til Arbeiderpartiet og OP. 8 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Dette er vel mottoet til Arbeiderpartiet og OP. You have seen my point. Til moderatore: Ser nå at jeg postet i feil forum, beklager det, kan noen flytte den til politikk og samfunn delen? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hei! På skolen ser jeg at det er noen som har med seg matpakke hver dag, og da også ganske mye eller kjøper mat. Men dessverre så ser jeg at mange ikke har med seg matpakke eller har penger til å kjøpe mat i butikken. Det jeg lurer på da er om jeg burde ta noe av maten fra de som har skaffet seg mat selv, for å så gi det til dem som ikke har med seg mat. Er dette moralsk riktig? Det er moralsk riktig å spørre om de kan dele. Lenke til kommentar
Bigzz Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) De som har mat, de står opp 20 min før de som ikke har.. Så du skal stjele næringen til de som sliter seg opp 20 minutter før for at dagen skal gå rundt? Imens de som ikke står opp å drar seg i senga til siste minutt og akkurat rekke bussen skal få gratis mat på skolen fordi du er Robin Hood? Moralsk? Neppe... Edit: Spør Jens Stoltenberg på facebook om mat. Endret 17. januar 2013 av Bigzz Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Analogien til samfunnet feiler for øvrig miserabelt, så jeg synes den passer i samliv og relasjoner. 6 Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Jeg vil bare gjøre det bedre på skolen min, at alle på skolen har friheten til å ha mat. Det som er moralsk forkastelig er at vi ikke tar vare på dem uten matpakker! Kan godt hende, men kan de personene det gjelder lage seg matpakke selv? Om de ikke i det hele tatt har mat, og sulter, ville jeg heller lagd mat hjemme, og gitt det til de. Om de har mulighet til og lage mat, men ikke gidder, så er det ingen andre ting enn ren latskap. Hvordan tror du de som du stjeler maten fra har det, om du stjeler maten de har skaffet på egenhånd? Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Analogien til samfunnet feiler for øvrig miserabelt, så jeg synes den passer i samliv og relasjoner. Så du ser ikke likheten? I Norge så blir man jo skattet for å gi penger til arbeidsløse. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå