Cuneax Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Versjon 18 er ute og kommer med en rekke nyheter. Fedora lar deg velge utseende selv Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) - Samba er da ikke ett filsystem, men en server? - Fedora har vel aldri forhindret deg i å bruke ett annet skrivebordsmiljø (som ikke er ensbetydende med utseende, selv om fedora heller aldri har vært begrensende på den fronten). Skulle gjerne hatt litt mer informasjon om de forskjellige tingene også. Sånn som artikkelen er nå må man jo inn i kilden for å se hva som faktisk er nytt. Eksempel på spørsmål jeg fikk av artikkelen: Hva er nytt med fedUp? Hvorfor kommer det Fedora 17 brukerne til gode? Fedora har da alltid kunne oppdateres via ett offisielt speil, er denne prosessen mer strømlinjeformet eller? Kunne også vært greit å nevne følgende: - Ny og sikrere standard brannmur - Bedre støtte for GPU hot-plugging, slik at du ikke må starte om X.Org hvis du plugger inn ett USB-basert skjermkort. - Forbedret/Forenklet hotspot støtte (altså, deling av internett forbindelse). Endret 17. januar 2013 av Skinney 9 Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Enig med Skinney, jeg også tenkte over det andre punktet ditt. Det har strengt tatt aldri vært noe som har hindret deg å bytte skrivebordmiljø, det har stort sett bare vært "yum groupinstall <miljø>". Hilsen en som har brukt både KDE, GNOME 3 og LXDE med Fedora 16, men har alltid endt opp med gnome til slutt Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 - Samba er da ikke ett filsystem, men en server?- Fedora har vel aldri forhindret deg i å bruke ett annet skrivebordsmiljø Samba er vel en protokoll, og ikke en server? Ellers er jeg helt enig. Ubuntu har også mulighet til å velge GUI, så fint om hw hadde prøvd å fått frem hva som skiller Fedora fra f.eks Ubuntu. 1 Lenke til kommentar
Spaceman20 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 - Samba er da ikke ett filsystem, men en server?- Fedora har vel aldri forhindret deg i å bruke ett annet skrivebordsmiljø Samba er vel en protokoll, og ikke en server?Ellers er jeg helt enig. Ubuntu har også mulighet til å velge GUI, så fint om hw hadde prøvd å fått frem hva som skiller Fedora fra f.eks Ubuntu. SAMBA er en server som implementerer SMB/CIFS protokollen for Linux/Unix. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Om man har brukt full installer har man alltid fått velge mellom en rekke skrivebord i løpet av installasjonen. nyheten her presenterer det som at man kan velge under installasjon fra det vanlige imaget, men dette er bare en vanlig installasjon av pakker for nye skrivebord. Noe man kunne med FC5 også, som var første fedora jeg prøvde. Endret 18. januar 2013 av Flimzes Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Vi må da ikke klage over at HW ikke er Linux eksperter men heller oppmuntre dem til å skrive mer om Linux mener nå jeg Det er nok altfor mange Windows nerder som jobber der Og for enkelt å si hva Samba brukes til så er det å dele filer til Windows maskiner, et glimrende program og etter min mening den absolutt beste filserver du kan gi Windows maskina di ! Aldri feil på en fil, selv ved hyppige strømbrudd. Alle som følger med på Linux Action Show (http://www.jupiterbroadcasting.com/show/linuxactionshow/) vet at gutta der ikke har Fedora som Linux favoritt, nærmest tvert imot... 1 Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Vi må da ikke klage over at HW ikke er Linux eksperter men heller oppmuntre dem til å skrive mer om Linux mener nå jeg Det er nok altfor mange Windows nerder som jobber der Og for enkelt å si hva Samba brukes til så er det å dele filer til Windows maskiner, et glimrende program og etter min mening den absolutt beste filserver du kan gi Windows maskina di ! Aldri feil på en fil, selv ved hyppige strømbrudd. Alle som følger med på Linux Action Show (http://www.jupiterbr...inuxactionshow/) vet at gutta der ikke har Fedora som Linux favoritt, nærmest tvert imot... Hvis vi ikke påpeker feil i artiklene deres så blir de jo aldri bedre... Hjelper ikke om de skriver mye om linux hvis artiklene inneholder mange feil. Fedora er nå fortsatt en av de mest populære linux distroene ifølge distro-watch. Dw måler riktignok web-trafikk og ikke nedlastninger, men det gir fortsatt en liten pekepinn... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) - Fedora har vel aldri forhindret deg i å bruke ett annet skrivebordsmiljø (som ikke er ensbetydende med utseende, selv om fedora heller aldri har vært begrensende på den fronten). Selvsagt kan du, som i alle versjoner av Linux, velge skrivebordsmiljø selv. Forskjellen her er at du kan velge under installasjonen, og bruke et par tastetrykk for å bytte frem og tilbake. Endret 19. januar 2013 av Slettet+152 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Forskjellen her er at du kan velge under installasjonen, og bruke et par tastetrykk for å bytte frem og tilbake. Hvis man har installert fra dvd så har dette vært en mulighet lenge, i alle fall tilbake til FC5 (første fedora jeg installerte). Har man installert fra en cd så har det kun vært ett alternativ tilgjengelig, andre skrivebord må evt. installeres i etterkant. De har nok bare finpusset denne muligheten ytterligere. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Selvsagt kan du, som i alle versjoner av Linux, velge skrivebordsmiljø selv. Forskjellen her er at du kan velge under installasjonen, og bruke et par tastetrykk for å bytte frem og tilbake. Som nevnt av crowly, dette har vært tilgjengelig på dvd siden FC5 (første fedora jeg også installerte), og jeg installerte fra livecden andre dagen, og kunne ikke finne denne instillingen noe sted. Så som jeg opplevde det er det akkuratt som det har vært siden 2005-ish Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Er litt småirrasjonell fanboy av Fedora, så vel slenge det inn i en VM og teste. Gode nyheter at de har skrevet om Anaconda, for den har tålt tidens tann svært dårlig. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Fedora 18 omtalt i Linux Action Show Lenke til kommentar
Del Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Flott artikkel, takk skal du ha Vegard! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå