Shadowxx Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Laster den ned på mobilen så finner jeg ut noe. Eg har en 64 bit maskin Vis noen sender den til meg så sender jeg den ppå tlf Endret 18. januar 2013 av Shadowxx Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Får du startet/restartet maskinen på normal måte? Prøv i så fall å holde inne SHIFT når du trykker på Start på nytt/Restart, da skal maskinen vise en oppstartsmeny med verktøy, hvor du bl.a. finner muligheten for "tilbakestilling/reset". Jeg prøvde det akkurat på min maskin. Endret 19. januar 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Men tar jeg helt feil nå, eller vil en slik Tilbakestilling kun tilbakestille Win8 til slik den var etter oppgraderingen? Og da er jo trådstarter like langt. Den beste måten vil være å reinstallere en ren kopi av Win8 fra DVD platen, slik at all groms fra Win7 forsvinner. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Det er det jeg ikke vet og vil ha TS til å prøve Det er jo verdt et forsøk i all den grad maskinen ikke fungerer tilfredsstillende nå. Da hadde han kanskje fått lastet ned ISO selv. Hvis det er slik at en oppgradert Windows 8 installasjon kan "nullstilles" på denne måten, så er det kjekt å finne ut av nå. Det er jo flere former for "recovery" i Windows 8. Ellers er jeg helt enig i at "clean install" alltid er det beste. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 I mitt hode er det bare ren logikk. Windows 8 kan ikke tilbakestilles til noe annet enn sin opprinnelige form, og i dette tilfellet er jo opprinnelig form en oppgradering fra Windows 7. Men vi får se hva resultatet blir da. Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg prøve å holde inn shift knappen nå startet pc'en så skjer det ingen ting så prøvede hoøde shift etter asus logen ble borte men ingenting skjedde. . Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Du skal holde nede SHIFT-tasten mens du trykker på "Start på nytt" på Strøm-menyen: Endret 19. januar 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Skal prøve det. Så skal eg si fra om det går Endret 20. januar 2013 av Shadowxx Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Windows 8 ble ferdig etter 7 timer nå funker det helt topp takker for alt hjelp jeg fikk. Løsning hold shift inne når du tryker på start på ny. M3d v3nelig Hilsen Shadowxx Ps: jeg får 3n ssd om par dager hvordan skal jeg kopiere alle filene på hdd over på ssd. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Ps: jeg får 3n ssd om par dager hvordan skal jeg kopiere alle filene på hdd over på ssd. Det beste er da å klone disken, så lenge du ikke bruker mer plass på den gamle disken enn hva du har tilgjengelig på SSD disken. Jeg bruker alltid Acronis True Image til kloning, men det finnes mange andre alternativer der ute også. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Det tok lang tid ja, men godt du nå får brukt maskinen igjen. Da ville jeg gjort som flere av hos har anbefalt: Last ned Windows 8 ISO, så har du setup til senere. Da kan du enten brenne til DVD eller klargjøre en minnepenn. Så bruker du en av disse til å installere Windows 8 på nytt på SSD-en når du får den. Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Kan jeg legge alle filene på C: til en SD brikke. Så ta ut hdd, så sette inn ssd i pc, så legge filene fra sd til ssd. Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 en liten bump: win8 er på en ny ssd disk jeg brukte xxclone til å clone disken(SSD). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå