Gå til innhold

[Løst] win 8 klikket treg som bare det


Anbefalte innlegg

Hei.

Etter jeg oppgradert pc men til Windows 8 så er den mongo treg.

 

Har en asus n51vf:

Intel core duo 2

4 gb ddr2 ram

Nvidia Geforce gt 130m cuba 1gb

320 gb hdd

 

Den kjør på 4% cpu 22-26% ram 50% hdd

 

Noen tips for å den raskere.

Er det noen spørsmål om info så spør.

 

Ps:pc er så treg at eg skrive dette på min note 2

Endret av Shadowxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen er fra 2009, men skal klare å kjøre Windows 8 uten problemer. Windows 8 krever nemlig ikke mer av maskinvaren enn Windows 7.

 

Hvis du oppgraderte direkte, vil jeg anbefale en helt ren installasjon av Windows 8. Krever litt jobb, da du må kopiere ut alt du vil ta vare på og etterpå installere drivere og programmer.

 

Hvis du ikke har lyst til det, så burde du fjerne alle programmer du ikke trenger, kjøre f.eks. CCleaner for å fjerne unødvendige og temporære filer og muligens oppdatere driverne.

 

Anbefaler ofte å bytte ut snurredisk (harddisken) med SSD, men du vil ikke få utnyttet en SSD fullt ut med din maskinvare. Men den korte responstiden fra SSD vil du kunne nyte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppgraderte du slik at du beholdt alle filer, programmer og innstillinger fra Windows 7?

Hvis ja så er beste (og eneste) løsning å ta en clean install, formatere disken under installasjonen, og starte helt på nytt.

 

"in place" oppgraderinger er roten til alt vondt når det kommer til problemer med Windows 8. En slik oppgradering er aldri å anbefale. Og det er nesten, om ikke helt, umulig å finne ut hva fra det gamle systemet som gjør det nye systemet ustabilt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan bruke den setup filen til å lage en .iso fil, som du så kan brenne ut på DVD eller legge på minnepenn. Start så pcen på nytt med DVD/minnepenn i, og start installasjonen derfra.

 

Husk å ta backup av alle viktige filer før du gjør dette da.

 

Om ikke setup filen ligger på pcen lengre, finner du en link i eposten du skal ha fått etter du kjøpte Windows 8.

Lenke til kommentar

Oppgraderte du slik at du beholdt alle filer, programmer og innstillinger fra Windows 7?

Hvis ja så er beste (og eneste) løsning å ta en clean install, formatere disken under installasjonen, og starte helt på nytt.

 

"in place" oppgraderinger er roten til alt vondt når det kommer til problemer med Windows 8. En slik oppgradering er aldri å anbefale. Og det er nesten, om ikke helt, umulig å finne ut hva fra det gamle systemet som gjør det nye systemet ustabilt.

Opplevde dette selv. Første gang jeg noensinne har oppgradert en Windows installasjon, og definitivt siste.

 

De repair sakene og lignende hjalp også lite, da de feilet. Eneste løsningen for meg som fungerte var å boote fra DVD, formatere og reinstallere.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Maskinen er fra 2009, men skal klare å kjøre Windows 8 uten problemer. Windows 8 krever nemlig ikke mer av maskinvaren enn Windows 7.

 

Hvis du oppgraderte direkte, vil jeg anbefale en helt ren installasjon av Windows 8. Krever litt jobb, da du må kopiere ut alt du vil ta vare på og etterpå installere drivere og programmer.

 

Hvis du ikke har lyst til det, så burde du fjerne alle programmer du ikke trenger, kjøre f.eks. CCleaner for å fjerne unødvendige og temporære filer og muligens oppdatere driverne.

 

Anbefaler ofte å bytte ut snurredisk (harddisken) med SSD, men du vil ikke få utnyttet en SSD fullt ut med din maskinvare. Men den korte responstiden fra SSD vil du kunne nyte.

 

Etter ccleaner analyse så fryser win 8 ved innlogging. ... Ting tar tid , håper se på Netflix i dag.

Lenke til kommentar

Bump.

 

Er det noen som jeg kan stole på.

Jeg sender win8 kode den brukeren, så legger han/hun koden in på Windows8-setup.Exe og lage en iso fil til meg og sende filen. Vi avtaler måte?

Da hadde den personen Vært snil? :D

 

Les hele emnet så er dere at pc er treg og nå vil den ikke koble til wifi Heller.

 

Shadowxx

Endret av Shadowxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...