Ida Oftebro Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Annette Skeie Jakobsen fikk idéen til DiabetesGuard mens hun gikk i barselpermisjon. Diabetes-app kan gi gründerpris 1 Lenke til kommentar
Stigander Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Ikke et ord om hva appen gjør, eller hvordan den fungerer? 8 Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Ikke et ord om hva appen gjør, eller hvordan den fungerer? Reagerte litt på det jeg å, burde kanskje nevnt litt om hva appen faktisk gjør, og hvordan den fungerer ja.... 1 Lenke til kommentar
Miothehunk Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 ? Var synd at det ikke kom frem noe om appen ja. Får lete den opp og finne ut selv hva dette er. 1 Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Her er link til app'en på Google Play. Vi har vel alle sett TV-serien Lost: Desmond måtte trykke på en knapp hvert 108. minutt. Ellers gikk verden under. App'en ser ut til å tilby et lignende konsept for diabetikere. Bevis at du er i live om morgenen og når du trener ved å trykke på en knapp, ellers blir slekt og venner kontaktet (av den "døgnbemannede" serveren deres) med informasjon om posisjonen din så de kan komme deg til unnsetning. Lenke til kommentar
MeepTheSheep Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Dette liker vi! 1 Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Min bestemor nærmer seg 90, og har en primitiv Doro-mobil. Den har en "nødknapp" på baksiden, og rett som det er utløser min bestemor den alarmen med et uhell. Da får min far og alle hans søsken tekstmelding om at alarmen er blitt utløst - de ringer raskt til hun, og hun sier at alt er bra. Doro har jo valgt en smart løsning, i og med at mobilen sender tekstmeldingene direkte. Mobilen som har DiabetesGuard installert vet sin egen GPS-posisjon, og har innebygget mulighet til å sende tekstmeldinger. Så hva er da gevinsten ved å kontakte denne serveren som sender ut overprisede meldinger? Skulle tro det blir en del falske alarmer, som i min farmors tilfelle. Du glemmer alarmen, og stikker i dusjen.. Jeg har diabetes type 1 og skal definitivt ikke benytte meg av den tjenesten her. Hvis du tror du trenger denne tjenesten får du heller avtale med din mor at du skal sende meldingen "jeg lever" hver dag du står opp, også får du be hun ringe om du ikke har sendt innen kl 08.. :-P Endret 19. januar 2013 av NothingForever 1 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Her er iTunes-link: https://itunes.apple...32703?l=nb&mt=8 Endret 19. januar 2013 av Juke 1 Lenke til kommentar
Swipper Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Merkelig at det ikke står noe om appen. Ble nesten en artikkel uten innhold dette. 1 Lenke til kommentar
Sammie Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Min bestemor nærmer seg 90, og har en primitiv Doro-mobil. Den har en "nødknapp" på baksiden, og rett som det er utløser min bestemor den alarmen med et uhell. Da får min far og alle hans søsken tekstmelding om at alarmen er blitt utløst - de ringer raskt til hun, og hun sier at alt er bra.Doro har jo valgt en smart løsning, i og med at mobilen sender tekstmeldingene direkte. Mobilen som har DiabetesGuard installert vet sin egen GPS-posisjon, og har innebygget mulighet til å sende tekstmeldinger. Så hva er da gevinsten ved å kontakte denne serveren som sender ut overprisede meldinger? Skulle tro det blir en del falske alarmer, som i min farmors tilfelle. Du glemmer alarmen, og stikker i dusjen..Jeg har diabetes type 1 og skal definitivt ikke benytte meg av den tjenesten her. Hvis du tror du trenger denne tjenesten får du heller avtale med din mor at du skal sende meldingen "jeg lever" hver dag du står opp, også får du be hun ringe om du ikke har sendt innen kl 08.. :-P Tjenesten er gratis, les mer her: http://www.vitusapotek.no/Sykdom-og-plager/Diabetes/DiabetesGuard/ og her: www.smartcare.no Lenke til kommentar
Sammie Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Merkelig at mobilen.no ikke har skrevet om denne Diabetesguard appen før nå. Den kom på markedet sommeren 2012.. Innholdet var ikke mye forklarende nei. Den har vunnet flere priser i høst, e-helseprisen, Rosingprisen (norsk dataforening) og smartprisen (norsk sykepleierforbund) Ser at den er gratis hos apotek: http://www.vitusapotek.no/Sykdom-og-plager/Diabetes/DiabetesGuard/ Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Det bildet jeg linket til i posten ovenfor er hvertfall fjernet, og der stod det 50 kr/måneden. Det ser ut som om Vitusapoteket "spanderer", i bytte mot reklame for Vitusapoteket inne i app'en.. Det endrer jo ikke det faktum at mobilen vet posisjon og kan sende SMS uavhengig av en server. Man trenger jo dekning (og "penger på kortet") enten man skal sende SMS eller kontakte en server.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg