Gå til innhold

Hvorfor er tråden min slettet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Krystallbarn: Hadde du brukt energien din på å skrive et konstruktivt og fornuftig innlegg om temaet du ønsker å ta opp i stedet for å skrive milevis med kverulering om moderasjon, hadde du sannsynligvis hatt en diskusjonstråd om temaet nå.

Etter å ha fulgt med på tråden så tror jeg nok at konstruktivt og fornuftig er noe vi ikke kommer til å se fra den kanten.. :shrug:
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Krystallbarn: Hadde du brukt energien din på å skrive et konstruktivt og fornuftig innlegg om temaet du ønsker å ta opp i stedet for å skrive milevis med kverulering om moderasjon, hadde du sannsynligvis hatt en diskusjonstråd om temaet nå.

oversatt?: om jeg ikke hadde svart på innlegg her ja,

nesten enig... men i alle tilfeller mener jeg at grunnene folk her kommer med til at tråden ikke skal eksistere rett og slett ikke holder. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

(...)men i alle tilfeller mener jeg at grunnene folk her kommer med til at tråden ikke skal eksistere rett og slett ikke holder. Enkelt og greit.

I sin daværende form hadde den ikke livets rett, nei. En ny og bedre formulert tråd er hjertelig velkommen.
Lenke til kommentar

Vær så snill folkens. Temaet/tråden min var ikke ment som noe underholdning eller noe slags fascinerende tvprogram ect, men synd at det ikke er takhøyde for andre ting enn det her.

Har du lest noen av svarene fra samtlige moderatorer her i tråden?
Lenke til kommentar

I sin daværende form hadde den ikke livets rett, nei. En ny og bedre formulert tråd er hjertelig velkommen.

ja man skal tydeligvis være forsiktig med daskemannen som står med kjøkkenkniven(?) i hånd :p:xmas:

men seriøst ment: dette var et meget seriøst budskap som jeg mener at er viktig for de fleste.

synes det er synd at det skal bli avfeid på en så lettvint og tildels grotesk måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hehe, dette blir jo i grunn en diskusjon rundt tema, som skulle være slettet :-P

Men noen ganger må det vel være lov å nærme seg de ulovlige temaene i tale

http://www.youtube.c...h?v=c2ytXgtK8FY

Det er vel ikke imot forumets regler, men kanskje det har blitt for mange slike tråder i det siste.

Lenke til kommentar

men seriøst ment: dette var et meget seriøst budskap som jeg mener at er viktig for de fleste.

synes det er synd at det skal bli avfeid på en så lettvint og tildels grotesk måte.

Om budskapet er seriøst, hvorfor vil du da ikke spre det på en fornuftig måte?

Altså, poste hva du mener og tenker om det, kanskje hvorfor og helst en problemstilling eller noe andre kan diskutere.

Ettersom du nekter å skrive noe som helst om budskapet, er det kanskje ikke så viktig...

Du har strengt tatt 2 valg, enten klage på at tråden ble slettet, eller opprette en ny tråd, med egenprodusert tekst og gjerne en film om du mener det trengs, men ikke la filmen være alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg brukt tid på å sette meg inn i ting som sletting av tråder osv i forumet,

men vil gjerne slette denne tråden samt min bruker her.

Sorry hvis jeg skriver dette på heeelt feil sted :-P

Hele greia med å poste noe som skal være meningsfylt her blir helt borte, og det synker dypere ned i meningsløsheten når det i tillegg blir dynket ned med kommentarer som tyder på at det meningsløse i mennesket virkelig vises her. Det er liksom akkurat det her jeg snakker om i videoen også, som vises så godt i denne tråden. Blant annet folk som lever i en verden de mener er mer reel og rett enn andres, hvor de i all hovedsak kun er opptatt av å underholde seg selv (ikke det at det er noe galt i seg selv men det blir det virkelig når man er under grensen til dumhet og så langt vekk fra sitt potensiale), og samtidig kaster dritten sin over andre.

Lenke til kommentar

Det skulle ha vært sååååå enkelt å legge ut et lydopptak, og så blir det såååå vanskelig, og samtidig dynket med drittkommentarer.

Mange av dere har gitt mer modne og det JEG kaller normale kommentarer.

Men at jeg er unormal dersom jeg synes det er noe feil når det later til å være en "normalitet" å dynke hverandre ned i mentalt dritt - dersom det er slik er jo det en varsellampe. Burde i alle fall være!!

Så det du egentlig ønsker er en enveis-talerstol?

ja jaggu er jeg kravstor ? :-O

Lenke til kommentar

Jeg har en tendens til å tenke litt utenfor boksen noe jeg er glad for :-O

Å legge ut et lydopptak skal være ulovlig men å skrive er lov.

Nei huff, for et brudd, på selve menneskerettighetene!

Ytringsfrihet, sa du?

Beklager, men jeg kan ikke skrive ned et opptak som varer i en time el mer akkurat nå

Lenke til kommentar
Å legge ut et lydopptak skal være ulovlig men å skrive er lov.

Nei huff, for et brudd, på selve menneskerettighetene!

Ytringsfrihet, sa du?

Beklager, men jeg kan ikke skrive ned et opptak som varer i en time el mer akkurat nå

Ingen har sagt at å legge ut et lydopptak er ulovlig i seg selv, her er det ukorrekt formulering ute å går. Å bruke dette forumet er ingen menneskerett og man kan ikke nødvendigvis kreve å få bruke det uten videre. Du har heller ikke gjort noe direkte galt slik jeg ser det. Men forumet har en rekke rettningslinjer, som blant annet er opprettet for at det skal fungere som ment. Det innebærer blant annet at brukerene skal bruke det til diskusjon hovedsaklig, opptre på en saklig og medgjørlig måte. Du kan jo sammenligne det med loven i Norge. Men diskusjon.no er en tjeneste, for å få lov til å bruke denne tjenesten må man oppfylle noen krav (som heller ikke er urimelige). Det er jo tross alt ment for at ting skal føres på skikkelig vis.

Ytringsfriheten må ikke så vidt jeg vet gjelde på forumet etter loven (ettersom du sier deg enig i og godkjenner rettningslinjene for forumet når du lager deg bruker). Men fortsatt så har du en ganske stor frihet som bruker av forumet og det kan vel godt sammenlignes med ytringsfriheten i Norge. For det er ingen som hindrer folk i å mene hva de vil, si hva de vil. Dette gjelder så lenge det ikke er krenkende, støtende eller et personangrep osv. Visse regler må man alltid ha.

Jeg regner med du forstår dette.

Nå har ikke jeg brukt tid på å sette meg inn i ting som sletting av tråder osv i forumet,

men vil gjerne slette denne tråden samt min bruker her.

Sorry hvis jeg skriver dette på heeelt feil sted :-P

Hele greia med å poste noe som skal være meningsfylt her blir helt borte, og det synker dypere ned i meningsløsheten når det i tillegg blir dynket ned med kommentarer som tyder på at det meningsløse i mennesket virkelig vises her. Det er liksom akkurat det her jeg snakker om i videoen også, som vises så godt i denne tråden. Blant annet folk som lever i en verden de mener er mer reel og rett enn andres, hvor de i all hovedsak kun er opptatt av å underholde seg selv (ikke det at det er noe galt i seg selv men det blir det virkelig når man er under grensen til dumhet og så langt vekk fra sitt potensiale), og samtidig kaster dritten sin over andre.

Jeg ser egentlig ikke helt grunnen for å slette din bruker (eller gi opp forumet). Folk forstår tydeligvis ikke hverandres synspunkter og poenger her.

Jeg forstår at du føler at folk ikke tar deg serriøst, noe som godt mulig er tilfellet her. Man kan ikke kreve at folk er enig, eller tar det du sier for god fisk. Men det man kan kreve er at folk svarer saklig og holder seg til tema. En viss åpenhet må man også ha til det som blir presentert.

Det virker som at du ser dette som en tapt sak, uten å ha prøvd rådene (og rettningslinjene fra moderatorer) som er gitt.

Etter ha jeg forstår ønsker du å spre budskapet ditt uten bruk av tekst? Det tyder ihvertfall på dette med måten du skriver her. Dette er som sagt en tjeneste, med gitte rettningslinjer. For at det skal være noe poeng i den og at forumet fortsatt skal være et forum (og ikke et fildelingssted), så må man skrive. Det er trådstarter som velger emne, det er trådstarter som velger hva som skal drøftes i tråden. Men ifølge rettningslinjene som er satt for forumet så kan du ikke bare legge ut en tekst. Èn ting er at du ikke vil kunne skape en skikkelig diskusjon, en annen ting er at tråden ikke er definert. Emne og sak er ikke satt.

Det jeg synes du bør gjøre er å lage en tittel som beskriver saken/diskusjonen, samt skrive litt om hva det handler om. I tillegg må du få med hva som skal diskuteres. I tillegg kan du skrive at du ønsker en serriøs diskusjon uten usakligheter og drittslenging. Blir det noe av dette så rapporterer du det og en moderator kommer og fikser opp. Videoen din (som jeg forøvrig enda ikke har fått med meg hva handler om) kan du godt legge ved.

Det du ikke kan gjøre, er å bare lage en udefinert tråd uten video.

Snakker du med moderatoren som slettet tråden din, får sikkert lov å lage deg en ny tråd. Men som sagt mange ganger må den defineres, du må sette en sak og definere hva som skal diskuteres/drøftes, altså hvilke svar du ønsker.

Setter du opp tråden slik som dette, vil folk forhåpentligvis drøfte hva som faktisk står, på en saklig måte. Hvis ikke (noe som ikke alltid kan unngås dessverre) rapporterer du dette.

Må bare understreke at jeg ikke er moderator eller en annen form for bruker med høyere autoritet enn andre. Jeg kan ikke garrantere at alt jeg har skrevet her er 100 % korrekt, men så vidt jeg et er det det.

Nå er det opp til deg hva du gjør. Jeg vet som sagt enda ikke hva tråden din handlet om, så det er jo en begynnelse å få dette ut. Over har jeg lagt ut min mening om hvordan dette bør gjøres.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen har sagt at å legge ut et lydopptak er ulovlig i seg selv, her er det ukorrekt formulering ute å går. Å bruke dette forumet er ingen menneskerett og man kan ikke nødvendigvis kreve å få bruke det uten videre. Du har heller ikke gjort noe direkte galt slik jeg ser det. Men forumet har en rekke rettningslinjer, som blant annet er opprettet for at det skal fungere som ment. Det innebærer blant annet at brukerene skal bruke det til diskusjon hovedsaklig, opptre på en saklig og medgjørlig måte. Du kan jo sammenligne det med loven i Norge. Men diskusjon.no er en tjeneste, for å få lov til å bruke denne tjenesten må man oppfylle noen krav (som heller ikke er urimelige). Det er jo tross alt ment for at ting skal føres på skikkelig vis.

Ytringsfriheten må ikke så vidt jeg vet gjelde på forumet etter loven (ettersom du sier deg enig i og godkjenner rettningslinjene for forumet når du lager deg bruker). Men fortsatt så har du en ganske stor frihet som bruker av forumet og det kan vel godt sammenlignes med ytringsfriheten i Norge. For det er ingen som hindrer folk i å mene hva de vil, si hva de vil. Dette gjelder så lenge det ikke er krenkende, støtende eller et personangrep osv. Visse regler må man alltid ha.

Jeg regner med du forstår dette.

Jeg ser egentlig ikke helt grunnen for å slette din bruker (eller gi opp forumet). Folk forstår tydeligvis ikke hverandres synspunkter og poenger her.

Jeg forstår at du føler at folk ikke tar deg serriøst, noe som godt mulig er tilfellet her. Man kan ikke kreve at folk er enig, eller tar det du sier for god fisk. Men det man kan kreve er at folk svarer saklig og holder seg til tema. En viss åpenhet må man også ha til det som blir presentert.

Det virker som at du ser dette som en tapt sak, uten å ha prøvd rådene (og rettningslinjene fra moderatorer) som er gitt.

Etter ha jeg forstår ønsker du å spre budskapet ditt uten bruk av tekst? Det tyder ihvertfall på dette med måten du skriver her. Dette er som sagt en tjeneste, med gitte rettningslinjer. For at det skal være noe poeng i den og at forumet fortsatt skal være et forum (og ikke et fildelingssted), så må man skrive. Det er trådstarter som velger emne, det er trådstarter som velger hva som skal drøftes i tråden. Men ifølge rettningslinjene som er satt for forumet så kan du ikke bare legge ut en tekst. Èn ting er at du ikke vil kunne skape en skikkelig diskusjon, en annen ting er at tråden ikke er definert. Emne og sak er ikke satt.

Det jeg synes du bør gjøre er å lage en tittel som beskriver saken/diskusjonen, samt skrive litt om hva det handler om. I tillegg må du få med hva som skal diskuteres. I tillegg kan du skrive at du ønsker en serriøs diskusjon uten usakligheter og drittslenging. Blir det noe av dette så rapporterer du det og en moderator kommer og fikser opp. Videoen din (som jeg forøvrig enda ikke har fått med meg hva handler om) kan du godt legge ved.

Det du ikke kan gjøre, er å bare lage en udefinert tråd uten video.

Snakker du med moderatoren som slettet tråden din, får sikkert lov å lage deg en ny tråd. Men som sagt mange ganger må den defineres, du må sette en sak og definere hva som skal diskuteres/drøftes, altså hvilke svar du ønsker.

Setter du opp tråden slik som dette, vil folk forhåpentligvis drøfte hva som faktisk står, på en saklig måte. Hvis ikke (noe som ikke alltid kan unngås dessverre) rapporterer du dette.

Må bare understreke at jeg ikke er moderator eller en annen form for bruker med høyere autoritet enn andre. Jeg kan ikke garrantere at alt jeg har skrevet her er 100 % korrekt, men så vidt jeg et er det det.

Nå er det opp til deg hva du gjør. Jeg vet som sagt enda ikke hva tråden din handlet om, så det er jo en begynnelse å få dette ut. Over har jeg lagt ut min mening om hvordan dette bør gjøres.

Hei, takk for et sakelig og godt formulert svar.

Jeg kunne godt ha skrevet en liten tekst eller innledning, men meningene til folk her og måten de kommer frem på, samt usakeligheten og fravær av påvirkning fra de faktiske forumreglene rundt disse, gjør at jeg ser det som lite aktuelt å følge de fleste av disse "rådene" som folk har kommet med. Jeg blir "rådet" til å gjøre alt fra å ikke snakke om tingene i tema, til å skrive en tekst fordi folk mener at det er ille å legge ut et "kjedelig lydopptak" og "mye bedre å lese". Alt dette er kun forskjellige folks meninger, til og med moderatorene har tydeligvis særegne meninger rundt hva jeg burde gjøre og ikke.

Jeg føler at det blir useriøst om dette skal tas hensyn til, når det er folk sine forskjellige meninger og ikke egentlig forumreglene, samtidig er de fleste som svarer her kun ute etter å drittkaste og å forsøke å få meg til å holde kjeft om budskapet. Sistnevnte som inkluderer verbal mobbing blir ikke tatt seriøst og blir ikke slått ned på her, heller, så vidt jeg ser - noe som forsterker min oppfatning om at forumet tydeligvis er useriøst og samtidig vil et forum som tillater mobbing og utfrysning av nye personer og/eller personer med "uvanlige" budskap, ikke være noe jeg vil støtte eller delta i uansett.

Lenke til kommentar

Omtrent samtlige (om ikke alle) som har svart deg i denne tråden har bedt deg skrive et innlegg om hva du mener og hva du vil diskutere. Når du stikker en finger i hvert øre og tar en tralala når folk prøver å gi deg sakelge svar så må du nesten forvente reaksjoner på oppførselen din.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...