Cell_v14 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hjelp, det blir bare Stereo på Optic Out!!! på NF7-m, jeg sprenges Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 hmm er det optisk ut der ? tenkte det var coax eg... jaja samme det. Prøvd med siste drivere? og, prøv og stapp i ein dvd, sjå om det sprett opp dolby digital da på sterkern din. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Det er en Toslink utgang, så det er optisk ut, ikke coax. Og det er ikke drivern. Først å fremst så må du ha Dolby Digital som skal sendes til forsterkern, er det CD eller Spill du skal bruke som lydkilde, så får du IKKE dolby digital, men PCM stereo (det kan vel hende at en del spill har DD surround mix), men mange har det mer vanlige Dolby pro logic dyttet inn i stereo sporet. Men si det er en DVD film du skal se, og du har valgt 5.1 Dolby Digital på menyen i filmen, og du kun får stereo ut, og at du har koplet alt riktig. Da tipper jeg at du ikke har stilt inn høytallere riktig i kontrolpanelet. Du har sikkert stilt den til 2 høytallere og ikke 5.1 høytallere. Hvis du også har gjort dette, og stilt inn SP/Dif (eller hva den heter) som utgang, så har ikke jeg peiling. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Så lønner det seg også å bruke software som støtter det digital surround-formatet du bruker. Tror ikke PowerDVD 4.0 støtter DD5.1 f.eks. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Først å fremst så må du ha Dolby Digital som skal sendes til forsterkern, er det CD eller Spill du skal bruke som lydkilde, så får du IKKE dolby digital, men PCM stereo Først og fremst så har nForce korta Dolby Digital Encoder onboard på lydkortet, så han burde få Dolby Digial opp på sterkern sin. Last ned siste driver, prøv anna inngang på sterkern om har fleire optiske innganger. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 takk for hjelpen, da vet jeg hvorfor at det ikke DD på spill, no mangler jeg bare DVD-spiller på den nye maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå