Gå til innhold

[Løst] Problemer med Flowplayer 5 (HTML5)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har i en lengre periode brukt Flowplayer sin HTML5 spiller til å spille av videoer på min egen nettside. Videoene er egenproduksjoner som jeg har lastet opp på domene-serveren. For et par dager siden skulle jeg gjøre noen små endringer på malen jeg bruker til å poste videoene, og plutselig ville ikke spilleren fungere som den skal.

Vanligvis skal spilleren begynne å laste videoen med en gang du har kommet inn på siden. Du skal også få en "Play" knapp midt på skjermen, og etter å ha trykket på den skal kontrollpanelet tones frem når mann har pekeren over skjermen. Nå, uten å ha endret noen koder eller filer, vil ikke dette fungere lengre. Har testet i nyeste Chrome/FF/IE med samme problem (Akkurat nå vil den ikke fungere i FF i det hele tatt).

Før </head>:

<!-- player skin -->
  <link rel="stylesheet" type="text/css" href="flowplayer/skin/minimalist.css" />
  <!-- flowplayer depends on jQuery 1.4+ (for now) -->
  <script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1/jquery.min.js"></script>
  <!-- include flowplayer -->
  <script src="flowplayer/flowplayer.min.js"></script>

og i <body> taggen:

<div class="flowplayer" data-ratio="0.417">
  <video>
<source type="video/mp4"  src="videofiler/video_mal.mp4"/>
  </video> </div>

Alle filene ligger på banene som de er linket til, har også prøvd med lenkene til de flowplayer hoster selv uten resultat. Det ser ut til at den plages med å finne skin filen... I Chrome, om mann høyreklikker og velger "Vis kontroller" kommer feil kontroller opp.

Minner om at videoen spilte av i de tre testede browserne, selv om at FF p.d.d ikke har .mp4 støtte (kan ha hatt fallback til flash).

Lenke til problemet: Videomal på egen side og Flowplayer

Har testet på et annet domene, men opplever samme problem der. Dere kan se på Flowplayers forside-video hvordan den egentlig skal se ut.

Takk for hjelpen!

Endret av MartyRot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg så vil ikke filmen spilles selv om jeg åpner bare filmen i en ny tab

Åpnet denne i Chrome. Den skal vell kunne spille av. Det kommer opp en standard spiller. Sikker på at det ikke er noe feil med filen?

http://rotmo.net/new...nelius_2011.mp4

Det er ikke noe feil med filen. har forsøkt med flere forskjellige videoer, men bruker denne som mal da den har en helt Ok lengde og kvalitet. Fikk e-post tidligere i kveld om at det har kommet en ny versjon av Flowplayer, så skal sjekke ut om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...