ostenxx Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Kjøpte for et par dager siden et Gram kombiskap til min nye leilighet. Ettersom det ble fraktet horisontalt lot jeg det stå uten strømtilkobling ett døgn før det ble påskrudd (det står at det skal stå minimum 12 timer). Kjøleskapet fungerer, det blir kaldt både i fryser og i kjøledelen. Men jeg plages av en forbannet irriterende klikkelyd. Det høres ut som om noen står å dunker bak skapet med et eller annet hardt. Ikke en veldig skarp lyd, men sykt irriterende. Er dette normalt i "innkjøringsfasen" eller er det bare å hyve det bak i bilen og returnere det? PS: Om feilpostet håper jeg en moderator kan flytte posten til rett sted... Lenke til kommentar
War Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Sjekk her. http://www.youserguide.com/wiki/Whirlpool_12842126-332 Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Sjekk her. http://www.yousergui...ol_12842126-332 Tja, det kan jo være relatert til dette. Men jeg synes det pågår lenge hver gang. Det er ikke et par klikk og ferdig med det, men heller litt knekking og knaking en to - tre minutter på slutten av en kjølesyklus. Nå har jeg åpen kjøkkenløsning og hører det ekstra godt, men det er seriøst et fenomen jeg aldri har hørt tidligere. Det kan best beskrives som om noen står å slår bak skapet med noe hardt. Ikke så hard lyd som en skarptromme, men betydelig hørbart. Får la det stå og gå over et par dager for å se om det blir bedre. Endret 16. januar 2013 av kaffegruff Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Nå kan jeg være på villspor, sjekket på baksiden at det ikke er noen beskyttelse e. l. som lager lyden. Har noe plastbeskyttelse bak på kjøleskapet vårt som lager en irriterende klikkelyd hvis det ligger bittelitt feil. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Nå kan jeg være på villspor, sjekket på baksiden at det ikke er noen beskyttelse e. l. som lager lyden. Har noe plastbeskyttelse bak på kjøleskapet vårt som lager en irriterende klikkelyd hvis det ligger bittelitt feil. Sjekket det for en times tid siden, men kan ikke se at det er noe embalasje eller slikt som lager lyden. Avløpsslangen fra kjøleskapsdelen er også montert riktig. Hvis lyden fortsetter de kommende døgnene går skapet i retur. Men kan jo hende det bedrer seg snarlig. Endret 17. januar 2013 av kaffegruff Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Klikke- og kneppelyder er helt vanlig på alt jeg har vært borti av kjøleanretninger. Med mindre det er helt ekstremt i ditt tilfelle, tror jeg ikke du kommer noen vei. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Ring Gram på tlf. 22 07 26 30 og spør dem. Hvis det skulle vise seg å faktisk være en defekt, og den er en smal sak å fikse, er du kanskje også bedre tjent med at de sender en tekniker til deg heller enn å styre med omlevering fra butikk? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Klikke- og kneppelyder er helt vanlig på alt jeg har vært borti av kjøleanretninger. Med mindre det er helt ekstremt i ditt tilfelle, tror jeg ikke du kommer noen vei. Ring Gram på tlf. 22 07 26 30 og spør dem. Hvis det skulle vise seg å faktisk være en defekt, og den er en smal sak å fikse, er du kanskje også bedre tjent med at de sender en tekniker til deg heller enn å styre med omlevering fra butikk? Dette kjøleskapet er kjøpt på lefdal og kan derfor leveres på 30 dagers bytterett. Og når problemet står på er det temmelig ekstremt. Jeg stilte ned termostaten til 1 av 6 nivå i dag tidlig og hører ikke klikkelyden lengre. Skal stille opp til maks i morgen og se om problemet har forsvunnet. Hvis ikke blir det retur til Lefdal og bytte til et Samsung-skap. Det koster litt mer, men har vifte i kjøleskapet, lavere strømforbruk og større volum. Endret 17. januar 2013 av kaffegruff Lenke til kommentar
War Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Jeg jobber hos konkurrenten og kan anbefale samsung ja, vil kalle det hakket under miele. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg jobber hos konkurrenten og kan anbefale samsung ja, vil kalle det hakket under miele. Ok, men hvor på kvalitetsstigen vil du plassere Gram? Har selv hørt at dette var noe av det bedre du kunne få mens det fortsatt var i produksjon i Danmark, men mange mener kvaliteten har tapt seg etter at de flyttet produksjonen utenlands... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Å bare se på merke blir fort misvisende. Selv forbinder jeg Gram med "billig", men de har produkter i flere pris- og kvalitetsklasser. Det samme gjelder nok de fleste store produsenter, med kun få unntak. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Da vi fikk det inn for sånn 4-5-6 mnd siden var det litt "ånei enda mer billigskrap" -tankegang hos de ansatte. Selv har jeg ikke prøvd det. Dette er da de skapene til noen få tusenlapper med rød logo forran. Forsåvidt enig med over, en Gram til 9000 eller Samsung til 3000 så vil plutselig Gram være best. Må evt sammenligne i prisgrupper. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Da vi fikk det inn for sånn 4-5-6 mnd siden var det litt "ånei enda mer billigskrap" -tankegang hos de ansatte. Selv har jeg ikke prøvd det. Dette er da de skapene til noen få tusenlapper med rød logo forran. Forsåvidt enig med over, en Gram til 9000 eller Samsung til 3000 så vil plutselig Gram være best. Må evt sammenligne i prisgrupper. I dag var jeg hos Lefdal og lånte henger for å bytte kjøleskapet. Kundebehandleren var så "snill" at han tillot meg å betale mellomlegget for et nytt Samsung - skap, ta dette med meg i hengeren på førsteturen, for så å levere Gram - skapet på returen. Jeg sparte meg for en del kilometer i kjørelengde på dette viset. Og jeg angrer ikke et sekund på valget. Samsungen befinner seg i en bedre energiklasse, det er vesentlig større i volum til tross for nærmest identiske utvendige mål, det har smartere løsninger og virker generelt mer robust og stabilt. 10 års garanti fra produsenten hjelper også på, i tillegg til vifte i kjøleskapsdelen. Nei, Gram skal jeg i alle fall holde meg unna ved hvitevarekjøp i fremtiden. Endret 19. januar 2013 av kaffegruff Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg jobber hos konkurrenten og kan anbefale samsung ja, vil kalle det hakket under miele. Ser du jobber i elektrobransjen; har du noen pekepinn på hvilke merker som utmerker seg som best innenfor hvitevarer? Greit å vite for øvrige kommende innkjøp til leiligheten (vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin, komfyr etc.) Lenke til kommentar
War Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 På hvitevarer : Miele og Samsung handler jeg selv. Under der ser jeg på Siemens samma som/eies av (Bosch) Etter dette ser jeg på Electrolux Deretter ser jeg aldri på Haka/(point)/Gram/Blomberg/Whirlpool/Panasonic/Hoover. På TV er det Samsung som eier, Panasonic har noen gode modeller på bildekvalitet, får ofte 6ere og vinner tester. LG er helt grei om man bare vil se TV og ikke er filmfreak / mye for pengene. Styr iallefall unna Dantaxog Toshiba Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 På hvitevarer : Miele og Samsung handler jeg selv. Under der ser jeg på Siemens samma som/eies av (Bosch) Etter dette ser jeg på Electrolux Deretter ser jeg aldri på Haka/(point)/Gram/Blomberg/Whirlpool/Panasonic/Hoover. På TV er det Samsung som eier, Panasonic har noen gode modeller på bildekvalitet, får ofte 6ere og vinner tester. LG er helt grei om man bare vil se TV og ikke er filmfreak / mye for pengene. Styr iallefall unna Dantaxog Toshiba Ok, takker så mye for den informative briefingen. Da er det i grunn bare å bla opp pengene og kjøpe kvalitet. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Ja, kjøper du Miele så koster det flesk, men du får det igjen i kvalitet (både under bruk og med tanke på holdbarhet). Vel verdt pengene. I flere år har jeg spart penger på relativt rimelige hvitevarer, men etter jeg kjøpte Miele vaskemaskin og deretter Miele støvsuger så ble jeg overbevist. Heretter blir det bare dyrere hvitevarer, og fortrinnsvis Miele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå