larhog Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Trenger hjelp til kjøp av skjermkort. Har ikke holdt meg helt oppdatert og har en pc stående som jeg vil gi liv i. Den har tildigere stått med: Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3. Dette er specs´a: PCI-Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI 1 stk AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI, ATX 2 stk Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB Samsung SpinPoint P120 200GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Hvit In-Win X710G(S) Full Tower ATX Sølv Kabinett m/430W PSU, Lcd Panel, USB 2.0 Lenke til kommentar
larhog Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har forresten kommet over kort med 1Gb til rundt 300,- Duger det? Vil bruke minimalt, primært få den i live, men hadde vært ideelt å kunne bruke den til noe, annet en surfing på web.. La også merke til at den kjører på 280w strømforsyning... litt lite? Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) hva med feks dette? http://www.dustinhom...vi-hdmi-silent/ Edit: trodde et sekund kortet ikke hadde pci express, men joa.. bare jeg som blingser.. da er det et alternativ.. Endret 16. januar 2013 av mg_martin Lenke til kommentar
dag128 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Er ikke noe som helst vits og legge noe særlig med penger i det i hvertfall, den cpuen vil knele lenge før grafikkort fra mellomklassen og oppover rekker og bli presset. Kjøp et billig og stille kort, spilling vil nok uansett ikke være noe den maskina er godt egnet for. Lenke til kommentar
larhog Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Pci-express 2.0 vil fungere? Tviler ikke på cpuen heller.. gammel traver dette, men nå er det ingen skjermkort, så tenkte 300 kroner for å få´n opp å nikke er ingen utgift... Så linket skjermkort gjør nytten? EDIT: Ser annen nettside har to utgaver av linket skjermkort.. en GDDR3 (uten vifte) og DDR3 utgave, noen forskjell?? Endret 16. januar 2013 av larhog Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Utmerket skjermkort hvis du vil ha et billig et, og ikke skal bruke PCen til graffkrevende spilling. Ja, det skjermkortet vil fungere med din utgave av PCI-express da PCI-express er bakoverkompitabel. Endret 16. januar 2013 av MFleksnes Lenke til kommentar
larhog Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Er ikke noe som helst vits og legge noe særlig med penger i det i hvertfall, den cpuen vil knele lenge før grafikkort fra mellomklassen og oppover rekker og bli presset. Kjøp et billig og stille kort, spilling vil nok uansett ikke være noe den maskina er godt egnet for. Ville du anbefalt å investert i ny cpu? har det noe hensikt? Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Nei. Selvfølgelig kan du oppgradere kun CPU og det vil hjelpe litt, dersom du i det hele tatt klarer å finne en CPU som fortsatt er i salg og passer i ditt hovedkort, som jeg har min tvil om. PCen din er fra 19-pil-og-bue. Skal du ha en bedre PC, kjøp alt nytt. Vi kan selvfølgelig være behjelpelige med tips og sette opp et greit setup dersom du skal kjøpe (evt. bygge selv som er det beste) ny PC. Edit: Skal du ha hjelp til ny PC, si litt om hva du bruker PCen din til, budsjett, trenger du ny skjerm, bygge selv? etc. Endret 16. januar 2013 av MFleksnes 1 Lenke til kommentar
larhog Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Nei. Selvfølgelig kan du oppgradere kun CPU og det vil hjelpe litt, dersom du i det hele tatt klarer å finne en CPU som fortsatt er i salg og passer i ditt hovedkort. PCen din er fra 19-pil-og-bue. Skal du ha en bedre PC, kjøp alt nytt. Vi kan selvfølgelig være behjelpelige med tips og sette opp et greit setup dersom du skal kjøpe (evt. bygge selv som er det beste) ny PC. takk for hjelp, kommer tilbake til deg vedr ny pc evt. Skrik gjerne ut om du vet om sider jeg kan lete etter evt cpu.. fant ingen.. for den går vel kun til gamle 939 socket? ingen andre? Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Helt korrekt. Skal du ha ny CPU med oppsettet du har idag må den passe i Socket 939 som er hva hovedkortet ditt støtter. Det er ikke de store summene du må ut med for en helt grei PC idag, og tro meg, du vil merke en enorm forbedring! Når kjøpte du den PCen? Lenke til kommentar
dag128 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Ville du anbefalt å investert i ny cpu? har det noe hensikt? Som fleksnes sier her er det neppe verdt og prøve og få tak i en ny cpu til det hovedkortet. Blir vel litt som og fylle blyfri 98 i steden for 95. I teorien er det bedre men du merker neppe forskjell Oppgradering av den maskina blir fort til en ny maskin, da du må bytte hovedkort for og kunne få inn en bedre cpu. Og da må du også bytte minne, samt at de fleste nye hk ikke har ide kontakter så da må du bytte harddisk og cd-rom og. Da står du igjen med kabinett og psu, men den har sansynligvis ikke de rette strømkontaktene for hverken hovedkort eller harddisker. osv osv Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Mye billig å få tak i på ebay. Sjekk ut de med fri frakt. Alt under kr 200 er tollfritt http://www.ebay.com/...75673&_from=R40 Med en dual-core prosessor har du en grei HTPC som takler 1080p. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Blir vel litt som og fylle blyfri 98 i steden for 95. I teorien er det bedre men du merker neppe forskjell Bare en liten avsporing og helt usaklig kommentar fra meg: JEG merker forskjell på MIN bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå