Gå til innhold

Stasjonær PC som takler Cubase 7 og gaming?


Anbefalte innlegg

Ja, nå har det seg sånn at jeg har lyst til å lage litt egen komponert filmmusikk ettersom jeg spiller en del piano og får mange ideer derfra. Jeg har planer om kjøpe softwaren Cubase 7 samt et lydkort samt en instrumentpakke kalt "symhonic orchestra virtual instrument." Dette alene blir på en del kroner, men nå trenger jeg jo en kraftig nok pc også.

 

Det som er greia er at jeg når jeg først kjøper en ny PC, vil jeg ha en kan kjøre litt mer enn 123spill. Problemet er at jeg kan ingenting om pcer og har ingen assossiasjon til noen av delene, annet en det som står på system kravene for Cubase og hva som er faktiske specsa til pcen.

 

Så om noen vær så snill kunne tatt seg tiden til å hjelpe meg litt her med å finne en pc som passer til mine behov, hadde det vært HERLIG!

 

Prislapp: så billig som mulig (ikke unødvendig overkill med tilleggsgreier, skjerm og sånn har jeg), men med litt margin selvfølgelig så jeg ikke setter livet på spill hver gang jeg fyrer opp en programvare.

 

Her er musikksakene jeg hadde planlagt å kjøpe:

http://www.soundsonline.com/Symphonic-Orchestra (Gold edition)

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=69096&artno=274050

Sammen med cubase 7, så klart.

 

Takk :D Og hvis dere har noen forslag til forbedringer el.l. bare si ifra :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gjøres ikke på samme PC med mindre du er useriøs både med musikken og gamingen.

Vel, hva menes med seriøs? :p jeg lever ikke av noen av delene, men jeg er ikke gamer-gamer, men du skjønner vel hva jeg mener når jeg vil at den skal klare mer enn 123spill, selv om det ikke må være det sykeste av alt for å kunne kjøre de tyngste spillene på best grafikk.

Hvorfor ikke forresten?

Lenke til kommentar

Dette gjøres ikke på samme PC med mindre du er useriøs både med musikken og gamingen.

Hvorfor svare når DU er useriøs? Hvorfor skal man ikke kunne gjøre dette på samme pc?

Hvis du ser hva som er kravene for softwaren hans er det ikke allverdens:

Recommended PC System

Intel or AMD Quad Core 2.0GHz, 8GB RAM, 64-bit OS and host.

Random_Sauce: sånn ca har du i budsjett? Sånn på sparket så havner du nok rundt 10K for en helt fin maskin til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Jeg driver med både gaming og musikkproduksjon. Det er ganske sjanseløst å gjøre dette på samme PC.

 

En gaming-PC skal ha kraft så det holder, mellomklasse eller high end grafikkort og gjerne et lydkort som er tilpasset codecs som brukes i spill.

 

En studio-PC er minimalistisk, har få eller ingen bevegelige deler, minimalistisk skjermkort med liten eller ingen 3D-kraft, lydkort med lav latency og høy signalgjengivelse.

 

Det kan lett oppså distraksjoner og generelle kreativitetsdrepere dersom du velger å ikke ha en dedikert DAW (arbeistsstasjon for digital lyd), Du skal bare litt inn på denne websiden og så skal du bare spille dette spillet litt, deretter skal du bare utsette musikkproduksjonen noen dager fordi det er så gøy å spille. Enten så lager du musikk eller så gjør du det ikke. Musikkpoduksjon krever årevis av dedikasjon. Dersom du skal ha muligheten til å gjøre andre ting enn nettop musikkproduksjon på den PCen så er det bedre å heller glemme musikken.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg driver med både gaming og musikkproduksjon. Det er ganske sjanseløst å gjøre dette på samme PC.

 

En gaming-PC skal ha kraft så det holder, mellomklasse eller high end grafikkort og gjerne et lydkort som er tilpasset codecs som brukes i spill.

 

En studio-PC er minimalistisk, har få eller ingen bevegelige deler, minimalistisk skjermkort med liten eller ingen 3D-kraft, lydkort med lav latency og høy signalgjengivelse.

Les hva han skriver før du kommer med bombastiske konklusjoner.

Random_Sauce: for 10K får du en gaming pc som drar det aller meste av nye spill med god oppløsning.

Lydkortet fungerer nok fint som "hobby-musiker" bruk, men kanskje det ville vært lurt å legge i noe mer cash her.

Lenke til kommentar

det er jo akkurat det jeg er, hobbymusiker, en annen ting, jeg snakket med pianolærern min også, så han foreslo jeg burde begynne med cubase 6 elements, som jo er en mye billigere og enklere versjon, men som dekker alt det jeg skulle trenge av musikkteknikker, ihvertfall i begynnelsen. Jeg har tross alt aldri drevet å komponert musikk med flere instrumenter på den måten.

 

Jeg ville tro det lydkortet vil fungere fint i første omgang :S men som sagt, jeg er ikke typen som vet alt om pc heller xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...