Neckrick Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hei, Jeg trenger en bok som er på engelsk og handler kanskje om en som har jobbet kjempe hardt for en sak og vunnet. Det hadde vært ekstra ordinært vis det handlet om å ha jobbet hardt på skolen, da jeg er i samme situasjon. Men som sagt bør boken finnes på engelsk og være godt skrevet. Det kan være biografi, og det bør ha skjedd i virkeligheten, for ellers er det ikke inspirerende. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Leste nettopp Masters of Doom. Handler om gutta som startet id og lagde Wolfenstein og Doom og slikt. Veldig godt skrevet, og veldig interessant dersom man er interessert i spill. En feelgood-bok som greier å formidle entusiasmen og gleden når ting går oppover. Lenke til kommentar
Neckrick Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Tusen Takk for tips buddy Men er ikke veldig intressert i akkurat den typen du beskriver, men takk for tips llikavel ! Ganske ensomt her. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hva tenkte du da? Noe mer politisk, ala Martin Luther King eller Gandhi? Folk som slåss for en hjertesak? Lenke til kommentar
Neckrick Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Hva tenkte du da? Noe mer politisk, ala Martin Luther King eller Gandhi? Folk som slåss for en hjertesak? Hehe, det er ett ganske godt spørsmål Jeg vet ikke helt selv hva jeg spør om, men noe som kan gi meg inspirasjon til å gjøre det betraktelig bedre på skolen, spessielt i T matte, jeg har 4.7 i snitt første halvåret VG1, og nesten bare 1 6er i avgangsfagene. Hvordan skal jeg da nå målet mitt om å studere medisin i Norge? Livet er så deprimerende for tiden, jeg tenker på dette hele tiden, og jeg trenger defor inspirasjon fra en bok jeg kan lese, helst på engelsk da jeg lærer engelsk itillegg. Det over der var kanskje litt off topic, men jeg følte jeg måtte skrive det. Men jeg tenker en bok som handler om en som jobber hardt for en sak, og er på vei til å gi opp, men klarer å jobbe seg opp til målet sitt. Jeg er akkurat i denne situasjonen i matte, der jeg får 4 i T matte, men prøver på en 5er. Jeg foretrekker helst ikke sånne politiske greier som ghandi ogmartin luther king, da jeg ikke synes det er intresserende. Jeg forstår at det er vannskelig å kanskje forstå meg, men isåfall kunne du liste opp noen bøker hvis du er usikker på hva jeg mener? Jeg har ikke gått så veldig konkret, for jeg vet ikke helt selv hva jeg leter etter :O Endret 24. januar 2013 av Slund Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Synes du at mennesker som overvinner funksjonshemninger, også er irriterende? Jeg mener at en film eller bok om den døvblinde Helen Keller, vil være svært inspirerende og gripende. Hun oppnådde ting som i utgangspunktet virket umulige. Det samme med Joni Eareckson Tada, som ble lam fra skuldrene og ned. http://en.wikipedia.org/wiki/Joni_Eareckson_Tada Finnes gode filmer om folk som har slåss hardt og vunnet olympiske leker, til tross for hindringer som fattigdom. Er egentlig et yndlingstema i amerikanske filmer, dette med folk som kjemper seg fram og til slutt blir idrettshelter. Boka til Tare Teksum fant jeg inspirerende, men den er jo på norsk. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 En knøttliten bok som har inspirert meg masse er "Det er meg det kommer an på" av Frank Beck. Den er heller ikke på engelsk, og den er skremmende tynn, så jeg vet ikke om det er den du leter etter heller. Cato Zahl Pedersen gjør boka enda mer inspirerende, synes jeg. Bilde av omslaget: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå