Gå til innhold

Bruk av Gmail i Windows 8

BIG1

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg forsøker å bruke Gmail i Windows sin "Mail" app.

Jeg legger til min googlekonto.

Er det ikke mulig at den synkroniserer gitte mapper? Jeg liker å sortere eposten med "etiketter" og vil derfor at den skal synkronisere alle eposter som jeg har markert som "vis i imap".

Appen vil ikke slette epost dersom jeg ikke har aktivert "papirkurv" til å vises i IMAP under innstillinger på gmail.com Men jeg vil da ikke at "papirkurv" med flere GB skal synkroniseres!! Finnes det ingen mulighet for at "papirkurv" er der uten at epostene lastes ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mail-appen i Windows 8 er ganske enkel ja. Jeg har ikke prøvd å legge inn Gmail i den. Dog ble min @live.no-adresse automatisk lagt inn når jeg logget på Windows 8 med min Microsoft-konto. Men jeg foretrekker å bruke nettsiden, så jeg har avinstallert alle appene som fulgte med Windows 8.

Google har nylig fjernet EAS støtten (Exchange Active Sync), så nå fungerer kun IMAP. Og denne protokollen kan ikke synke kontakter og kalender.

Vil heller anbefale å bruke gmail.com i nettleseren. Du kan "feste" en snarvei til nettsiden både i Metro og på Oppgavelinjen.

Du kan evt. installere Windows Mail (skrivebordsprogram), som er en del av Windows Essentials.

Lenke til kommentar

Mail-appen i Windows 8 er ganske enkel ja. Jeg har ikke prøvd å legge inn Gmail i den. Dog ble min @live.no-adresse automatisk lagt inn når jeg logget på Windows 8 med min Microsoft-konto. Men jeg foretrekker å bruke nettsiden, så jeg har avinstallert alle appene som fulgte med Windows 8.

Google har nylig fjernet EAS støtten (Exchange Active Sync), så nå fungerer kun IMAP. Og denne protokollen kan ikke synke kontakter og kalender.

Vil heller anbefale å bruke gmail.com i nettleseren. Du kan "feste" en snarvei til nettsiden både i Metro og på Oppgavelinjen.

Du kan evt. installere Windows Mail (skrivebordsprogram), som er en del av Windows Essentials.

Har alltid brukt Windows live mail og POP3. Gikk tilbake til den i går :-) men bruker IMAP nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...