jegharspørsmåltildeg Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 hei. jeg har prøve i algebra snart og tenkte om noen tips som jeg kunne ha til regelboka mi. jeg takker alle sammen som svarer. Lenke til kommentar
satser Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 For å hjelpe deg kan det være greit å vite hvilken klasse du går i og hvilken matte det er snakk om. Er det noe spesifikt innenfor algebra du sliter med og vil ha hjelp med? 1 Lenke til kommentar
jegharspørsmåltildeg Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 jeg går i 8.klasse og og jeg trenger litt hjelp i det meste partten, jeg har vært syk og har ikke fått med meg alt sammen. Lenke til kommentar
jegharspørsmåltildeg Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 jeg går i 8.klasse og og jeg trenger litt hjelp i det meste partten, jeg har vært syk og har ikke fått med meg alt sammen. Lenke til kommentar
satser Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Blir litt vanskelig å gi så genrelle råd om algebra, klarer ikke helt å huske hvordan dette ble gjort i åttende klasse. Vil anbefale og lese på regler i den vanlige matteboka, samt gjøre aktuelle oppgaver. Forståelsen vil da komme etterhvert. Lenke til kommentar
jegharspørsmåltildeg Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 ok. tusen takk for tipse Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Det som er meget viktig er å lære deg forskjellen på hvordan du skal regne ut algebraen med pluss og gange. Så du ikke blander, eller gjør likens på begge. Men regner med den er i boks. Prøv å gjøre flere type oppgaver i boka. Ikke bare mange av samme type. Men flere forskjellie typer, og før du går til neste oppgave, vær sikker på at du forstå hvorfor svaret ble slik som det ble. For da kommer du til å huske på det på prøven, og du kommer til å huske hvordan og hvorfor det ble sånn. Vet selv hvordan det er under prøver, man ser en oppgave, oppi hodet skaper du deg et bilde om hvordan du gjorde en lignende oppgave før. Tror du klarer deg bra om du føler du har forståelse for hvorfor du gjør hva! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå