eranro Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hei! Jeg kjøper nytt utstyr, men har ikke råd til nytt skjermkort enda. Hvordan vil Creative Banshee fungere på mitt nye HK? Vil det være kompatibelt i det hele tatt? Jeg krever bare at systemet starter... inntil jeg får råd til noe bedre. Lenke til kommentar
chil Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 det vil fungere helt fint til alt untatt spill du vil kunne feks sikkert spille CS me ok grafikk but thats it.. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Har mine tvil om at dette går "helt fint" på nye hovedkort med annen volt på AGP-slotten enn det som var vanlig før. Hovedkortets hjemmeside kan sikkert gi deg svar på dette. Lenke til kommentar
chil Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 hvem sa det va et AGP kort? Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Chil: du sier noe du Kom ikke på at kortet var så gammelt at det var PCI en gang. Beklager. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 ja,tror dette er et pci-kort av gammel type og synes det er bra at disse kortene ennå er i bruk.. hadde selv et slik kort får noen år siden.tror det hadde 16bit og 16mb ram(eller 32mb ram) men nok om det,eneste rådet jeg kan gi deg er og prøve med kortet. er bare og sette i en pci-port og prøve... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 hmm... Du har jo onboard GFX kort som er bedre enn banshee kortet... ser ikkje heilt poenget med og stappe i eit gammalt PCI kort da. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 hmm... Du har jo onboard GFX kort som er bedre enn banshee kortet... ser ikkje heilt poenget med og stappe i eit gammalt PCI kort da. Kanskje han vil bruke så lite penger som mulig For å spare penger til ordentlig kort. Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 hvem sa det va et AGP kort?Tror det var et pci ?? Lenke til kommentar
eranro Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Det stemmer at det er PCI. Jeg kan ikke huske å ha sett at hovedkortet mitt har innebygd skjermkort. Det har bare brikkesystemet Nforce 2, dette vil vel ikke si at det er skjermkort med ? Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Det er ikke noe innebygd skjermkort på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Det endelige svaret her må jo bli: 1) Alle PCI Skjermkort fungerer på hovedkortet ditt, så lenge du ikke forventer mer enn å starte Windows/kjøre Windows applikasjoner. 2) Asus A7N8X Deluxe har ikke innebygget GeForce4MX skjermkort slik som bla. noen av MSI's nForce2 hovedkort har. 3) Ville nok fremdeles anbefalt deg å spandere ett par hundrelapper på en ATI Radeon 9200SE 64mb el. slik at du ihvertfall kan kjøre det som er ute av spill i dag. Grafikkortet du vil bruke er tross alt et kort som kom ut "in the glory days of Quake". Lenke til kommentar
eranro Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Banshee er fra de unge dagene til Quake, ja, men av økonomiske årsaker kan jeg ikke akkurat nå spandere på meg et kort til tusen kroner. Hvordan er Geforce 2 64MB i dagens verden? Jeg har mulig et tilbud på det, for bare 2-300 kroner... Kan det kjøre noe nymotens? (Det er da hvertfall bedre enn Banshee en stund)? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Da koster det vel ikkje så mykje meir med eit GeForce 4 mx onboard vel? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Banshee er fra de unge dagene til Quake, ja, men av økonomiske årsaker kan jeg ikke akkurat nå spandere på meg et kort til tusen kroner. Hvordan er Geforce 2 64MB i dagens verden? Jeg har mulig et tilbud på det, for bare 2-300 kroner... Kan det kjøre noe nymotens? (Det er da hvertfall bedre enn Banshee en stund)? Bra det, men hvor lenge blir du uten et bra skjermkort? GeForce 2 begynner å trekke på årene og ellers er det ikke alt den klarer å dytte framom seg. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Banshee er fra de unge dagene til Quake, ja, men av økonomiske årsaker kan jeg ikke akkurat nå spandere på meg et kort til tusen kroner. Hvordan er Geforce 2 64MB i dagens verden? Jeg har mulig et tilbud på det, for bare 2-300 kroner... Kan det kjøre noe nymotens? (Det er da hvertfall bedre enn Banshee en stund)? Hvis det er det du har råd til akkurat nå, og det blir ei stund til du kan kjøpe nyere, så gå for det du. Er jo uansett kjekt å ha et ekstra agp-kort liggende når man plutselig er nødt til å drive feilsøking. øhhhy... er det noe feil med nye sskjermkortet mitt tro.. hmmm? eller kan agp-porten være ødelagt, da.... osv... :-) Lenke til kommentar
chil Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 alså jeg sa ikke at det var PCI men jeg reinte egentlig med det siden det ikke va nevnt. jeg hadde også en banchee kort og det va AGP. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Bra det, men hvor lenge blir du uten et bra skjermkort?GeForce 2 begynner å trekke på årene og ellers er det ikke alt den klarer å dytte framom seg. Tja, testet nettopp et FX 5200 kort i pcen min (hadde GF2 kort fra før) og for å si det sånn, det var ikke FX kortet som var best. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg har et Voodoo 3 kort. Og det passer ikke fysisk inn i AGP slotten på mitt NF7-S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå