Gå til innhold

Hjelp med windows 8

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå kjøpt en laptop med Windows 8

Prøver å få W8 til å ligne så mye som mulig på Windows 7.

Kan jeg gjøre slik at skrivebordet dukker automatisk opp når jeg skrur på maskinen?

Kan jeg deaktivere "start" hvor alle applikasjonene ligger?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8713

Tror hvis du her en konto på maskinen og fjerner passordet, så skal du logges rett inn...

Kommer an på om du bruker MSN live kontoen din eller en lokal konto..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Er prinsipielt imot å installere programmer som ikke gjør noe essensielt...

Det er sikkert ikke verre å lære seg windowstastbruken enn det var å gå fra classisk utseende til windox xp utseende...

Lenke til kommentar

Vil vel si at programmer som Start8 og Classic Shell gjør noe essensielt...de fjerner Metro og gir deg startknappen tilbake.

Men man velger jo selv. Jeg har i alle fall brukt Start8 siden august nå på mine to Windows 8 pcer, og jeg har installert Start8 på fire nye pcer til kunder, som alle er veldig fornøyde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Tror vi har en veldig forskjellig forståelse av essensielt.

Essensielt er i min verden noe som er over 80% nødvendig.

"Kjekt å ha" er nok under 20% nødvendig på mine maskiner.

Så hos meg er ikke det å "fjerne" metro og få en startknapp noe spesielt viktig.

Lenke til kommentar

Ja da har vi ulik oppfatning. For i min verden kunne jeg ikke greid meg uten Start8 i Windows 8. Er vel faktisk eneste grunn til at jeg bruker Windows 8 på begge pcene mine.

Uten den muligheten hadde jeg glatt brukt Windows 7 på begge pcer. Så Start8 er helt klart et "må ha" program her hos meg.

Lenke til kommentar

Du hjelper ikke mye her. Har du sett et XP tema for Windows 8 som du ønsker å bruke? Eventuelt hva heter det og har du noen linker.

Om ikke Classic Shell eller Start8 kan gi deg det, så må du jo finne ut om de som lager noe slikt tilbyr det gratis eller tar betalt.

Classic Shell har i alle fall XP menyen som ser slik ut:

startmenu2.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...