SideburnsKongen Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hei. Ser at det er på tide å oppgradere telefonen min, da min 2,5 år gamle Htc Desire HD sliter veldig på batteriet. Jeg vil oppgradere til et av "flaggskipene", på grunn av at jeg vil faktisk merke en litt større fortskjell da jeg første skal oppgradere telefon. Og ikke ende opp med en telefon som knapt er bedre enn den jeg har nå. Det største problemet med Htc'n er batteriet, den holder med normal bruk i 5-6 timer, og ladekontakten på telefonen er blitt svært dårlig, da det så vidt skal et lite tuch til på kabelen for at kabelen skal dette ut, og slutte å lade. Jeg har i hovedsak sett på Htc One x og Htc One x plus, fordi jeg er veldig fornøyd med Htc, og "htc sense". Noen som har erfaring med one x og one x plus, og faktisk merker forskjellen på de? Er det verdt 1500-2000 kr ekstra for oppgradering av cpu, batteri og lagringsminne? Og eventuellt andre forskjeller på de. Er også åpen for andre androidtelefoner. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Jeg sitter å prøve å sette sony xperia acro s opp mot htc one x, Begge koster ca det samme, men har sine fordeler og ulemper. EDIT: mente acro s og ikke bar s Endret 16. januar 2013 av morgan_kane Lenke til kommentar
Pickwick Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 http://www.proshop.no/Mobiltelefon/LG-Optimus-4X-HD-2340137.html?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite (kan fås billigere hvis du reduserer prisantydningen din) En av de bedre fra 2012. Tviler på du vil savne htc sense. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 LG 4X HD er som de fleste andre modeller fra LG.. I toppsjiktet da den kom, akterutseilt etter kort tid grunnet manglende oppdateringer. Unntaket fra denne regelen er LG Nexus 4 som oppdateres direkte av Google. Når noen ber om en flaggskipmodell i dag er IKKE LG 4X HD-saken relevant. Modeller verdt å se på: Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy Note II LG Nexus 4 HTC One etellerannet Lenke til kommentar
Pickwick Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) 4X har da fått sin del oppdateringer av den viktige typen, som går på fjerning av bugs og optimalisering. Dersom du tenker på JB så har den ikke det enda, men det og unlocked bootloader er vel bekreftet i løpet av de nermeste månedene. JB er vel uansett ingen dealbreaker for de fleste av oss, så jeg vil si at telefonen i høyeste grad er relevant i forhold til S III og htc one, på alle områder bortsett fra pris, Her er en som febrilsk prøver å vise hvor mye bedre Slll ble etter JB Får håpe LG har brukt tiden godt. http://www.youtube.com/watch?v=56NjJkI2YxQ Endret 16. januar 2013 av Pickwick Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 S3 er en fantastisk telefon, og koster 3500 One X med 32gb koster 3 250 hos CDON, og 3290 hos NetOnNet Tror det var hos Elkjøp eller Expert S3 koster 3500 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Sony Xperia V har fått god omtale Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Kjøpte en optimus 4x hd til søstra mi (tilbud hos lefdal før jul 2395,- tror jeg det var), og til den prisen er den jo uslåelig. Batteritiden er ok (stort batteri, men ikke siste generasjon CPU - så strømforbruket er høyere enn f.eks samsung SIII). Ytelsen er upåklagelig. Men går man opp i pris får man jo bedre telefoner, mange sverger nok til samsung Galaxy SIII, nettopp dette er største grunnen til å IKKE velge den slik jeg ser det! Syns det er greit å ha noe som ikke "alle andre" har. Samt at jeg personlig ikke liker designet på den. Min telefon per i dag er Sony Xperia S som jeg er kjempefornøyd med, hatt den nesten siden utgivelsen i fjor. Så jeg vurderer gjerne en ny Sony neste gang også (Xperia Z frister, men syns over 5000,- er mye for en telefon). HTC har jeg aldri hatt selv, ofte vurdert dem da jeg syns det er fine telefoner, men de har oftest feilet på to ting i mine sammenligningsrunder. 1: Høyere pris enn tilsvarende fra annen produsent. 2: Dårligere batteritid vs annen produsent. Sjekk gjerne HTC one X vs LG optimus 4X HD, begge har like stor skjerm, samme CPU osv. Men HTC har fått Jelly Bean oppdateringen, noe LG'en ikke har fått og det er heller ikke bekreftet om/når den får det. Men så tilbake til grunnspørsmålet. Nei jeg syns ikke One X+ er verdt så mye mer enn One X. Prosessoren er samme, den kjører bare på høyere klokkehastighet, eneste som er verdt å få med seg er bedre batteritid. Det er få nye telefoner som kommer "snart", nærmeste er vel Sony Xperia Z som kommer i mars. Andre merker kommer nok med nye modeller i løpet av forsommer/sommer. Vi er vel inne i en fase der ytelsen i dagens telefoner rekker til alt innen android verden, så å pushe kraftigere maskinvare ut på markedet er strengt tatt ikke nødvendig, ihvertfall ikke i samme tempo. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Jeg gikk over fra Desire HD til One X i mai i fjor og har ikke angret et sekund. Jeg hadde byttet ut launcher og Meldinger-appen (bl.a.) på min DHD, men det har jeg ikke gjort på HOX-en. Android 4.0/4.1 med Sense dekker mitt bruk. Rask, godt kamera, pent design, lader annenhver dag ved normalt bruk. Deilig skjerm. Var redd denne skulle bli for stor, men den er ikke mye større enn DHD og samtidig tynnere og lettere. Jeg har dog deksel på min. Anbefales! Fra 3249kr. Jeg mener forskjellen opp til X+ ikke rettferdiggjør prisen. Endret 17. januar 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 God dag. Takk for bra og saklige innlegg. Har sammenlignet og veid opp anbefalninger opp mot hverandre, og endte til slutt opp med en Htc One x, jeg kunne heller ikke si at plus'n klarte å rettferdiggjøre prisforskjellen. Mange billigere telefoner som ser vel så bra ut på papiret, men er redd mangel på oppdateringer fikk meg til å velge Htc ( Til tross for at min gamle htc desire hd kunne fått en siste android oppdatering). Vurderte og Sony xperia v en stund, men hadde igrunn tenkt å oppgradere til 4,7 " skjerm og 4-kjernet prossessor. Noe den ikke har. Og Xperia z kommer vel ikke før i slutten av mars. Takk igjen folkens. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå