sevs Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hei, er på jakt etter et lite men bra hovedkort med mulighet for intel i7. (mini-atx?) Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hei, er på jakt etter et lite men bra hovedkort med mulighet for intel i7. (mini-atx?) Et hvert kort med Z77 chipset er et greit valg. Skal du ha et topp-kort, så kikk på dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746655#info Lenke til kommentar
sevs Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Et hvert kort med Z77 chipset er et greit valg. Skal du ha et topp-kort, så kikk på dette http://www.komplett....sku=746655#info Takk Fysisk størrelse? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Takk Fysisk størrelse? m-ATX, 24,4 cm x 24,4 cm. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 m-ATX, 24,4 cm x 24,4 cm. Aha, takk Skal se på det Lenke til kommentar
sevs Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 m-ATX, 24,4 cm x 24,4 cm. Forresten, trenger jeg ekstern strømforsyning? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har et Gigabyte GA-Z77N-WiFi som jeg er ekstremt fornøyd med. Det er et mini-ITX hovedkort og tar følgelig ikke større plass en 17*17cm. Innebygget WiFi, blåtann og WIDI-støtte. Har også to USB3-kontakter. Ulempen er selvsagt at man bare har to ram-slots. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Forresten, trenger jeg ekstern strømforsyning? Du trenger strømforsyning til alle pc'er, men i stasjonære maskiner er det mest vanlig med interne strømforsyninger. Hovedsakelig m-ITX kabinetter som ofte bruker eksterne strømforsyninger, type "bærbar". 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Jeg har et Gigabyte GA-Z77N-WiFi som jeg er ekstremt fornøyd med. Det er et mini-ITX hovedkort og tar følgelig ikke større plass en 17*17cm. Innebygget WiFi, blåtann og WIDI-støtte. Har også to USB3-kontakter. Ulempen er selvsagt at man bare har to ram-slots. Har sett på det. Er ikke helt sikker, kanskje jeg kjøper http://www.komplett....aspx?sku=746655 hvor det følger med ram. Går det an å bruke slike hovedkort til smått gaming? At det er bare to ramslots er ikke noe problem i mitt tilfelle. Edit: feil link. Ny link kommer Edit2: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=763550 Endret 16. januar 2013 av sevs Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Har sett på det. Er ikke helt sikker, kanskje jeg kjøper http://www.komplett....aspx?sku=746655 hvor det følger med ram. Går det an å bruke slike hovedkort til smått gaming? Det følger ikke med ram til det hovedkortet. Men det er et utmerket kort til gaming. Hva er du egentlig på jakt etter? Nytt hovedkort til en gammel pc? Hvilket kabinett i så fall? Hvilken strømforsyning har du? Skal du kjøpe det meste nytt? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Det følger ikke med ram på det hovedkortet. Ja, jeg bruker mitt oppsett til gaming. Resten av spesifikasjonene min er: Silverstone Sugo SG07-kabinett med medfølgende 600w strømforsyning Gigabyte Radeon HD7950 "Windforce" (Veldig stillegående kjøleløsning på Windforce-kortene, derfor jeg valgte det) Intel Core i5 - 3570K 16GB Ram (2*8) som jeg ikke husker fabrikanten på. Har viftene på low og må lene meg tett inntil kabinettet for å høre at det er på. Storfornøyd! Edit: Jeg tok faktisk PC-en med meg i bagasjen da jeg fløy over fjellet i jula. Det er storleis med liten PC med god ytelse. Endret 16. januar 2013 av L4r5 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Det følger ikke med ram til det hovedkortet. Men det er et utmerket kort til gaming. Hva er du egentlig på jakt etter? Nytt hovedkort til en gammel pc? Hvilket kabinett i så fall? Hvilken strømforsyning har du? Skal du kjøpe det meste nytt? Linken er rettet. På jakt etter et hovedkort til en ny htpc/gamingpc der jeg skal prøve å lage et hjemmelaget kabinett, av f.eks kryssfiner. Alt skal kjøpes nytt, trer jeg. Har ikke strømforsyning enda, men det er vel ikke så vanskelig å få tak i? Det følger ikke med ram på det hovedkortet. Ja, jeg bruker mitt oppsett til gaming. Resten av spesifikasjonene min er: Silverstone Sugo SG07-kabinett med medfølgende 600w strømforsyning Gigabyte Radeon HD7950 "Windforce" (Veldig stillegående kjøleløsning på Windforce-kortene, derfor jeg valgte det) Intel Core i5 - 3570K 16GB Ram (2*8) som jeg ikke husker fabrikanten på. Har viftene på low og må lene meg tett inntil kabinettet for å høre at det er på. Storfornøyd! Edit: Jeg tok faktisk PC-en med meg i bagasjen da jeg fløy over fjellet i jula. Det er storleis med liten PC med god ytelse. Linken er rettet. Kult oppsett! Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Linken er rettet. På jakt etter et hovedkort til en ny htpc/gamingpc der jeg skal prøve å lage et hjemmelaget kabinett, av f.eks kryssfiner. Alt skal kjøpes nytt, trer jeg. Har ikke strømforsyning enda, men det er vel ikke så vanskelig å få tak i? Strømforsyning er like lett å få tak i som alle andre komponenter. Hvis du forteller litt mer om budsjett og bruksområder, så er jeg sikker på at du får mange gode svar. Det er gøy å lage egne kabinetter. Jeg har selv forvandlet bl a en gammel 50-talls radio og en "liten" reisekoffert til pc kabinett (med 14" skjerm i lokket). Men hvis du snakker om en pc til 24/7 bruk, så vil jeg fraråde deg det på det sterkeste. Stikkord; brannfare og forsikringsvilkår. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Strømforsyning er like lett å få tak i som alle andre komponenter. Hvis du forteller litt mer om budsjett og bruksområder, så er jeg sikker på at du får mange gode svar. Det er gøy å lage egne kabinetter. Jeg har selv forvandlet bl a en gammel 50-talls radio og en "liten" reisekoffert til pc kabinett (med 14" skjerm i lokket). Men hvis du snakker om en pc til 24/7 bruk, så vil jeg fraråde deg det på det sterkeste. Stikkord; brannfare og forsikringsvilkår. Den blir vel brukt en helg i måneden, men om ca. 3-4 år blir den sikkert brukt 24/7. Men da kan jeg jo skifte kabinett, også Lenke til kommentar
sevs Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 sto faktisk og prata i går om pc i pepperkakeboks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå