Gå til innhold

Første Smartphone, pluss abonnement.


Anbefalte innlegg

Kan bare innrømme med en gang at jeg er helt grønn på mobil og alt som har med det å gjøre (Type, aldri tenkt over det, mamma betaler regningen), men jeg har bestemt meg for å skaffe min første smartphone.

 

Mobilen skal først og fremst brukes helt vanlig, høre på musikk, ta noen bilder, surfe litt på nettet, kanskje se et og annet youtube klipp osv.

 

Valget har vel egentlig falt litt på Samsung Galaxy s3, og jeg tenker å kjøpe den her: http://www.netshop.n...0000189562.aspx

 

Jeg går ut i fra at det er billigste å kjøpe mobilen og abonnementet hver for seg i stede for i et dyrt pakke tilbud? Og hvilke abonnement burde jeg velge? Har hatt netcom i 2 år nå, og er ærlig talt ikke noe særlig fornøyd med det. Er også student så vil helst ikke betale over 300 for abonnementet i måneden. Er kanskje greit å ha litt tilgang til Mobilt bredbånd så jeg kan surfe på bussen osv?

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjennom Telenor/Djuice/Netcom/Tele2 er mobilene vanligvis billigere om du kjøper med abonnement enn ellers, så sant abonnementet passer deg. Passer eks. ovennevnte abonnement deg best blir regnestykket på et år som følger:

 

Kjøpe mobil og abonnement for seg selv:

SG S3 - 3'749,-

Abonnement - 2'388,-

Totalpris: 6'137,-

 

Kjøpe abonnement og mobil (12 mnd binding):

SG S3 - 799,-

Abonnement+tillegg - 4'788,-

Totalpris: 5'587,-

 

Diff = 550 kr spart.

 

Men så må du jo veie det opp mot binding, da du mister muligheten til å endre abonnement og kjøpe en ny mobil innen 12 måneder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...