Cuneax Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Skulle bare kjøre til togstasjonen – endte opp i et helt annet land. Spinnvill GPS-feil sendte kvinne tvers gjennom Europa Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 16. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Her kunne kanskje en demenstest være på sin plass. Endret 16. januar 2013 av Isbilen 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg nebrewfoz Skrevet 16. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. januar 2013 Ja, det var nok "GPS'en" det var noe feil med ... 19 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Man må jo klare å tenke litt selv, man er rimelig fjern hvis man ikke skjønner at du har kjørt for langt når du er i et annet land. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 GPS-"feilen" kan like fullt ha vore feil bruk, basert på tilstanden til sjåføren. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 "Jeg skal bare til butikken, men husker ikke veien så jeg setter på GPS'en.... Oi, skal visst til Russland, jaja ok, GPS'en har jo alltid rett så jeg fulger den." 5 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hmmm... Det var i hvert fall ikke Apple Maps, og sannsynligvis ikke TomTom hun brukte :-P Da hadde det sannsynligvis vært nevnt allerede i overskriften :-P Jeg tipper at grunnen til at ingen type GPS er nevnt, er nettopp fordi det er underforstått at det var mer hennes feil, enn GPSen :-P Hele uttalelsen: "? Jeg så alle mulige trafikkskilt. Først på fransk, så på tysk og til slutt på kroatisk. Men jeg fortsatte å kjøre fordi jeg var distrahert. Plutselig var jeg i Zagreb, og da gikk det opp for meg at jeg ikke lenger befant meg i Belgia." sier jo ALT. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Spinnvill GPS-feil sendte kvinne tvers gjennom Europa Eldre dame kjørte spinnvill tur tvers gjennom Europa uten å skjønne hvor GPS-en sa hun var. 3 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 I VG sin artikkel om dette står det hvilket merke GPS-en er fra. Tipper de er sånn passe fornøyde med å dratt gjennom søla pga en evneveik kjerring som ikke burde hatt lappen. 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 I VG sin artikkel om dette står det hvilket merke GPS-en er fra. Tipper de er sånn passe fornøyde med å dratt gjennom søla pga en evneveik kjerring som ikke burde hatt lappen. "... av merket Satnav ...", skriver VG. Blir ikke det omtrent som å omtale en høyttaler som "... av merket loudspeaker ..." ? (Sorry, jeg kom ikke på noen bedre eksempler.) Men 'satnav' er jo en vanlig forkortelse for 'satellite navigator', så ... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Surrete gamlinger bør heller gå for Geriatric Positioning System. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Når du kjører så langt på den måten er det noe galt med føreren, ikkje GPS'en. Damen burde bli fratatt sertifikatet...... Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 "... av merket Satnav ...", skriver VG. Blir ikke det omtrent som å omtale en høyttaler som "... av merket loudspeaker ..." ? (Sorry, jeg kom ikke på noen bedre eksempler.) Men 'satnav' er jo en vanlig forkortelse for 'satellite navigator', så ... Mmm, kanskje det. Jeg trodde på VG da de skrev at det er et merke. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hva var ærendet på stasjonen da? Var det å rekke et tog/hente noen, skulle jeg tro hun var for sen etter 3 timer, og burde prøve å finne veien hjem igjen... Enten var det en unnskyldning til å reise på et "eventyr" (hadde sikkert en hemmelig elsker i Zagreb), eller om hun virkelig var for distrahert (med å strikke / løse sudoku / do drugs), så bør hun slutte med det når hun kjører bil... (Er da virkelig ikke så distraherende å høre en gps gjenta "Vennligst snu..." Hvert halvminutt...) Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 en sånn feil burde man sett før man i det hele tatt startet for eksempel der det står at det er 150 mil igjen, eller at du er fremme om 48 timer Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg må si det undrer meg litt at hun har lov til å kjøre bil. o_O Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Høh.... spinnvill GPS liksom.... hva med hun som bruker den da... Tipper den GPS'en fungerte helt fint jeg... Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Det er liksom litt feil, når man sier at man er klar nok til å bli skrive og velge riktig adresse, men fjern nok til å kjøre igjennom den land for å komme dit......... Lenke til kommentar
LolzDude Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Man må jo klare å tenke litt selv, man er rimelig fjern hvis man ikke skjønner at du har kjørt for langt når du er i et annet land. Ganske så borte da, ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg