Gå til innhold

Spinnvill GPS-feil sendte kvinne tvers gjennom Europa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm... Det var i hvert fall ikke Apple Maps, og sannsynligvis ikke TomTom hun brukte :-P Da hadde det sannsynligvis vært nevnt allerede i overskriften :-P

Jeg tipper at grunnen til at ingen type GPS er nevnt, er nettopp fordi det er underforstått at det var mer hennes feil, enn GPSen :-P

Hele uttalelsen:

"? Jeg så alle mulige trafikkskilt. Først på fransk, så på tysk og til slutt på kroatisk. Men jeg fortsatte å kjøre fordi jeg var distrahert. Plutselig var jeg i Zagreb, og da gikk det opp for meg at jeg ikke lenger befant meg i Belgia."

sier jo ALT.

Lenke til kommentar

I VG sin artikkel om dette står det hvilket merke GPS-en er fra. Tipper de er sånn passe fornøyde med å dratt gjennom søla pga en evneveik kjerring som ikke burde hatt lappen.

"... av merket Satnav ...", skriver VG.

Blir ikke det omtrent som å omtale en høyttaler som "... av merket loudspeaker ..." ?

(Sorry, jeg kom ikke på noen bedre eksempler.)

Men 'satnav' er jo en vanlig forkortelse for 'satellite navigator', så ...

Lenke til kommentar

Hva var ærendet på stasjonen da? Var det å rekke et tog/hente noen, skulle jeg tro hun var for sen etter 3 timer, og burde prøve å finne veien hjem igjen...

Enten var det en unnskyldning til å reise på et "eventyr" (hadde sikkert en hemmelig elsker i Zagreb), eller om hun virkelig var for distrahert (med å strikke / løse sudoku / do drugs), så bør hun slutte med det når hun kjører bil...

(Er da virkelig ikke så distraherende å høre en gps gjenta "Vennligst snu..." Hvert halvminutt...)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...