Gå til innhold

Innstallere Ubuntu

Anbefalte innlegg

Skal jeg lagre ISO-fil for desktop, og legge det inn i en mappe og finne den i Universal USB Installer ? Jeg skjønner ikke helt " Step 2: select your ubuntu-12.10*desktop*.iso "

Last først ned den ISO-filen du ønsker, og lagre den på din harddisk. Start deretter opp UNetbootin og velg "diskimage". Bla deg frem til ISO-filen du har lastet ned, velg rett USB-minnepinne og trykk OK. Da går resten av seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jeg lagre ISO-fil for desktop, og legge det inn i en mappe og finne den i Universal USB Installer ? Jeg skjønner ikke helt " Step 2: select your ubuntu-12.10*desktop*.iso "

Dette skal du ikke få spørsmål om når du booter ubuntu fra minnepinne, tror jeg? Er du sikker på at du ikke har fått startet opp Windows isteden?

Enten har du ikke lagt inn ubuntu på minnepinnen på riktig måte, eller så er ikke bios'en i maskinen din satt opp til å boote fra minnepinne.

Lenke til kommentar

Dette skal du ikke få spørsmål om når du booter ubuntu fra minnepinne, tror jeg? Er du sikker på at du ikke har fått startet opp Windows isteden?

Enten har du ikke lagt inn ubuntu på minnepinnen på riktig måte, eller så er ikke bios'en i maskinen din satt opp til å boote fra minnepinne.

Jeg får ikke velge USB i boote-rekkefølge, men jeg kan velge for hver gang å boote fra USB. Jeg brukte UNetbootin som omnithunder snakket om, funket fint, og minnepennen har 763 mb filer - altså Ubuntu-fil.

Men jeg får load error - boot error når jeg booter fra minnepenn..

Lenke til kommentar

Hvis du får Load error når du booter fra minnepinnen så er de noe som har gått galt når du la Ubuntu over på minne pinnen.

Prøv å gjøre det på nytt og gjerne med det programmet som Ubuntu selv anbefaler, jeg linket til det tidligere.

Som flere andre har nevnt her så bør du prøve å laste ISO fila ned på nytt da det kan ha gått galt med nedlastinga av den du har.

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar

Drit i minnepinne, det er hit-or-miss med all den råtne bios'en microsoft har sørget for. Brenn CD eller DVD, det funker stort sett alltid. Hvis du fortsatt får problemer kan vi prøve noen andre grep for å komme rundt feilene på hovedkortet ditt. Fortell gjerne hva slags maskin det er også.

For de som ikke kjenner historien, en liten mail fra Bill Gates som forklarer hvorfor råtten Bios er vanlig: http://techrights.org/comes-vs-microsoft/addenda/3000/px03020.txt

Endret av Del
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...