Omnithunder Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Skal jeg lagre ISO-fil for desktop, og legge det inn i en mappe og finne den i Universal USB Installer ? Jeg skjønner ikke helt " Step 2: select your ubuntu-12.10*desktop*.iso " Last først ned den ISO-filen du ønsker, og lagre den på din harddisk. Start deretter opp UNetbootin og velg "diskimage". Bla deg frem til ISO-filen du har lastet ned, velg rett USB-minnepinne og trykk OK. Da går resten av seg selv. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Jeg brukte linken som Ubuntu linket til selv for bruk av USB. Men fant utav det, men når jeg skal borte fra USB finner den ingenting Edit: Da har jeg lastet ned unetbootin, håper det funker Edit 2: Stuck på 50% ... Håper ikke maskina står på i hele natt :/ Endret 17. januar 2013 av Hunterra Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) 50% i 1 time.. Skal jeg avslutte prosessen? Kom nå Skal det komme load error og boot error første gangen? Endret 17. januar 2013 av Hunterra Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 50% i 1 time.. Skal jeg avslutte prosessen? Kom nå Skal det komme load error og boot error første gangen? Prøv å laste ned ISO-filen på nytt. Du kan eventuelt prøve med Linux Live USB Creator http://www.linuxliveusb.com/ Jeg har en mistanke om at du har en feil på ISO-filen din. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Skal jeg lagre ISO-fil for desktop, og legge det inn i en mappe og finne den i Universal USB Installer ? Jeg skjønner ikke helt " Step 2: select your ubuntu-12.10*desktop*.iso " Dette skal du ikke få spørsmål om når du booter ubuntu fra minnepinne, tror jeg? Er du sikker på at du ikke har fått startet opp Windows isteden? Enten har du ikke lagt inn ubuntu på minnepinnen på riktig måte, eller så er ikke bios'en i maskinen din satt opp til å boote fra minnepinne. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Dette skal du ikke få spørsmål om når du booter ubuntu fra minnepinne, tror jeg? Er du sikker på at du ikke har fått startet opp Windows isteden? Enten har du ikke lagt inn ubuntu på minnepinnen på riktig måte, eller så er ikke bios'en i maskinen din satt opp til å boote fra minnepinne. Jeg får ikke velge USB i boote-rekkefølge, men jeg kan velge for hver gang å boote fra USB. Jeg brukte UNetbootin som omnithunder snakket om, funket fint, og minnepennen har 763 mb filer - altså Ubuntu-fil. Men jeg får load error - boot error når jeg booter fra minnepenn.. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Men jeg får load error - boot error når jeg booter fra minnepenn.. Les post #24 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Hvis du får Load error når du booter fra minnepinnen så er de noe som har gått galt når du la Ubuntu over på minne pinnen. Prøv å gjøre det på nytt og gjerne med det programmet som Ubuntu selv anbefaler, jeg linket til det tidligere. Som flere andre har nevnt her så bør du prøve å laste ISO fila ned på nytt da det kan ha gått galt med nedlastinga av den du har. Endret 18. januar 2013 av Døgnvill Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Får ikke sletter filmappen isolinux.. Nvm, formaterte minnepennen Endret 18. januar 2013 av Hunterra Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Prøvde på nytt. Nå får jeg bare boot error , ikke load error. Tror jeg skal prøve en annen USB creator, samt bruke 32 bit ubuntu. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 32 bit vil ikke hjelpe deg med det problemet tror jeg, men kanskje du burde vurdere å brenne en dvd heller. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Er ikke alle minnepinner som er perfekte, nei ... kanskje dvd er tingen. Kjør også md5-checksumkontroll for å være sikker på at imaget har blitt lastet ned uten feil. Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Drit i minnepinne, det er hit-or-miss med all den råtne bios'en microsoft har sørget for. Brenn CD eller DVD, det funker stort sett alltid. Hvis du fortsatt får problemer kan vi prøve noen andre grep for å komme rundt feilene på hovedkortet ditt. Fortell gjerne hva slags maskin det er også. For de som ikke kjenner historien, en liten mail fra Bill Gates som forklarer hvorfor råtten Bios er vanlig: http://techrights.org/comes-vs-microsoft/addenda/3000/px03020.txt Endret 19. januar 2013 av Del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå